Hurtighed


Hansen399
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg vil gerne blive hurtigere i mit løb. Jeg vil gerne forbedre min topfart og acceleration. Især på grund af fodbold, men jeg vil bare i det hele taget kunne løbe hurtigere.

Har I nogle øvelser, jeg kan lave? Det skal helst være løbetræning, da jeg ikke har adgang til træningscenter. Dog er forslag til styrketræningsøvelser meget velkomne, hvis det er noget, jeg kan udføre hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hansen, nu hvor vi snakker fodbold er det bedste du kan gøre øve dig i temposkift. Jeg løber normalt og laver interval træning engang imellem det er meget vigigt. Du skal bare være tålmodig og lytte til din krops signaler hvis der er noget der gør ondt eller bare føles forket, så stop og tænk.

Emil

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvordan hurtigere?? Til at løbe 5-10 km, eller hurtigere til at spurt? Hvis det er til fodbold tænker jeg, at det ikke vil hjælpe voldsomt at du kan løbe en hurtigere 5 km. Det må altså være Rommedahl hurtigere du mener.

Jeg er ikke ekspert, men jeg tror det kunne hjælpe hvis du fx. lunter på kortsiderne af en bane og spurter på langsiden. Det kunne du så kombinere med noget vægttræning som squats. Tror også englehop, sjipning, eller andet hvor du sætter af, kan være gavnligt.

Den traditionelle interval løbetræning kan du så bruge til at forbedre din generelle kondition.

God træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share