3 spørgsmål om kost/øvelser/kød


Flippes
 Share

Recommended Posts

Da jeg for godt 2 måneder begyndet at styrketræne pga. af en operation i knæet, var det mest for at få muksel omkring knæet opbygget. Men efterhånden som tiden er gået er jeg begyndt at træne arme samt overkrop mandag og onsdag og benene tirsdag og torsdag. Jeg har så gået og tænkt på nogle få spørgsmål som jeg håber en eller anden kan svare mig på.

Jeg er arbejder hverdag fra kl. 8 - 16.30 og er hjemme kl. 17.30, jeg går så ned at træne fra kl. 18 - 19.30 måske 20.00 hvorefter jeg så spiser mit aftensmad.

Spørgsmålet 1:

Hvornår er det bedst at spise skal jeg spise før jeg går ned at træne. Hvor jeg så venter til kl. 19 med at begynde at træne ?

Spørgsmålet 2:

Hvor mange gentagelser skal man lave af hver øvelse, hvis man skal få nogle mukseler ?

pt. laver jeg 3 * 10

Spørgsmål 3:

Skal man spise noget bestemt til aftenmad altså skal der være kød på bordet eller man man nøjes med pasta ?

MVh

Flippes

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet 1:

Hvornår er det bedst at spise skal jeg spise før jeg går ned at træne. Hvor jeg så venter til kl. 19 med at begynde at træne ?

Her er det nok bedst at spise ca 1½-2 før træning. evt. lidt mathilde/lillelise/skummetmælk + vand under træningen.
Spørgsmålet 2:

Hvor mange gentagelser skal man lave af hver øvelse, hvis man skal få nogle muskler ?

pt. laver jeg 3 * 10

Puha det er sq lidt svært at svare på. her er der enormt mange meninger og metoder(måder at opbygge masse/styrke på)

men i bund & grund skal det handle om at du kan mærke du arbejder så 3*10 holder altså nok ikke så langt.

men der er mange gode artikler/indlæg her på MOL brug evt søge funktionen.

Spørgsmål 3:

Skal man spise noget bestemt til aftenmad altså skal der være kød på bordet eller man man nøjes med pasta ?

Nej.

det er vigtigt at få massere af proteiner og da kød somreal indeholder mest P er dette nok at fortrække

og i hendhold til pasta er dette stivelse i kategori 3(svært fordøjeligt) og bør kun spises som det sidste hoved-måltid.

men som du nok vil finde ud af så er denne fitness/anatomi ting satme komplex så der er sq mange timers læsning :bigsmile:

go' fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share