Aktiv restitution - Bænkpres og armstrækninger


Paideia
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige gentage et gammelt spørgsmål jeg har, i og med jeg synes endnu ikke at have kunne finde et endegyldigt svar. Er der i mellemtiden kommet en ny tråd, håber jeg, at I vil linke!

Det drejer sig om: aktiv restitution hvor jeg ville køre armstrækninger de dage, jeg ikke kørte bænk (2-3 gange om ugen).

Jeg har et mål om at øge bænkpres, så jeg træner bænk to gange om ugen (5x5) for uden andre øvelser til brystet. Indtil videre har de andre dage været forbeholdt træning af andre kropsdele.

Mit spørgsmål er: vil det ramme negativt ift mit mål om at øge bænk, hvis jeg kører, f.eks., 3 fail-sets af push-ups (armstrækkere) de andre dage - er det realistisk i det hele taget at øge bænk og øge antallet af armstrækkere, man kan tage, samtidigt?

Således:

Mandag (Bryst)

Tirsdag (Ben + 3x fail-sets armstrækkere)

Onsdag (Ryg + 3x fail-sets armstrækkere)

Torsdag (Bryst)

Fredag (Ben + 3x fail-sets armstrækkere)

Lørdag (Ryg + 3x fail-sets armstrækkere)

På forhånd tak!

Edited by Paideia
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget aktiv restitution i at køre strækkere til fail. Hvad vil du være stærk i? Bænk eller strækkere?

Tak for svar. Svaret er: Los ambos! Dem begge.

Indtil videre har jeg kørt udlukkende med henblik på at øge bænk (fra 1RM på 115-120kg til 140kg). Målet er også 100 armstrækkere. Mit spørgsmål er, om jeg skal vente med sidstenævnte til jeg når mit mål i bænk, eller om jeg kan køre begge mål samtidigt uden at gå på kompromis med min fremgang i bænk.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. Svaret er: Los ambos! Dem begge.

Indtil videre har jeg kørt udlukkende med henblik på at øge bænk (fra 1RM på 115-120kg til 140kg). Målet er også 100 armstrækkere. Mit spørgsmål er, om jeg skal vente med sidstenævnte til jeg når mit mål i bænk, eller om jeg kan køre begge mål samtidigt uden at gå på kompromis med min fremgang i bænk.

Hvis du jager to kaniner, vil du med al sandsynlighed og på trods af at de to kaniner minder om hinanden, gå sulten i seng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share