Kermit

Medlemmer
  • Content count

    6,055
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

Kermit last won the day on April 9

Kermit had the most liked content!

About Kermit

  • Rank
    Med-lem
  • Birthday 09/06/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Kgs. Lyngby
  • Interesser
    Cykling, musik, biler

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Motion og konkurrence

Recent Profile Visitors

19,783 profile views
  1. Got legs?

    Lidt opdatering på den seneste træningsindsats. For et par sessions siden lykkedes det at bænke 100 kg, så det var lækkert at få sat flueben ved det. Samtidig er de sidste af mine Rogue skiver dukket op, så jeg nu har fra 5 til 25 kg i matchende skiver. Selve stativet er der leveringstid på, så det er endnu ikke blevet afsendt endnu. I går aftes havde jeg en "hurtig" time og 20 minutters træning med lidt ben og overkrop, inden jeg hoppede i seng. Her til morgen vågnede jeg kl. 6, hoppede i tøjet og tørnede ud på cyklen. Havde luret at vindstødene ikke ville være så voldsomme fra morgenstunden af, så derfor passede det mig ret fint. Med tanke på torsdagens styrketræning, så var det egentlig okay hvis turen bare blev en times rolig kørsel, men der var sgu power i stængerne her til morgen, og jeg endte med at drøne til Bregnerød og retur med 35,4 km/t i snit, 30,1 km på lige over 51 minutter, gennemsnitswatt 291 og NP på 298 watt. Jeg var da også lettere utilpas da jeg hoppede af cyklen igen, for det var måske en lidt voldsom opvågning for kroppen, og ikke mindst lungerne med 2-4 graders varme, men for hulen hvor var det lækkert. Og hvad sker der så ellers? Jo vi havde egentlig en håndværker forbi i sidste uge der skulle lave lidt småting ved vores hus. Da vi går rundt og kigger, kommer vi også ned i kælderen, og jeg får sagt at vi leger med ideen om at få gravet den ud og sat fuldstændig i stand. Det fik vi så en snak om, og han sagde at vi også kunne overveje at sælge huset fordi markedet er som det er, og så finde et andet hus der faktisk har det vi gerne vil have. Så nu er den proces sat igang, og vi har haft 3 mæglere ude og vurdere. Alle 3 sagde 6,5 mio, hvilket er en pæn stigning fra de 4,75 vi selv gav for 3,5 år siden. Nu skal vi ud og kigge på et par huse, og se om der er noget der er relevant for os. For der er umiddelbart to scenarier: 1. Vi sælger huset og køber et nyt. 2. Vi lader være med at sælge huset, venter 5 år og tager en status igen på om vi skal sælge, sætte kælder i stand etc. Lige nu er ungerne alligevel ikke større end at vi stadig vil have dem i stueplan, men når den ældste rammer 12-13 års alderen, giver det måske mere mening med et værelse i kælderen også. Vi går nemlig samtidig med en tanke om at overtage min kones barndomshjem fra hendes forældre når de er klar til det. Det ligger kun 300 meter fra hvor vi bor nu, og har en noget større grund. Tanken er så egentlig at købe deres hus, og få bygget et nyt hvor vi får det tegnet så det inkluderer nogle af elementerne fra det nuværende hus, så det lidt får samme sjæl. Efter 4 år i HusCompagniet er jeg trods alt ret allergisk overfor typehuse og standard planløsninger :D
  2. Got legs?

    Produktiv weekend med lidt værelsesflytteri, så den mindste i husstanden kan få sit eget værelse, og en anelse træning. Lørdag blev det til en quickie på Zwift på 1 time og 15 minutter, endda underligt at sige det ligefrem er kort :D Søndag blev det til styrketræning, og valgte at bruge træningen på at se hvad mine max løft ville være i dødløft og squat. Lagde ud med squat og stoppede ved 107,5 kg. Jeg tror der havde været flere kg at hente, men uden en spotter eller safetyarms var jeg ikke lige klar på at teste det af. 107,5 kg er nu heller ikke dumt. Herefter over til dødløft hvor den toppede ud på 130 kg. Det var jeg egentlig også ret tilfreds med. Kan godt være at formen ikke var genial, men op det kom den. Så mangler jeg egentlig bare at bænke 100 kg, så kan jeg sætte hak ud for et af årets mål som er at squatte, bænke og dødløfte 100 kg. Lurer også på om det tal skal justeres, og målsætningen nærmere skal hedde 150 kg i squat og dødløft, og så 100 kg i bænk.
  3. Got legs?

