fullbody w/o


bri
 Share

Recommended Posts

hvis man ikke har lyst til at ligge og rode med rep helt op til 15, hvordan ville det så være en hensigtmæssig måde at skrue et fullbody program sammen på.

hvis jeg tager udgangpunkt i mig, så træner jeg både for styrke og symmetrisk muskelstørrelse. derfor synes jeg ikke rigtig det passer alt for godt med 15,12,10 rep perioderne i hst, specielt dem med lave vægte!

jeg befinder mig bedst med en 6-8 rep for de små muskler og en 4-6 reps for de store. Jeg har læst TJ artikel om "var det bedre dengang.....", og der bruges princippet at man øger vægten når man kan, men det stoppe jo rimelig hurtig!!

mit spg er så(endelig) hvordan skal progressive overload princip tilrettelægges i forhold til ovenstående mål.

I artiklen work capacity kommer TJ med et forslag til et brystprogram til 2 gange om ugen. Er det den smarteste måde? og hvis man bruger princippet til 3 gange fullbody vil man så ikke hurtigt komme op på et ret uoverskuelig antal sæt?

og hvordan skal mindre muskler, som triceps, læg, biceps og skuldre, trænes? efter sammen princip? igen kommer man så ikke op på et vanvittigt høj antal sæt?

vh bri :)

Link to comment
Share on other sites

I artiklen work capacity kommer TJ med et forslag til et brystprogram til 2 gange om ugen

Det er meget vigtigt at pointere at det UDELUKKENDE var et eksempel på hvordan man kunne øge volumen og intensitet sideløbende, for at kompensere for den forøgede work capacity. Det var IKKE en opfordring til at man skulle følge cyklussen som skrevet. Det som er kernen i artiklen, er at der bør stilles stigende krav til kroppen henover ugerne, hvis man vil fortsætte med at fremtvinge de hypertrofielle tilpasninger, som den stigende work capacity modarbejder. Og du har ganske ret i at den nævnte workload IKKE passer ind i et full-body program. Her ville jeg anvende en progressions metode ala HST, hvis jeg var dig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share