Inderlår og underliv


Misling
 Share

Recommended Posts

Jeg trænede inderlår i dag i en maskine og bagefter fik jeg rigtigt ondt i underlivet. Først i venstre side, så "over det hele". Hvordan kan det være? Var jeg for kæk med vægten eller udførte jeg øvelsen forkert? Her nogle timer senere er det stadig ikke helt ovre og jeg tænker at jeg skal være noget forsigtig resten af dagen og i morgen med.

Nogle bud?

Link to comment
Share on other sites

Der er mange fejlmuligheder i den maskine :smile:

Dine egne bud mht. forkert teknik eller for meget vægt er lige så gode som alle andre.

Det kan også være at du har "overstrukket" fordi du kørte med større bevægelsesudslag end du burde i forhold til din styrke og smidighed.

Læs i øvrigt denne artikel, før du bruger den nævnte maskine igen: To overflødige maskiner

Link to comment
Share on other sites

Der er mange fejlmuligheder i den maskine :smile:

Dine egne bud mht. forkert teknik eller for meget vægt er lige så gode som alle andre.

Det kan også være at du har "overstrukket" fordi du kørte med større bevægelsesudslag end du burde i forhold til din styrke og smidighed.

Læs i øvrigt denne artikel, før du bruger den nævnte maskine igen: To overflødige maskiner

Det ser ud til at jeg skal have fat i en træner, der kan vejlede mig. Jeg har bare af en fys fået at vide at de maskiner også hjælper på stabilisering af knæ. Jeg er en stor trunte og jeg kan ikke bare kaste mig ud i en masse "løs træning", fordi alle mine muskler er slappe. Jeg risikerer jo skader på den måde og så er "tvunget bevægelsesmønster" vel ok til at optræne de store grupper, så jeg senere kan træne "frit", tænker jeg. :-)

Tak for svar og link.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at jeg skal have fat i en træner, der kan vejlede mig. Jeg har bare af en fys fået at vide at de maskiner også hjælper på stabilisering af knæ. Jeg er en stor trunte og jeg kan ikke bare kaste mig ud i en masse "løs træning", fordi alle mine muskler er slappe. Jeg risikerer jo skader på den måde og så er "tvunget bevægelsesmønster" vel ok til at optræne de store grupper, så jeg senere kan træne "frit", tænker jeg. :-)

Tak for svar og link.

Jeg forstår ikke helt argumentet om at adductor- og abductor-maskiner skulle være gode til at stabilisere knæene...

Men der kan selvførgelig være nogle argumenter som jeg ikke kender til :smile:

Jeg er helt enig med dig i, at maskiner er aldeles udmærkede til at opnå grundlæggende styrke og såmænd også videre derfra. Men træning i adductor- og abductor- maskiner ville jeg droppe og erstatte med andre maskiner, der har større effekt.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share