Black Forest 0.4


mlv
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er nybegynder og håber at kunne få et par gode råd ift. køb af en MTB. Den skal primært bruges til kørsel i skoven og mit budget et ca 8000. Jeg har kigget på den nedenfor beskrevne Focus til 7.500. Jeg er i tvivl om dette er et godt bud på en begyndercykel, som dog også skal kunne bruges på lidt længere sigt. Jeg har forsøgt at sammenligne lidt med andre mærker men har lidt svært ved at vurdere om der er et oplagt bedre alternetiv.

Focus Black Forest 4.0 XT 2011

Frame: MTB Sport Pro Alloy double butted

Forks: RockShox Recon RL 100mm, silver

Front Derailleur: Shimano SLX

Rear Derailleur: Shimano XT

Shifters: Shimano SLX

Chainset: Shimano XT (42/32/24)

Cassette: Shimano 11-34

Handlebars: Concept EX, alloy, black

Stem: Concept SL

Saddle: Concept EX Race/MTB

Seatpost: Concept SL

Brakes: Tektro Draco, hydraulic disc

Hubs: Concept SL, disc

Rims: DT Swiss 4450, disc

Tyres: Continental Mountain King

Alternativt til denne har jeg kigget på en Giant Talon 0

Frame AluxX aluminium, Fluid FormedTM

Fork RockShox Recon Silver TK Solo Air, aluminium steerer, 100mm travel

Shock N / A

Shifters Shimano Deore 27 speed

Front Derailleur Shimano Deore

Rear Derailleur Shimano XT Shadow

Brakes Shimano 445 hydraulic discs 160mm rotors

Brake Levers Shimano 505

Cassette Shimano HG50 11-34

Chain Shimano HG73

Crankset Shimano M542 22/32/44

Bottom Bracket Shimano External

Wheels

Rims Giant S-XC2 DW aluminium

Hubs Shimano M475 rear, Giant Tracker front

Spokes Stainless Steel

Tires Kenda Nevegal DTC 26x2.1"

Med venlig hilsen

Mette

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er Focus'en udstyret med fint grej. God forgaffel, aldeles udmærket kranksæt, ok/fine nav/hjul, fine for- og baggear og okay bremser.

Focus plejer at lave fine stel, så der er der heller ikke noget at bekymre sig om.

Det ligner et fint bud, som er mindst en klasse bedre end Giant'en. Vær opmærksom på at de to cykler, som du har indsat oplysninger om, er ret forskellige. Giant'en er lidt mere komfortabelt udlagt i stelvinkler mv. end Focus'en, der er mere racerpræget. Det ene er ikke bedre end det andet, men dit behov har noget at sige for, hvilken type du bør købe.

MEN - lad være med at købe en cykel, før du har prøvet nogle forskellige mærker og modeller af i den prisklasse, som du har budgetteret med.

Der er ret stor forskel på geometri fra mærke til mærke og endog fra samme mærkes forskellige modeller. Når du har prøvet nogle forskellige af, vil du ret sikkert kunne mærke betydelig forskel og vil have en tydelig fornemmelse af, hvilken cykel der passer dig bedst. Det er med andre ord ikke sikkert, at Black Forest er den cykel, der passer dig og din kropsbygning bedst.

Da du er pige og kigger på en herremodel, bør du være ekstra opmærksom på, hvilken stelstørrelse, du køber.

De forskellige fabrikkers pigemodeller er gerne lidt kortere i stellet, så tjek størrelsen rigtig grundigt, før du køber.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, rart lige at få en andens vurdering, da jeg syntes det kan være svært at sammenligne og vurderer kvaliteten på de forskellige mærker. Jeg været ude at prøve nogle forskellige modeller, så mangler hvis bare at tage en beslutning om hvilken det skal være.

Mvh Mette

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share