Sænkning af fedtprocent vha. konditræning


LisaLisa
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har over godt 1½ måned trænet styrketræning. Ca. 1½ time +- hver anden dag i gennemsnit. Jeg vil gerne have sænket min fedt % så musklerne bliver mere markeret ;)Jeg tænker at konditionstræning might do the trick - crossmaskine, løbebånd, roning, cykling, anything. Hvad foreslår I? Hvor lang tid skal jeg evt. bruge på de forskellige maskiner? Desuden evt. et bud på kcal-forbrug om dagen.

Lidt info:

17 år

58kg

167cm

Pige

På forhånd mange tak!

Edited by LisaLisa
Link to comment
Share on other sites

Løb er noget af det mest effektive til at få pulsen op og gang i forbrændingen, men ellers vælg den motionsform du syntes der er sjov, ellers bliver det trist i længden. Dit daglige kcal. Er der ingen her der kan svare på, for vi ved ikke hvor aktiv du er i løbet af dagen, men mener man kan finde nogle tabeller på nette hvor man kan sjuse sig frem til sit kcal. forbrug.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg har over godt 1½ måned trænet styrketræning. Ca. 1½ time +- hver anden dag i gennemsnit. Jeg vil gerne have sænket min fedt % så musklerne bliver mere markeret ;)Jeg tænker at konditionstræning might do the trick - crossmaskine, løbebånd, roning, cykling, anything. Hvad foreslår I? Hvor lang tid skal jeg evt. bruge på de forskellige maskiner? Desuden evt. et bud på kcal-forbrug om dagen.

Lidt info:

17 år

58kg

167cm

Pige

På forhånd mange tak!

Hej

Roning, cykling, spinning og crosstrainer. Og gi' den bare gas. Det er forholdsvis skånsomme træningsformer, der virkelig kan forbrænde kcal'er. Roning er den mest effektive motionsform, mht. forbrænding. Og du bruger både arm, ben, ryg og mavemuskler når det udføres korrekt. Se evt. her http://www.concept2.com/us/training/technique.asp

Jeg er selv blevet bidt af spinning. Jeg synes det er rimelig effektivt at træne sammen med andre, og med en instruktør der presser dig mere end du egentlig selv ville.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Nice, tak for svarene.

Hvor lang tid skal jeg f.eks. bruge på crossmaskinen eller løbebåndet, hvis man leger med tanken om styrketræning hver anden dag og konditionstræning hver anden dag? :-)

Jeg træner aldrig under ca. en time, når jeg træner kondition. Jeg vil dog ikke opfordre dig til at begynde løbe i en time, hvis du ikke er vant til at løbe.

Din puls skal mindst være sådan at du kun kan tale i korte sætninger hvis du skal få noget ud af det. Så du skal gi' den lidt gas.

God fornøjelse.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner aldrig under ca. en time, når jeg træner kondition. Jeg vil dog ikke opfordre dig til at begynde løbe i en time, hvis du ikke er vant til at løbe.

Din puls skal mindst være sådan at du kun kan tale i korte sætninger hvis du skal få noget ud af det. Så du skal gi' den lidt gas.

God fornøjelse.

Lars

Fornemt. Tak, Lars :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share