lidt planlægning af mit forløb


toto_g4m3r
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

- lidt planlægning skal der jo til i sådan noget bodybuilding :)

Da jeg spiller badminton fra september tilogmed marts har jeg tænkt at det ville være et ideelt tidspunkt at cutte. da jeg forbrænder rigtig mange kalorier til en træning :D!

så vil jeg cutte i starten af sæsonnen, så jeg ikke er så fandens tung, når jeg skal spille stævner fra omkring jul af :)

MEN! Jeg vejer 76 kg nu. Planen er at bulke mig op på 80 kg til 1. september :)

Lyder det fornuftigt?

Og så i løbet af 2-3 måneder tabe mig til omkring 75 kg :) Og så derefter lean bulke :D

Ind til badmintonsæsonnen er færdig den 1. april, så vil jeg bulke lidt igen :D

Nu kommer endnu et spørgsmål. Og ja, jeg har læst om cut og bulk osv. og spørger kun efter ting som jeg ikke synes at ha fået ordenligt forklaret derigennem :)

Jeg er klar over, at jeg skal have et kalorieunderskud. MEN! og nu kommer det svære. Hvornår på dagen skal det forefindes?! Træner ungdomsbadminton fra 16:30 til 18:00 og nogen gange senior fra 18:00 til 19:30. skal jeg være i underskud under træningen? eller må jeg godt have energi at tage af? håber at få nogle gode svar!! da jeg spiller badminton mandag og onsdag, vil jeg lægge træningerne torsdag og lørdag (hvis der ikk er stævne om lørdagen) Så vil jeg eventuel suplere med løb tirsdag/fredag? :) bare 3-4 km med høj intensitet. Bør jeg evt. bytte den ene løbedag ud med interval? så folkens! Hvad synes i om planen? evt. nogen ændringer? Og så lige et sidste spørgsmål. hvor mange % af energien vil i mene skal komme fra hhv. protein, kulhydrat, og fedt? :)

Og evt. andre ting som i mener jeg skal være opmærksom på, første gang jeg kaster mig ud i dette?

Min træningserfaring er ikke specielt stor. har trænet siden fredag d. 1 april. Dog har jeg siden før jul læst RIGTIG meget om bodybuilding, og vil mene jeg har lært en del! men jeg vil MEGET gerne bulke nu, og få bygget masse på. og så gerne smide fedtet i starten af badmintonsæsonnen!

vil rigtig gerne have svar på det hele :) på forhånd tak :)

Her kommer lige et par billeder, som er taget igår :) (for i kan bedømme fedt% og hvordan jeg nogenlunde vil se ud efter sådan en tur)!

backap.jpgfrontcj.jpggunzc.jpg94328899.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Toto

jeg vil kun lige kommentere en enkelt ting.

Jeg er klar over, at jeg skal have et kalorieunderskud. MEN! og nu kommer det svære. Hvornår på dagen skal det forefindes?!

Helt overordnet tør jeg godt påstå, at for vægttabet i sig selv, er det helt ligegyldigt, givet energibalancen vil blive den samme.

Mere nuanceret, har jeg læst et eller andet sted, at du ved træning under faste, i højere grad, vil tære på fedtdepoterne. Om det er sandt eller ej tror jeg dog ikke er relavant og tror denne effekt er beskeden.

Derimod tror jeg at du, under faste, yder dårligere og i en grad, der langt overskygger denne og andre små faktorer, man måtte falde over en eftermiddag på google.

Så på bagrund af det, mener jeg du har bedst gavn af dine kallorier, hvor de gavner din ydelse bedst.

Omkring styrketræning er de selvsagt lige godt placeret, hvor det bedst gavner din restitution.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share