Træningselastik


teddy
 Share

Recommended Posts

Er blevet anbefalet at prøve at få fat i en træningselastik og bla træne noget band pull aparts og lign for at styrke min ryg mellem skulder bladene. Havde et gammelt dura band, mener jeg det hedder liggende, men det sprang ret hurtigt.

Hvor ville i købe sådan en og hvad type ville i købe??

Link to comment
Share on other sites

Thera-Band laver nogle udmærkede tubes, både med og uden greb. De kan købes i forskellige hårdhedsgrader.

Adidas, Casall og Body Tube har også tubes i forskellige hårdhedsgrader og med/uden håndtag.

Om du køber med eller uden greb, kommer lidt an på hvilke øvelser du skal udføre.

Jeg har haft Thera-Band og har i øjeblikket Body Tube. Begge mærker er fin kvalitet.

De kan købes i de fleste butikker, der forhandler motionsudstyr.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Tjekkede faktisk op på det og var faktisk en thera band elastik jeg lige har knækket, trods jeg har fulgt vejl mht at opbevare den osv..

Talkum er godt for elastikkerne. Holder materialet smidigt.

Sko er no go, hvis du laver øvelser, hvor du står på elastikkerne. Sollys er også forbudt.

Men ja, de går i stykker på et tidspunkt...

Link to comment
Share on other sites

@Teddy

Thera-bands er også dem, jeg har bedst erfaring med. Men du har fuldstændig ret i, at de også knækker på sigt. Spørgsmålet er, om du ikke bare skal købe et par meter, og skifte dem ud, som de slides.

Må jeg forresten spørge, hvorfor du specifikt skal styrke ryggen?

Hr. K

Har haft ryg problemer de sidste 3 år og skrevet en del om det i skadeforummet..

Thera band elastikken jeg lånte har jeg lige fået at vide var en måned gammel og nærmest aldrig brugt.

Brugte ikke sko eller andet skarpt i nærheden af den.

Link to comment
Share on other sites

Har haft ryg problemer de sidste 3 år og skrevet en del om det i skadeforummet..

Thera band elastikken jeg lånte har jeg lige fået at vide var en måned gammel og nærmest aldrig brugt.

Brugte ikke sko eller andet skarpt i nærheden af den.

Så har der været noget galt med den eller også har den ligget i butikken i lang tid!

Sidste mulighed er naturligvis at du bare er så stærk, at alt omkring dig går i stykker :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syntes ikke jeg kan se angivelser for hvor stramme de er, på mange sider kan man finde angivelser i lbs.

MaxP skriver meget lidt om det her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=56298&view=findpost&p=1489728

Men ellers kan jeg sige, at jeg laver pullaparts med rød - singles sided(altså ikke dobbelt) med 30-40 centimeter mellem hænderne. Jeg er ret slap og det svarer til 20RM cirkus...

Link to comment
Share on other sites

MaxP skriver meget lidt om det her: http://www.motion-on...dpost&p=1489728

Men ellers kan jeg sige, at jeg laver pullaparts med rød - singles sided(altså ikke dobbelt) med 30-40 centimeter mellem hænderne. Jeg er ret slap og det svarer til 20RM cirkus...

Er den røde ikke den sværeste i det sæt du har foreslået mig??

Tænker der måske så ikke er det store at bruge det til...

Link to comment
Share on other sites

Er den røde ikke den sværeste i det sæt du har foreslået mig??

Tænker der måske så ikke er det store at bruge det til...

Jo, men det var med henblik på, at du kunne køre dem "dobbeltsidet" :) Eller med hænderne helt samlede...

HVis du kommer forbi kbh, kan du jo tage ind et sted og teste dem - jeg kunne forestille mig Crossfit-klubberne og the Gym bruger dem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share