Proteinkur eller kcal underskud


hc.
 Share

Recommended Posts

Hej :-) man hører meget om proteinkure of sådan noget herinde? Men man hører os altid om kcalunderskud...

Hvad er forskellen og skal de evt understøtte hinanden? Altså skal man købe proteinpulver som hjælp for at tabe sig eller er proteinkure for dem der vil bygge store muller eller????

Jeg har arbejdet i et storkøkken engang hvor vi lavede mad till 800 ældre personer og mange af dem lavede vi proteindrik til, det var mig der lavede de proteindrikke og der var mange kcal i fordi det var for at styrke de ældre. Er der det i alle proteinkure eller???

Hvorfor snakker nogen om kcal, nogen om kulhydrater og nogen om proteinkure???

Link to comment
Share on other sites

Hej :-) man hører meget om proteinkure of sådan noget herinde? Men man hører os altid om kcalunderskud...

Hvad er forskellen og skal de evt understøtte hinanden? Altså skal man købe proteinpulver som hjælp for at tabe sig eller er proteinkure for dem der vil bygge store muller eller????

Til det mål du har sat dig (vægttab) er det fuldstændig lige meget med kosttilskud i form af proteinpulver. Du får intet ud af det.

Jeg har arbejdet i et storkøkken engang hvor vi lavede mad till 800 ældre personer og mange af dem lavede vi proteindrik til, det var mig der lavede de proteindrikke og der var mange kcal i fordi det var for at styrke de ældre. Er der det i alle proteinkure eller???

Hvorfor snakker nogen om kcal, nogen om kulhydrater og nogen om proteinkure???

Kcal = et udtryk der bruges til at beregne energiindholdet i en given mængde mad.

Kulhydrater = vigtig(ste) energikilde i vores kost. Som oftest anbefales det at 50-60 procent af vores energiindtag kommer fra kulhydrater. Men dette tal bliver diskuteret.

Protein = indtages ofte som kosttilskud af folk der styrketræner seriøst i form af proteinshakes. GIves også til svage på plejehjem eller på sygehuse, hvor personerne som følge af manglende appetit ikke kan indtage nok protein igennem kosten.

Drop alle tanker om tilskud i form af protein. Hvis du spiser en normal, sund kost er det slet ikke nødvendigt med det mål, som du har sat dig.

Jeg synes du skylder dig selv (og os andre) at læse nogle artikler om ernæring og vægttab, før du opretter flere tråde :smile:

Læs om vægttab her

Læs om ernæring her

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share