    I går var det tid til endnu en tur på Zwift. Må sige at vejret i øjeblikket ikke trækker særlig meget for at komme ud. Så det er jo egentlig rart nok at have mulighed for at give den gas på Zwift. Denne gang lykkedes det at køre Tour of Watopia, og selvom jeg ikke havde tænkt mig at det skulle være et løb, så endte jeg da alligevel med at give den lidt gas til sidst, fordi jeg havde mulighed for at komme i mål før Jakob Piil :D Herefter lidt afrulning, og så snuppede jeg sådan et sprint løb igen. Vidst lige omkring de 8 km på New York banen, og med kun 7 deltagere var der gode muligheder. Jeg endte da også med at tage en kneben sejr i en sprint foran en anden, så fik endelig en sejr i hus på Zwift. Selve løbet varede 11 minutter og 48 sekunder, med en gennemsnits watt på 318. Her til morgen blev det til 2 timers styrketræning i kælderen, hvor kroppen stadig var noget mærket. Ikke helt underligt med tanke på at det var 5. dag i streg med træning.
  4. Got legs?

    Vejret i går var sgu ikke lige noget jeg havde lyst til at bevæge mig ud i, så det blev til lidt action på Zwift. Havde tilmeldt mig Tour of Watopia, men blev aldrig ført over i det univers. Så endte med at finde et løb der hed noget med short. 14,1 km og så bare fuld gas. Inden da nåede jeg lidt stabil opvarmning og et par 5 minutters intervaller omkring AT. Så var stængerne ligesom varmet op. I selve løbet blev der lagt på fra start af, men kom med over den første bakke. Var dog lidt for nonchalant omkring min position i gruppen, så blev smidt på en meget kort stigning, og det var umuligt at lukke det hul igen. Så i starten af anden omgang blev jeg hentet af en gruppe bagfra, og dem sad jeg så med. På den sidste bakke pressede jeg lidt ekstra på, fik åbnet et hul på 2 sekunders penge, og så var det ellers bare at holde den stram på nedkørslen. Mens de andre fik lov til at spurte i gruppen, så holdt jeg mig lige præcis foran. Derefter lidt hurtig afrulning. Og så sidder jeg og lurer på hvordan jeg henover sommeren skal have kortet min styrketræning ned. Som tingene er nu har jeg brugt lige omkring 2 timer, inklusiv opvarmning, nedrulning og det hele. Men når Tivoli for alvor åbner op igen, kan det måske godt blive et problem at finde to timer hver onsdag og fredag hvor jeg kan styrketræne, når konen samtidig skal på arbejde. Så jeg tænker lidt at jeg den ene dag kører underkrop, den anden overkrop, og så om søndagen kan jeg køre et fullbody.
  5. Got legs?

    Det er virkelig underligt at man ikke kan få dem med 80 mm ventil. Men det kan være det kommer nu hvor Quickstep lige har vundet Flandern på et sæt clinchers med latex slanger. De er gået væk fra at bruge Tubeless, og det kan man som forbruger kun være glad for. Læste faktisk at de har lavet to hjulsæt her for nylig som IKKE er tubeless kompatible. Dét er virkelig kærkomment i et marked hvor alt skal være tubeless, og almindelige dæk og slanger er umulige at få på af samme årsag. Og ja, folk virker meget opsatte på disc. Der er heldigvis stadig et par puritanere derude, men prisen har taget et ordentligt dyk.
  6. Got legs?

