At komme ind i militærpolitiet?


kesse
 Share

Recommended Posts

Der står under adgangskrav, at man skal "At du er uafhængig af brug af briller eller kontaktlinser."

Men hvad betyder det, jeg er -2 er det uafhængig af briller og kontaktlinser ?

Hvis ikke hvad koster det så at få øjne operation ?

Link to comment
Share on other sites

Uafhængig af briller/kontaktlinser må betyde, at du ikke benytter nogen af delene.

Det lyder som om din eneste løsning er en øjenoperation. Priserne varierer meget efter typen - de billigste metoder (som eksempelvis LASIK) starter ved 15 - 20.000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Uafhængig af briller/kontaktlinser må betyde, at du ikke benytter nogen af delene.

Det lyder som om din eneste løsning er en øjenoperation. Priserne varierer meget efter typen - de billigste metoder (som eksempelvis LASIK) starter ved 15 - 20.000 kr.

Så hvis jeg tag en LASIK operation, kan jeg så blive sergent for militærpolitiet ?

Er 15-20.000kr pr øje eller er det en samle pris for begge ?

Er det lige så sikker at tag det i udlandet, som det er i Danmark ? for det er nok billigere i udlandet end her i landet ?

Link to comment
Share on other sites

Så hvis jeg tag en LASIK operation, kan jeg så blive sergent for militærpolitiet ?

Er 15-20.000kr pr øje eller er det en samle pris for begge ?

Er det lige så sikker at tag det i udlandet, som det er i Danmark ? for det er nok billigere i udlandet end her i landet ?

Well, hvis du får en øjenoperation, så opfylder du i hvert fald det ene krav - så er resten jo op til dig :wink:

Det er en samlet pris for begge øjne. Memira tager fx 23.900 kr. for LASIK inkl. kontroller og evt. ekstra behandling, hvis resultatet ikke er perfekt i første omgang.

Jeg ved ikke noget om behandlingen i udlandet. Har bare selv undersøgt mulighederne herhjemme, da jeg overvejede at få foretaget en operation og slippe for briller. Jeg har dog skrinlagt ideen indtil videre grundet den (meget lille) risiko, der er forbundet med en operation.

Link to comment
Share on other sites

Well, hvis du får en øjenoperation, så opfylder du i hvert fald det ene krav - så er resten jo op til dig :wink:

Det er en samlet pris for begge øjne. Memira tager fx 23.900 kr. for LASIK inkl. kontroller og evt. ekstra behandling, hvis resultatet ikke er perfekt i første omgang.

Jeg ved ikke noget om behandlingen i udlandet. Har bare selv undersøgt mulighederne herhjemme, da jeg overvejede at få foretaget en operation og slippe for briller. Jeg har dog skrinlagt ideen indtil videre grundet den (meget lille) risiko, der er forbundet med en operation.

Er det ironiske ment at der er "en meget lille risiko vedr operation"?

Link to comment
Share on other sites

Er det ironiske ment at der er "en meget lille risiko vedr operation"?

For jeg har altid har haft en drøm at blive optager eller bare prøve at blive optaget. for nu vil jeg bare blive kasseret end optagelseprøverne :(

så må låne penge i banken eller anden form for lån måske.

jeg troede at min drøm var umuligt, så jeg satte min drøm på standby vedr. det liv i militæret.( har næsten lige fået briller 3måneder siden )

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige spørge hvor du har fundet de krav henne?? Dem har jeg aldrig set eller hørt nogen steder! For at blive MP skal du opfylde de samme krav som konstabel elever. Dette var hvad jeg fandt:Konstabel i hæren

De generelle adgangskrav til uddannelsen er:

At du er fyldt 18 år ved uddannelsens begyndelse.

At du er mindst 155 cm høj uden fodtøj.

At du ser med mindst 6/12 (0,50) på det ene øje og 6/24 (0,25) på det andet. Evt. kan der foretages korrektion med briller eller linser.

At du har normal farvesans og mørkesyn.

At du har et tilfredsstillende helbred.

At du er i god fysisk form og kondition.

At du har bestået folkeskolens afgangsprøve med minimum 02 (6 efter gl. karakterskala) i fagene dansk, engelsk og regning/matematik eller har en højere eksamen.

