Alkohol og træning


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en ung fyr der går op i min krop. Jeg spiser sundt, og træner hver dag. Men når det så bliver weekend, og der jo altid en fest eller to ;) Så ender det altid med at man drikker en masse øl og diverse, hvilket på ingen måde er sundt...

Er der noget man kan gøre, så det bliver sundere? Ved godt at det nok er smartest bare helt at lade være med at drikke, men det kan vi unge jo ikke ;)

Har i nogle råd? Er der evt. noget alkohol der er sundere end andet? F.eks. at vin er sundere end øl? Og hvordan kombinerer i fest og jeres træning?

Mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Er der noget man kan gøre, så det bliver sundere? Ved godt at det nok er smartest bare helt at lade være med at drikke, men det kan vi unge jo ikke

Hvorfor ikke???

Hvis du ikke er alkoholiker eller på anden måde er psykisk eller fysisk afhængig af alkohol, er det jo blot et spørgsmål om prioritering.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lade være med at gå til fest i weekenden :)

Har det bare altid dårligt med mig selv, når jeg står op om morgenen, og ved at jeg har drukket en masse aftenen før. Føler bare jeg har taget 1 kilo på, og at det skal trænes væk.

Men er det f.eks. smartere at drikke 5 shots, end 5 øl?

Link to comment
Share on other sites

Lol, det er pænt retarderet at tænke over hvad man drikker for at ens træning skal gå bedre.

Men her er mit bud:

Drik udelukkende rene shots, eller blandet med light sodavand.

Hvis du drikker 10 genstande på 10 minutter vil du 2 timer senere være fuldere end hvis du drak de 10 genstande over de 2 timer.

Dette betyder at du, hvis du vil minimere kcal indtag (og blive mere fuld/spare penge), skal drikke så meget du kan over en så kort periode som muligt.

Best advice ever

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke kun alkoholen i sig selv, der har en effekt paa din traening, men ogsaa, hvad du spiser eller ikke spiser dagen derpaa. Det betyder, at du skal gaa efter det, der goer dig mest fuld, men giver dig mindst toemmermaend. Du kan desuden faa et godt skud protein, men spare paa kulhydraterne i dit aftenmaaltid, hvis du ved du skal ud at drikke og saa ellers gaa efter Sprite/vodka (50/50 naturligvis) eller gin/lemon eller whiskey/cola. Alt efter, hvor meget du gaar op i kalorier kan du jo gaa light vejen. Dette burde give dig relativt faa toemmermaend, hvis du funggerer ligesom mig. Hvis du ikke goer, saa goer noget andet, bare goer det, der giver dig faerrest toemmermaend.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke kun alkoholen i sig selv, der har en effekt paa din traening, men ogsaa, hvad du spiser eller ikke spiser dagen derpaa. Det betyder, at du skal gaa efter det, der goer dig mest fuld, men giver dig mindst toemmermaend. Du kan desuden faa et godt skud protein, men spare paa kulhydraterne i dit aftenmaaltid, hvis du ved du skal ud at drikke og saa ellers gaa efter Sprite/vodka (50/50 naturligvis) eller gin/lemon eller whiskey/cola. Alt efter, hvor meget du gaar op i kalorier kan du jo gaa light vejen. Dette burde give dig relativt faa toemmermaend, hvis du funggerer ligesom mig. Hvis du ikke goer, saa goer noget andet, bare goer det, der giver dig faerrest toemmermaend.

'hvis du fungerer ligesom mig' :laugh:

Det er de færreste der gør det!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share