    Så kom vi sgu også ind i april. Det er SÅ lækkert at se dagene der er blevet lysere, og temperaturen som stille og roligt kravler deropad. Jeg har fået cyklet lidt i denne uge, og også styrketrænet lidt. Dog ikke helt så meget som jeg gerne ville, men har også ramt en lille smule sygdom med lidt mildt ondt i halsen og sådan, så måske kroppen egentlig bare trænger til en smule hvile. Jeg har fået flyttet min styrketræning ind i det værelse hvor jeg også har alt mit cykelgear. Det giver lidt mindre plads, men til gengæld er det hele samlet. Jeg har også fået bestilt både nye skiver, så der snart kommer 5, 10 og 25 kgs Rogue skiver, samt et nyt squat rack med safety arms. Specielt sidstnævnte glæder jeg mig VIRKELIG meget til lander, for er ikke imponeret over stabiliteten i mit nuværende. Det er fint nok, men det er bare federe at racke en stang i et stabilt rack. Nu mangler jeg egentlig bare at få bestilt den sidste ting som er en ny stang, og så er vi vidst ved at være der. Jeg har også bestilt et par Nike Metcon 6 sko. Det er egentlig en crossfit sko, men de giver vidst lidt ekstra løft i hælen, og så kan jeg også bruge dem til at løbe kort i. Er egentlig i tvivl om hvorvidt den dedikeret vægtløftningssko ville være bedre, men nu ser vi lige dem her an. Så kan det andet komme senere på året, hvor behovet for dem nok også er større. I tirsdags havde jeg smidt Enve hjul på cyklen, Pirelli dæk og latex slanger og kørte en 80 km. Det føltes dog som om at baghjulet slog lidt, hvilket det vidst også gør, og kombineret med to latex slanger som hver især smed luft undervejs, så var det en lidt flad fornemmelse. Jeg synes generelt ikke jeg har været så skide heldig med de slanger her på det seneste. Bruger dem sammen med et par nyindkøbte Schwalbe ventilforlængere som er typen hvor man skruer ventilkeglen af. Så måske jeg bare skal holde mig butyl :D Ligelegedes er jeg også ved at være en anelse træt af de Enve hjul, som jeg ofte synes skal have en opstrammer. Jeg kan dog ikke få mig til at sælge dem endnu, for bremsefladen er alt for lækker. Men har da luret på om de enten skal have skiftet samtlige eger i baghjulet, eller måske endda skyde dem af, og så købe et sæt Winspace hjul, som får sindssyge anmeldelser for tiden.
  7. Vægtstang med eller uden center knurling?

    Altså centerknurlingen? Pas, men det er vidst ret normalt på vægtløftningsstænger?
  8. Lige nu har jeg en olympisk stang af ukendt fabrikant, men overvejer at skifte den ud. I den forbindelse er jeg blevet smålun på en Ohio bar fra Rogue, som dog ikke har center knurling. Jeg bliver nok hverken styrkeløfter eller andet lige foreløbig, men skulle gerne op og squatte og dødløfte pænt deroppe af i løbet af året - håber på at komme omkring de 130-150 kg i begge. Ellers er det mest klassisk styrketræning med lidt bænkpres og sådan. Vil jeg fortryde ikke at have centerknurling?
  9. Got legs?

