Fedtforbrænding, hvordan gør jeg?på MTB med 30 min pr dag


calle3
 Share

Recommended Posts

Jeg startede for en månedstid med at løbe.... ( efter en 8 årig pause )

Det er ikke fordi jeg er hverken tyk eller fed ( 190 cm og 88 kg ).... men ville gerne have forbrændt lidt fedtdepoter omkring maven og samtidig få min kondition op igen :-)

Jeg har 30 min hver anden morgen fra 6 til 7 hvor jeg kan bruge på dette incl opvarming og udstræk. Så min plan var at løbe interval træning. Men mit knæ gør knuder.... så jeg har købt en "rigtig" MTBer.... som jeg vil cykle på istedet.

Hvordan gør man for at forbrænde mest muligt???

Skal jeg cykle som død og helvede i de 30 min for at holde pulsen oppe??? i et lavet gear??? eller skal jeg skifte jævnligt..... fra højt til lavt, for at ændre belastningen??

Kan et spinning program bruges???

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gør man for at forbrænde mest muligt???

Skal jeg cykle som død og helvede i de 30 min for at holde pulsen oppe??? i et lavet gear??? eller skal jeg skifte jævnligt..... fra højt til lavt, for at ændre belastningen??

Kan et spinning program bruges???

- Arbejde så hårdt du kan i den tid du har til rådighed.

- Fuck gearet - bare du, uanset belastning, stigning, modvind, ynk osv., ikke kan arbejde hårdere.

- Evt kan du bruge intervalprogrammerne til at booste konditionen - da du ved at arbejde i intervaller jo har lidt større mulighed for at presse pulsen helt i top.

- Ja, du kan godt bruge et spinningprogram, men lad dog naturen/omgivelserne være dit eget personlige spinningprogram - hvergang det går ligeud, skal der eksempelvis sprintes og hver gang det går opad skal det være i stående spurt.. Etc :smile:

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share