Opkvikkende morgenmad?


Jakse
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har det problem, at jeg er sindsyg træt om morgenen, stort set lige meget hvor tidligt jeg går i seng.

Det beyder, at jeg har brug for noget morgenmad som man vågner af. Lige nu spiser jeg noget af det det færdiglavet morgenmad med masser af sukker i, for det synes jeg virker godt, til at få mig i gang. Jeg har før spist havregryn, men det var lige før jeg blev trættere af at spise det.

Så nu vil jeg lige høre, om der er nogen, som har et forslag til en sund morgenmad, som er meget hurtig at lave, og som man kommer i gang af.

Tak.

Edited by Jakse
Link to comment
Share on other sites

Denne her er jeg efterhånden blevet stor fan af, dog mest når jeg har trænet? men er sikker på den også kan bruges som morgenmad. Fordelene: den er super sund, fyldt med protein og er skide hurtig at lave.

Normalt bruger jeg en stavblender, da det mindsker oprydningsarbejdet bagefter, den kan laves i en blender dog, giver bare mere opvask.

Men generelt er det bare en smoothie, det du helst vil have fat i er frosne syrlige frugter. Man kan købe poser med blåbær/ribs/hindbær etc i de fleste supermarkeder. De syrlige frugter giver en dejlig opkvikkende effekt.

Smid 200-250 gram frugt i en beholder, put 20-30 gram proteinpulver oveni med 400-500 g mælk (eller en halv liter), (kan være en fordel at shake det i en shaker først, så det ikke støver) .. Alt efter hvor sulten man er, men dette er en sund energibombe!! Hele lortet blendes med en stavblender, drikkes af glas og det giver en fantastisk hurtig opvask bagefter.

Suppleres med kaffe efter behov ;)

Det smager klart bedre end havregryn, men vil stadig foreslå havregryn (uden sukker) som det bedste morgenmåltid. De langsomme kulhydrater giver et bedre overordnet energiudbytte. Mere stabilt.

Og ja jeg ved godt det er gay at have en stavblender ;)

Link to comment
Share on other sites

Sandsynligvis, så handler det mere om hvad du spiser igennem hele dagen, end selve morgenmåltidet.

Jeg oplevede efter at jeg begyndte at spise paleo, at jeg har mere energi om morgen, jeg falder nemmere i søvn om aften og sover bedre om natten. Desuden, så er min energi niveau mere stabilt og jeg bliver sjældent træt iløbet af dagen.

Skær tilbage på carbs og op på fedt og protein!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share