Westh's Log


westh
 Share

Recommended Posts

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

110929 Tors. Orienteringsløb.

Sted: Annebjerg Skov, ved Nykøbing Sjælland.

Vejr: Solrigt, men tåget nede ved jorden.

Kategori: Let (startsted 1 ved Naturskolen) 4km i fugleflugt.

Ruten er en del af de faste poster der er opstillet rundt omkring i landet ifb. "Find vej i DANMARK" - http://www.findveji.dk/. Kortet hentet fra Holbæk OK her: http://www.holbaekorienteringsklub.dk/Find_vej_i_Annebjerg_skov.html

Resultat: 4,51km og 49'23min (WTF! tossede godt og grundigt rundt med kompasset på de første 5-6 poster).

Kan godt mærke det er lang tid siden jeg sidst har løbet orientering (ca. 3,5år siden under værnepligten), så skal lige i gang igen. Der er hermed plads til forbedring, og har meldt mig ind i en lokal orienteringsklub (første træning næste uge).

Annebjerg skov er en ganske smuk skov og forholdsvis nem at navigere rundt i. Er faktisk født og opvokset liige ved siden af :smile:

Orienterings færdighederne kan forbedres forholdsvis hurtigt hvis man i en periode dyrker det intensivt og man ved hvert løb har "Fokus områder" som man aktivt arbejder med. Efterfølgende kan man tegne sin rute på kortet og så fundere over hvor det gik galt, godt, osv. Dette kan gøres alene, men er super effektivt hvis man kan lave den i samråd med andre som har løbet den samme rute.

Lige en sidste bemærkning: Stol på kompasset :wink:

Jeg har lagt mærke til at du bla træner i Holbæk. Hvor er du bosat?

Som tidligere sagt så ser din træning super godt ud. Træner du specifikt efter noget, eller vil du bare være klar til når civilisationen bryder sammen? :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share