Amerikansk nonsens?


ncsorensendk
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst denne artikel. Lad mig sige, jeg synes mange at tingene lyder en anelse plausible, men må jeg alligevel indrømme, at noget af det vedkommende har skrevet lyder sandt nok i mine ører..

Jeg har dog ikke selv nogen viden om den hormonelle påvirkning af ens stofskifte.

Håber der er nogen, som vil gøre mig klogere.

Bed især mærke til det, som er skrevet om længden og intensiteten af ens cardio sessions.

Det omkring diæten finder jeg rimelig tvivlsomt :bigsmile: .

På forhånd tak.

http://www.rippednaturally.com/bodybuilding_cardiovascular_exercise_lose_fat_from_metabolism.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det gav god mening, og virker sandsynligt ift mine egne erfaringer. Naturligvis skal du tænke på, at den største faktor for hvorvidt du kan tage på eller ej, tabe dig, eller blive stor, med al sandsynlighed er genetisk. For nogle kommer det lettere end for andre.

Når det så er sagt er mandens sprog så uhørt ringe at jeg aldrig ville tage ham seriøst. Det er for lamt, at så mange mennesker skriver videnskabelige eller pseudo-videnskabelige artikler om alt muligt lort, mens samme magtede aldrig at lære tegnsætning eller retskrivning i folkeskolen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste lidt over halvdelen, før jeg desværre ikke kunne klare mere. Det er mere eller mindre nonsens i mit hovede ja.

Selvfølgelig kan man ikke indtage 8000kcal dagligt med kun 3 ugentlige HIIT-pas. Det giver ingen mening overhovedet. Der er lavet flere studier omkring EPOC (efterforbrænding), og det er slet ikke nær de mængder omtalt i artiklen. Der er nogle kalorier at hente fra EOPC, men vi snakker nok omkring max 200-300 kalorier de efterfølgende 24 timer.

De hormoner han snakker om er helt hen i vejret. Det er på ingen måde de niveauer han omtaler. En hurtigt google søgning giver f.eks. følgende resultat: http://jcem.endojournals.org/content/88/1/394.abstract

The maximum exercise test showed, in both genders, a peak concentration of total GH (P < 0.001) and GH22 kDa (P < 0.001) by the time exercise ended compared with baseline, and a subsequent decrease to baseline levels within 30–60 min after exercise.

Der er en marginal stigning direkte efter træning, hvorefter niveauet falder til "baseline" efter max en time.

Kort konklusion: Rent overdreven nonsens....

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Ja, det her er sku nok noget af det sjoveste jeg nogensinde har læst i en blog:

Also, going a little off the subject... feeding yourself food continuously through out the day will also make your body believe it has a steady supply of outside energy and further pushes your body (more specifically your endocrine system) to realize that the fat on your body is pointless, since you'll never need it anyway because of the continual supply of food your feeding yourself.
Link to comment
Share on other sites

Det her er helt ny viden for mig:

"The right amount of protein needed to maintain or build muscle is actually pretty close to the daily recommendations for normal people, which is around .5 - .8 grams per pound of body weight per day. Anything more than this will basically do nothing but increase your metabolism, which is still VERY important to the overall bodybuilding puzzle."

Det virker da ikke helt galt! Svarer til mellem 1,1-1,8 gram protein/kg kropsvægt, hvilket stemmer meget godt overens med de fleste styrketræningsstudier. Bagefter ville jeg i stedet have skrevet at overskydende protein tisses ud eller omdannes til fedt, hvis det ikke forbrændes direkte.

Link to comment
Share on other sites

Det virker da ikke helt galt! Svarer til mellem 1,1-1,8 gram protein/kg kropsvægt, hvilket stemmer meget godt overens med de fleste styrketræningsstudier. Bagefter ville jeg i stedet have skrevet at overskydende protein tisses ud eller omdannes til fedt, hvis det ikke forbrændes direkte.

Hvordan laver du den udregning?

For jeg læser det sådan at han anbefaler 5-8 g. protein pr. "pound" i kropsvægt. Et "pound" svarer rundt regnet til 0,45 kilo - altså anbefales 10-16 g protein/kg. kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan laver du den udregning?

For jeg læser det sådan at han anbefaler 5-8 g. protein pr. "pound" i kropsvægt. Et "pound" svarer rundt regnet til 0,45 kilo - altså anbefales 10-16 g protein/kg. kropsvægt.

.5 - .8 = 0,5 - 0,8

Bemærk det foranstillede punktum og nullet er sparet væk.

Jeg vil i øvrigt tro at det bemærkelsesværdige i det citerede var at ekstra proteinindtag ud over det angivede 0,5-0,8g pr pund bw skulle øge din forbrænding (underforstået mere end den energi det indeholder).

mvh

Lille hjælper cool.gif

Link to comment
Share on other sites

.5 - .8 = 0,5 - 0,8

Bemærk det foranstillede punktum og nullet er sparet væk.

Jeg vil i øvrigt tro at det bemærkelsesværdige i det citerede var at ekstra proteinindtag ud over det angivede 0,5-0,8g pr pund bw skulle øge din forbrænding (underforstået mere end den energi det indeholder).

mvh

Lille hjælper cool.gif

Det var påstanden om, at ekstra protein ville øge forbrændingen der trickede mig - i anden omgang. Det første var det helt vanvittige proteinindtag, som så viste sig ikke at være vanvittigt alligevel.

Tak, lille hjælper :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share