    Den sidste uges tid synes jeg det har været lidt svært. Jeg har haft kort lunte, politikerne har irriteret mig, og det sender irritationen videre til alle små og ligegyldige ting. Jeg besluttede mig derfor for at køre en lang tur i går for at få klaret sindet. Jeg havde alligevel 3,5 time udenfor som marts mål, så det var oplagt at gå efter den. Så i tøjet og afsted nordpå. Op til Farum, og videre mod Hillerød. Indover Fredensborg og så ud mod Esrum sø som blev kørt nord om. Normalt ville jeg dreje af første gang mod Dronningmølle, men valgte i går at tage den opad Frederiksværksvej. Da jeg boede i Nivå var det en af de bakker jeg elskede mest fordi den havde en okay længde. I går var den bare lidt irriterende, men rart at se noget andet end den helt klassiske rute. Ned igennem byen, og så nordpå mod Dronningmølle. Vinden var fra nordvest på det tidspunkt, så lige præcis det stykke nev lidt. Da nordkysten var nået var det egentlig bare at sætte kursen mod Helsingør, og der er altså nogle lækre stykker asfalt deroppe hvor man er helt tæt på vandet. Igennem Helsingør, snuppe et billede af Kronborg, og så fortsætte igennem Snekkersten og Espergærde. Her begyndte luften så småt også at gå af ballonen, og mine watt faldt stille og roligt, men det var også forventet. Helvedet startede som sædvanlig mellem Rungsted og Vedbæk hvor cykelstien ophører, og man skal køre blandt bilerne. Heldigvis var de fleste gode til at holde afstand, så det hjalp gevaldigt på situationen. Turen opad Klampenborgbakken skulle bare overstås og så igennem Lyngby og hjem. De 3,5 time blev faktisk til 3 timer og 46 minutter og 118 km. 214 watt i snit.
  10. Got legs?

    Tak :) Små 300 højdemetre. Men jeg har også lige 4,5 ekstra kg :D og så er der selvfølgelig vindmodstand som du også er inde på. Men var det en solotur? For I så fald er det virkelig et højt snit når man tænker på højdemetrene.
  11. Got legs?

    Vejret var for lækkert til Zwift i går, så jeg hoppede i tøjet og drønede ud på vejene. Bare det faktum at jeg kunne nøjes med de lette skoovertræk og en Perfetto jakke gjorde det hele lidt mere lækkert. Ikke noget med stor vinterjakke, tykke skoovertræk og eventuelle handsker. Min helt oprindelige tanke var egentlig at køre min sædvanlige tur op mod Hillerød og så retur, men fordi det lod til at temperaturforskellene var ret store i skygge og i solen, så valgte jeg for første gang i år at køre ud til Flyvestationen. Allerede fra starten af føltes benene ret gode, og inden jeg ramte Skovbrynet havde jeg vidst et snit på 240 watt eller sådan noget. Så jeg holdt presset i pedalerne, og drønede videre derud. Jeg tog sydindgangen til flyvestationen, hvilket var en klar fejl. For der er selvfølgelig vejarbejde på det sidste stykke ind, og når man så skal ind til selve flyvestationen har de også spærret en masse af, og det betød en slags forhindringsbane for at undgå at ryge ned i store huller i asfalten. De små 30 minutter det tog at komme derud blev med et snit på 225 watt og en NP på 245 watt. Min første indskydelse var at køre nogle sweet spot intervaller, og hvorfor så ikke bare køre 60 minutter sweet spot? Som sagt, så gjort. Afsted på cyklen, men allerede efter 3 minutter kunne jeg mærke den velkendte følelse af et punkteret bagdæk. Der sad et kæmpe søm i dækket, så der var ikke så meget at gøre. Ny slange, og så afsted igen, og heldigvis var benene ikke for mærkede af stilstanden, så jeg kunne bare fortsætte i samme tempo. Jeg valgte at køre den store runde derude hvor man bl.a. kommer forbi de gamle hangarer, og ved en af dem var der åbnet op, og minsandten om der ikke holdt et jagerfly i en af dem. Der bliver man altså lige 5 år gammel igen :D Nå, men jeg endte faktisk med alt i alt at køre 1 time 3 minutter og 37 sekunder - mest så jeg faktisk endte med at køre 60 minutter i streg :D Mit sweetspot burde være omkring de 260 watt, men mit gennemsnit her var 275 watt hvilket jeg vidst godt kan være tilfreds med. Den sidste omgang jeg kørte blev der også trykket lidt ekstra igennem i stængerne. Det bliver alligevel til 37,5 km med 35,4 km/t i snit. Herefter var det egentlig bare hjemad, og benene var overraskende stærke, så det blev ikke til meget afrul da snittet endte på 253 watt :D Alt i alt en tur på 66,3 km med 33,8 km/t i snit og et wattsnit på 258 watt.
  12. Langt pokker i MOL

    Har ikke prøvet GP5000 endnu, og ved heller ikke om jeg kommer til det. Der har været en masse historier om hvordan produktionen har været svingende, og dermed også kvaliteten. Det var vidst også en udfordring i slutningen af GP4000s II produktionen, hvor flere oplevede at siden eksploderede og sådan. Personligt har jeg kørt med Pirelli P-Zero dækkene, som jeg har været ret glade for. Før det kørte jeg med S-Works Turbo, som også var ret fine.
  13. Got legs?

