Spørgsmål omkring one arm rows.


ErikaMaria
 Share

Recommended Posts

Som titlen fortæller, så har jeg nogle spørgsmål angående one arm rows.

Det er en af de øvelser, som laves på tusinde og atter tusinde forskellige måder rundt om i centrene. -men hvordan er den korrekte måde?

Selv har jeg skulderen så stille som muligt, meget lignende

-Men er dette den rigtige måde at gøre det. Synes, man ser mange nærmest tabe skulderen og have rigtig meget bevægelse i hele den ene side af kroppen.

På forhånd tak, og fortsat god solskinsdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Det er mindre vigtigt hvordan du får vægten op. Den nedadgående bevægelse har hypertrofi potentialet. Men er ofte dér mange sjusker så jeg oprigtigt tvivler på om øvelsen giver udbytte for dem. Hvis du skal straffe muskelfibrene til vækst er det essentielt at du i den nedadgående bevægelse ikke rokker for meget.

Mit tip:

Der eksisterer denne tendens til at give efter (f.eks. rotere kroppen om sig selv) under sænkning af vægten som fjerner stresset fra musklen. Det kan selv om du er opmærksom på denne tendens være svært at holde kroppen i neutral position når du sænker vægten. Så for at modvirke tendensen til at give efter eller rotere er det ikke nok at fokusere på at ville holde din overkrop neutral, der må "overskydes" i anden retning, det gøres ved at fokusere på at lave en minimal modsatrettet rotation/bevægelse af din overkrop (hvis den overhovedet kan ses). Så fokuser en smule på at rotere kroppen en smule men stik imod retningen der sænkes i (bagud). Så virker tyngdekraften på og ikke med dine muskler.

Jeg ved ikke om den stod klar.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share