Burde jeg indtage protein pulver eller weight gainer?


lehusted
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg er ny indenfor styrketræning. Jeg har det problem at jeg er utrolig tynd, og vejer ikke meget. Derfor har nogle sagt at hvis jeg skulle styrketræne, ku det være jeg skulle indtage det der kaldes weight gainer? Men jeg ved ikke helt? Jeg vil gerne høre hvad forskellen på protein pulver og weight gainer er, og så også effekten ved hvert produkt.

Som sagt er jeg ny, og har søgt meget på internettet. Men hovedsageligt er mit problem om jeg burde indtage weight gainer? Da jeg ikke har så meget fedt på min krop.

Link to comment
Share on other sites

Drik en masse mælk. To liter mælk (Eller én) er godt til en solid kost. Hvis du taber dig må du simpelthen spise mere. Det behøver ikke lige være to tredjedele af en banan sammen med to rugbrødsmadder, men bare en overordnet god kost.

Styrke behøver ikke nødvendigvis komme fra din størrelse. Og jeg ser ærlig talt ikke mange styrkeløftere/vægtløftere i min klub gå amok over tilskud og alskens proteingrej.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget magisk ved weightgainer. Det er sådan set bare protein, som er tilsat en del kulhydrat.

Gainer kan være en god hjælp, hvis man har svært ved at indtage kalorier nok, men prøv først, om ikke du kan få tilstrækkeligt med kcal. gennem alm. mad.

Husk, at kosttilskud netop er TILSKUD, og ikke er beregnet til at erstatte en god, varieret kost.

Link to comment
Share on other sites

Hey.

Jeg er ny indenfor styrketræning. Jeg har det problem at jeg er utrolig tynd, og vejer ikke meget. Derfor har nogle sagt at hvis jeg skulle styrketræne, ku det være jeg skulle indtage det der kaldes weight gainer? Men jeg ved ikke helt? Jeg vil gerne høre hvad forskellen på protein pulver og weight gainer er, og så også effekten ved hvert produkt.

Som sagt er jeg ny, og har søgt meget på internettet. Men hovedsageligt er mit problem om jeg burde indtage weight gainer? Da jeg ikke har så meget fedt på min krop.

Proteinpulver:

Næringsindhold pr. 100 g:

Energi: 398 kcal/ 1664 kJ

Protein: 76,2 g

- heraf BCAA's: 17,4 g

Kulhydrat: 7,2 g

-heraf sukker: 6,2 g

Fedt: 6,0 g

-heraf mættet fedt: 3,7 g

Weight Gainer:

Næringsindhold pr. 100 g:

Energi: 390 kcal/1630 kJ

Protein: 34 g

Kulhydrat: 53,5 g – heraf sukker 36,1 g, stivelse 1,8 g og laktose 2,3 g

Fedt: 3,3 g

Som du kan se er der i disse produkter, som egentlig er fra samme producent, lidt flere kcal i proteinpulveret end i WG. Strategien bag WG er egentlig meget simpel: Man indtager mere af det og man indtager det flere gange om dagen. Men som det også er blevet anbefalet, så ville jeg i første omgang forsøge at få spist mere mad - selvfølgelig af den sunde slags : )..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share