    Lidt trætte stænger, hvilket jo ikke er noget nyt, men 1 time og 50 minutter på hjemmetræneren. Først 10 minutters opvarmning, så et 5 minutters sweet spot interval. Så 5 minutters hvile inden jeg kørte VO2max intervaller for første gang i år. En helt klassisk 3x3 min med 3 minutters pause. Er du gal sådan en niver. 332 watt, 334 watt og 336 watt. Så var kroppen i den grad gennemvarm. Så 10 minutters hvile igen inden jeg satte igang med et 60 minutters interval. Det var sat sådan op at jeg ville forsøge at holde 75% af FTP, som ca. er 220 watt, og så hvert 4. minut køre 295 watt svarende til FTP. Så 4 minutter 75% og så 1 minut 100%. Det fungerede faktisk ret godt, udover at jeg sjældent ramte de 220 watt, men nærmere lå omkring de 230 watt. Og at jeg i det ene minut også havde en tendens til at være en anelse over de 295 watt, men det lykkedes. Faktisk var det en ret fed fornemmelse at komme igennem den workout med 243 watt i snit, hvoraf de 12 minutter var omkring ftp. Og så har jeg indledt en lille opgradering af mit hjemme setup. Jeg har de sidste snart 3 år haft bumper plates fra Kettlebell shop, som har været ret fine, men som stadig har den der klassiske gummilugt, som ikke rigtig aftager. Så jeg har egentlig besluttet mig for at sælge dem videre, og så få nogle bumper plates fra amerikanske Rogue ind i stedet for. Om de så lugter lige så meget skal jeg ikke kunne sige, men vil så samtidig forsøge at tilpasse vægtene lidt. Lige nu har jeg 2x5 kg, 4x10 kg, 2x20 og nogle lidt mindre plader. Planen er at have 2x5, 2x10, 2x15 og 2x20. Så kan der altid komme en 2x25 på et tidspunkt.
  14. Got legs?

    Aaaaaah, cykling udenfor kan nu bare noget når vejret var som det var i dag. Høj sol, blå himmel, og ikke så meget vind. Så kan det godt være at det var pænt køligt, men slet ikke noget voldsomt. Det betød også årets første intervaller udenfor, og selvom det startede lidt tungt så lykkedes det. Fik kørt en del sweet spot, som for mit vedkommende er omkring 260 watt. Og det blev sgu også lidt over sweet spot. Første interval var på 10 minutter og der ramte jeg 271 watt i snit. Herefter et 20 minutters interval hvor jeg ramte 268 watt, et 20 minutters interval hvor jeg ramte 274 watt og så lige et sidste 10 minutters interval hvor jeg ramte 289 watt. Lidt rulleri, og så kørte jeg 35 minutter hvor jeg hvert 5. minut kørte en 10 sekunders sprint. Det blev til 8 styks, og godt trætte stænger. Alt i alt en træning på små 75 km og 2 timer og 19 minutter.
  15. Motion i balance™

    Tillykke til Kuno :) Flot fyr. Og imponerende med viljen til vægttabet. Jeg har det meget på samme måde - så længe jeg ikke har noget i huset så går det, men hvis jeg har, så spiser jeg det også. Lige nu er jeg inde i en rigtig skidt periode hvor jeg hele tiden har en tendens til at fylde op i skuffen, og selvom jeg gerne vil lade være, så får jeg det gjort alligevel. Nå, men god grund til lige at få hanket op i sig selv :D