Bulk på CKD diæt ??


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Hejsa !!

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen som har prøvet at bulke på en CKD diæt, som den oprindelig blev lavet til.

Fordi jeg er på min 5 uge nu med at tabe mig, og kan kun give de folk ret som siger at det er den mest effektive måde at tabe sig på og samtidig holde muskelmassen.

Har søgt lidt rundt på nettet og fundet delte meninger om det.

Insulinen er jo en faktor i at tage på, både fedt og muskelmæssigt.

MVH. jimmi

Link to comment
Share on other sites

kan kun give de folk ret som siger at det er den mest effektive måde at tabe sig på og samtidig holde muskelmassen.
Negativt, det er alene et spørgsmål om kalorieunderskuddet. Diæten kunne såfremt ligeså vel være en 30/30/40 fordeling.
Insulinen er jo en faktor i at tage på, både fedt og muskelmæssigt.

Der er efterhånden delte meninger om effekten af insulin. Den er tidligere blevet fremhævet som særdeles vigtig i forbindelse med diæt og hypertrofi, men i praksis er der ikke så fandens meget hold i det.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen som har prøvet at bulke på en CKD diæt, som den oprindelig blev lavet til.

Det var jeg slet ikke klar over.. er du sikker på den er lavet til at bulke på? Ketoniske diæter er glimrende til brugere af anabolske steroider, men til almindelige personer, vil det være langt fra hensigtsmæssigt i længden.

Link to comment
Share on other sites

Og nej det er ikke kun et spørgsmål om den er negativ. Negativ crappy diæt vs. negativ god diæt er ikke det samme. Så man kan ikke bare sige at det KUN er et spørgsmål om at den skal være negativ. Dertil vil jeg så sige at det er individuelt hvordan ens krop har det med insulinsensitiviteten osv.

Så kunne man jo fristes til at sige at så kunne jeg jo bare prøve den på mig selv. Men ville bare høre lidt fra folk om de havde haft nogle gode resultater med den. :)

Jo den version som jeg spiser efter er lavet af en gut som hedder Mauro Dipasquale 5 dage fedt/protein og 2 dage kulhydrat/protein til at bulke på. Den hedder The Anabolic Diet.

Det er en variation.

Link to comment
Share on other sites

Negativ crappy diæt vs. negativ god diæt er ikke det samme. Så man kan ikke bare sige at det KUN er et spørgsmål om at den skal være negativ.
Der har ret, men problemet med ketoniske diæter er, at variationen i fødevarer ikke just er alsidigt. Samtidig misser du effekten af kostfibre samt vitaminer og mineraler fra frugt og grønt. Du vil ikke være i stand til at grave en eneste undersøgelse op, hvor personer på ketoniske diæter har tabt significant mere end ved brugen af alm. low carb diæter.

Men ketoniske diæter er selvfølgelig sjove at lege med - ingen tvivl om det.

Dertil vil jeg så sige at det er individuelt hvordan ens krop har det med insulinsensitiviteten osv.

Ja da, men med en 40,30,30 fordeling af kulhydrat, protein og fedt, så vil selv de mest sensitive være uden for risiko.

Jo den version som jeg spiser efter er lavet af en gut som hedder Mauro Dipasquale 5 dage fedt/protein og 2 dage kulhydrat/protein til at bulke på. Den hedder The Anabolic Diet

Jeg tør godt at love, det er en dejlig gang "hype". Der går omtrent 3+ dage før du rammer ketosis, hvilket reelt kun giver dig 2 dage i bedste fald før ketosen skal brydes igen. Og resonnementet for at gå i ketose, er jo den påståede fedtoxidation... perioden op til virker det alene som en meget low carb diæt.

Men det er altid sjovt med personer som eksperimenterer med tingene... :)

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvor meget hold der er i disse men de er der da.

Research proves that the ketone bodies burned for energy in the anabolic diet actually decrease the catabolism of protein.

Giorski J. Muscle triglyceride metabolism during exercise. Cna J Phys Pharm 1992; 70(1):123-31.

Another study focusing on people considered obese found that when they ate a low carb/relatively high fat diet vs. a high carb/relatively low fat diet they lost a signifigantly greater amount of fat.

Rabast U, Kasper H, Schonborn J. Comparative studies in obese subjects fed carbohydrate-restricted and high carbohydrate diets. Nutr Metab 1978; 22(5): 269-77

Man kan altid finde noget :rolleyes:

Og 3 dage er lige i overkanten men ved godt hvad du mener, men så er der jo i den anden ende af ugen hvor du skal ha fyldt op i depoterne igen.

Men tror da også jeg vil køre normal diæt for eftertiden pga. man kører lidt træt i maden generelt.

Link to comment
Share on other sites

De ketogeniske diæter er efter min bedste overbevisning IKKE alene usunde, men også helt og aldeles unødvendige!

Man kunne også kalde det et rent modeflip fra bodybuildingens overdrev!

Hvorfor dog i alverden gå på en usund og totalt ubalanceret "diæt", hvor man uundgåeligt får et ringe energiniverau pga. af fraværet af kulhydrater, - og alene af den grund IKKE kan træne "igennem" -, når man kan opnå mindst det samme fedttab via en velsammensat balanceret og ernæringsrigtig kost?

I samme åndedrag er fascinationen af GI-index m. tilhørende begrebsverden voldsomt ude af proportion med effekten af sådanne tiltag "in real life!"

De tre vigtigste ting i forhold til vægttab er:

1: negativ energi balance

2: negativ energi balance

3: negativ energi balance

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share