At du kan sikkerhedsgodkendes.

At du kan erklæres egnet ved en session til militærtjeneste.

At du kan erhverve kørekort. (Du må ikke være fradømt kørekort på mødetidspunktet).

Jeg kender og har set folk der bærer briller i militæret, så jeg ville lige undersøge tingene omkring uddannelsen lidt nærmere inden du kaster dig ud i informationssøgning om laseroperationer.

Der er risici ved alle operationer, og de fleste steder der laver lasik i dag er utrolig dygtige.

:smile:

Edited by [PowerPrincess]
Link to comment
Share on other sites

Er det ironiske ment at der er "en meget lille risiko vedr operation"?

Så vidt jeg husker er der omkring 1% af LASIK-behandlede, der får et væsenligt forværret syn. Derudover er der en del mulige bivirkninger, der dog oftest er kortvarige - øget lysfølsomhed, tørre øjne, infektion etc.

Det er en meget sikker operation, men det er ikke 100% risikofrit.

Link to comment
Share on other sites

' date='27. maj 2011 - 18:39 ' timestamp='1306517988' post='1516414']

Må jeg lige spørge hvor du har fundet de krav henne?? Dem har jeg aldrig set eller hørt nogen steder! For at blive MP skal du opfylde de samme krav som konstabel elever. Dette var hvad jeg fandt:Konstabel i hæren

De generelle adgangskrav til uddannelsen er:

At du er fyldt 18 år ved uddannelsens begyndelse.

At du er mindst 155 cm høj uden fodtøj.

At du ser med mindst 6/12 (0,50) på det ene øje og 6/24 (0,25) på det andet. Evt. kan der foretages korrektion med briller eller linser.

At du har normal farvesans og mørkesyn.

At du har et tilfredsstillende helbred.

At du er i god fysisk form og kondition.

At du har bestået folkeskolens afgangsprøve med minimum 02 (6 efter gl. karakterskala) i fagene dansk, engelsk og regning/matematik eller har en højere eksamen.

At du kan sikkerhedsgodkendes.

At du kan erklæres egnet ved en session til militærtjeneste.

At du kan erhverve kørekort. (Du må ikke være fradømt kørekort på mødetidspunktet).

Jeg kender og har set folk der bærer briller i militæret, så jeg ville lige undersøge tingene omkring uddannelsen lidt nærmere inden du kaster dig ud i informationssøgning om laseroperationer.

Der er risici ved alle operationer, og de fleste steder der laver lasik i dag er utrolig dygtige.

:smile:

her :)

http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannelse/Sergentuddannelser/Pages/H%C3%A6ren,Milit%C3%A6rpoliti.aspx

mit syn -2 kan jeg så blive optaget vedr mit syn ?

Link to comment
Share on other sites

' date='27. May 2011 - 19:50 PM' timestamp='1306518616' post='1516420']

Hvor er det du citerer det fra? Jeg kan ikke finde det via det link...

Klik på "adgangskrav" på siden og derefter på brødteksten for at folde den ud (hvilket er råddent webdesign :nonono:)

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

' date='27. maj 2011 - 18:50 ' timestamp='1306518616' post='1516420']

Hvor er det du citerer det fra? Jeg kan ikke finde det via det link...

via adgangskrav, så tryk på det så står det under "fysik"

:)

men kan jeg blive optaget, med de tal du siger :)?

Link to comment
Share on other sites

er der nogle som ved noget om, at blive reserveofficer ?

Hvad skal egentlig lave, når man er reserveofficer ?

kan jeg få lønnen som er 22.400 kr, hvis jeg også efter uddannelse vil tag en HA almen fx ? for der står "Når din kontrakt med Forsvaret udløber efter to år kan du blive tilknyttet Forsvaret som officer og kan efter eget behov fungere som officer i Forsvaret sideløbende med uddannelse eller job."

Link to comment
Share on other sites

Her er adgangskravene for MP i Søværnet, der er noget mere udspecificeret:

Synsstyrke med eller uden briller/kontaktlinser: mindst 6/12 (0,50) samt binokulær (begge øjne åbne) synsstyrke uden korrektion på mindst 6/60 (0,1). Må ikke være afhængig af brug af briller og kontaktlinser.

http://www.studentum..._rnet_70608.htm

Netdoktor har lidt om hvordan tallene skal læses:

Ved en synstest benytter man Snellens tavle, der består af en lysende hvid baggrund med syv til ni linier med sorte bogstaver af forskellig størrelse.

