Black Forest 0.4


mlv
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er nybegynder og håber at kunne få et par gode råd ift. køb af en MTB. Den skal primært bruges til kørsel i skoven og mit budget et ca 8000. Jeg har kigget på den nedenfor beskrevne Focus til 7.500. Jeg er i tvivl om dette er et godt bud på en begyndercykel, som dog også skal kunne bruges på lidt længere sigt. Jeg har forsøgt at sammenligne lidt med andre mærker men har lidt svært ved at vurdere om der er et oplagt bedre alternetiv.

Focus Black Forest 4.0 XT 2011

Frame: MTB Sport Pro Alloy double butted

Forks: RockShox Recon RL 100mm, silver

Front Derailleur: Shimano SLX

Rear Derailleur: Shimano XT

Shifters: Shimano SLX

Chainset: Shimano XT (42/32/24)

Cassette: Shimano 11-34

Handlebars: Concept EX, alloy, black

Stem: Concept SL

Saddle: Concept EX Race/MTB

Seatpost: Concept SL

Brakes: Tektro Draco, hydraulic disc

Hubs: Concept SL, disc

Rims: DT Swiss 4450, disc

Tyres: Continental Mountain King

Alternativt til denne har jeg kigget på en Giant Talon 0

Frame AluxX aluminium, Fluid FormedTM

Fork RockShox Recon Silver TK Solo Air, aluminium steerer, 100mm travel

Shock N / A

Shifters Shimano Deore 27 speed

Front Derailleur Shimano Deore

Rear Derailleur Shimano XT Shadow

Brakes Shimano 445 hydraulic discs 160mm rotors

Brake Levers Shimano 505

Cassette Shimano HG50 11-34

Chain Shimano HG73

Crankset Shimano M542 22/32/44

Bottom Bracket Shimano External

Wheels

Rims Giant S-XC2 DW aluminium

Hubs Shimano M475 rear, Giant Tracker front

Spokes Stainless Steel

Tires Kenda Nevegal DTC 26x2.1"

Med venlig hilsen

Mette

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er Focus'en udstyret med fint grej. God forgaffel, aldeles udmærket kranksæt, ok/fine nav/hjul, fine for- og baggear og okay bremser.

Focus plejer at lave fine stel, så der er der heller ikke noget at bekymre sig om.