Protein Pulver til morgenmad ?


Hardcasto
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Kort info om mig

Navn Sebastian

Vægt: 83

Højde: 185

Alder 17

Jeg har længere tid overvejet at erstatte havregryn med med skummemælk til Proteinpulver med skummemælk, da jeg er blevet træt af alt det havregryn.

Jeg har læst nogle historier og hørt folk om deres succes med netop denne kost-ændring, så jeg ville lige hører jer derude om det er nogen god ide.

Tager i øjeblikket Maxim proteinpulver (jordbær) efter træning, ellers bruger jeg det ikke.

Mit henblik er stadig at bygge større muskel masse og så vil jegf gerne tabe mig 5 kilo ekstra, har i øjeblikket tabt mig 12 kilo på 5 måneder, men det er gået lidt i stå.

Træner 3-4 gange crossfit om ugen og 2 gange håndbold om ugen, hvis det skulle hjælpe.

Jeg kunne samtidig også godt tænke mig et fuldt kostprogram med fokus på effektiv vægttab og muskel opbygning. Jeg spiser forholdsvis sundt i øjeblikket men i skolen bliver der desværre spist lidt for usundt. Jeg går på gymnasie i byen så der er et utal af fristelser hele tiden og jeg aner virkelig ikke hvad jeg kan tage med som frokost. Har prøvet med kylling og salat men jeg har ikke tid og til at lave det og heller ikke altid lyst til at spise det når det har ligget i en madpakke hele dagen.

Så ville virkelig sætte pris på nogle gode ideer til en idel kostplan.

Tusind tak på forhånd :)

Edited by Hardcasto
Link to comment
Share on other sites

Det virker umiddelbart temmelig håbløst at erstatte rigtig mad med pulvernonono.gif

Læs om ernæring her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showforum=6 altså de tråde der er pinned om emnet. Gælder både basalt om makronæringsstofferne, men også opskrifttråden for inspiration.

Derudover denne http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/vaegttab/

og så en opfordring til at starte log på MOL, så du kan få råd løbende, samt blive inspireret undervejs mod dine mål

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg bestemt ikke ekspert på området "opbygning af muskelmasse"

Men har altid hørt at man skal være i kost / Kcal overskud for at opbygge muskler.

Derfor kan man ikke kompinere muskelmasse opbygning med slankekur/vægttab.

Det er sådan jeg har forstået det. :blush:

Edited by NAVYSOLDIER
Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Så kombination af vægttab og muskelopbygning kan altså ikke lade sig gøre ? :)

Hej,

Kombinationen af vægttab og slankekur kan sagtens lade sig gøre, det er bare ikke specielt nemt, eller effektivt.

Det er altid nemmere at gøre det hver for sig, og at anbefale - Men det andet er ikke umuligt.

Hvad er vigtigst for dig? Vægttab eller hypertrofi?

Uanset hvad, ville jeg aldrig skifte et måltid ud med et kosttilskud.

Proteinpulver har ikke de samme næringsstoffer som rigtigt mad, og da morgenmaden som regel er det sundeste og mest fiberige måltid på dagen, vil jeg til hver en tid sige, at du skal bibeholde det!

Derudover er proteinpulver i sig selv slet ikke nødvendigt. Du kan ligeså nemt få den rigtige mængde protein i en normal kost som ved at tage pulver.

Hvis du gerne vil tabe dig, og vedligeholde/opbygge muskler, vil jeg sige du skal holde dig fra pulver, da det ikke mætter nok. Protein pulver indeholder en stor del Kcal. og hvis du har restriktion på dem, ville det da være synd at drikke dem væk - For så må du gå sulten rundt på et andet tidspunkt.

Hvis du virkeligt har brug for det, kan jeg sagtens ligge dig et trænings- og kost program for en billig pris.

Men jeg håber du kunne bruge det. - Skriv gerne på min mail, hvis du har yderligere spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share