[..]

Hvis du kan se den øverste linie, men ikke de andre betegnes dit syn som 6/60

Men ellers synes jeg da du skal kontakte forsvaret og spørge dem direkte om du opfylder kravene. Det er nok den eneste måde at være helt sikker - jeg er trods alt bare en internethero med Google-skillz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ok, efter meget besvær fandt jeg det. Det sted som jeg citerede fra før, plejer ikke altid at være up to date, og det kan jeg se nu i og med man skal være 175 cm høj i dag (som mand) og ikke 155cm.

Det at du ikke må være afhængig af briller/kontaktlinser, betyder bare at hvis du taber dine briller/linser etc. så kan du stadig operere uden at være en muldvarp.

Men ring da til dem på mandag og stil alle dine spørgsmål, så du får konkrete og tidssvarende informationer :smile:

Link to comment
Share on other sites

er der nogle som ved noget om, at blive reserveofficer ?

Hvad skal egentlig lave, når man er reserveofficer ?

kan jeg få lønnen som er 22.400 kr, hvis jeg også efter uddannelse vil tag en HA almen fx ? for der står "Når din kontrakt med Forsvaret udløber efter to år kan du blive tilknyttet Forsvaret som officer og kan efter eget behov fungere som officer i Forsvaret sideløbende med uddannelse eller job."

Det lyder næsten for godt at hive 22.400 hjem hver måned samtidig med du læser HA Almen :tongue: Men spørg dem der sidder i rekrutteringen :smile:

Link to comment
Share on other sites

er der nogle som ved noget om, at blive reserveofficer ?

Hvad skal egentlig lave, når man er reserveofficer ?

kan jeg få lønnen som er 22.400 kr, hvis jeg også efter uddannelse vil tag en HA almen fx ? for der står "Når din kontrakt med Forsvaret udløber efter to år kan du blive tilknyttet Forsvaret som officer og kan efter eget behov fungere som officer i Forsvaret sideløbende med uddannelse eller job."

Du skal lave de samme ting som en officer, blot med den forskel, at du som hovedregel ikke udsendes (dette kan du dog godt hvis du vil). Der er stor efterspørgsel på netop reserveofficers uddannelserne fordi du ikke "binder" dig derinde, får udmærket løn, hurtig færdig samt oplevelser. Der er først nye hold til 2012 og disse bliver højst sandsynlig også udpeget af stikker, som i år - selvom de ikke har skrevet det endnu. Mit råd er at have en plan B, hvis du ikke opfylder kravene, for der er rigtig mange om budet i disse tider.

Link to comment
Share on other sites

Du skal lave de samme ting som en officer, blot med den forskel, at du som hovedregel ikke udsendes (dette kan du dog godt hvis du vil). Der er stor efterspørgsel på netop reserveofficers uddannelserne fordi du ikke "binder" dig derinde, får udmærket løn, hurtig færdig samt oplevelser. Der er først nye hold til 2012 og disse bliver højst sandsynlig også udpeget af stikker, som i år - selvom de ikke har skrevet det endnu. Mit råd er at have en plan B, hvis du ikke opfylder kravene, for der er rigtig mange om budet i disse tider.

Hvad vil råde mig til at træne, for at jeg kunne opfylde kravene?

Men hvad lønnen, hvis man også tage en uddannelse efter den ?

Og hvorfor er der stor efterspørgsel på reserveofficer lige pt. skal først søge optagelse om 2år :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil råde mig til at træne, for at jeg kunne opfylde kravene?

Men hvad lønnen, hvis man også tage en uddannelse efter den ?

Og hvorfor er der stor efterspørgsel på reserveofficer lige pt. skal først søge optagelse om 2år :)

1) Hvor gammel er du pt?

2) Løn og anden uddannelse - ingen ide :)

3) Grundet krisen - mange søger de nemme penge og fine oplevelser, hvilket betyder at reserveofficersuddannelserne og konstabel får rigtig mange ansøgere, hvilket igen betyder, at de kan tillade sig at skrue op for niveauet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share