Protein i dagtimerne.


hejhej22
 Share

Recommended Posts

Hej derude!

Jeg er en fyr på 17 år, der styrketræner 4-5 gange om ugen, og jeg har et lille dilemma. Jeg vil rigtig gerne tage et par kilo på i muskelmasse, og tager derfor både kost og træning meget seriøst, selvfølgelig.

Nå, men problemet er, at jeg er i tvivl om, om mit protein-behov bliver dækket i hverdagen. Det drejer sig mest om dagstimerne, dvs. når jeg er i skole. Jeg spiser ca. 5-6 rugbrødsmadder med kødpålæg, agurk og ice-berg salat, samt en stor portion havregryn fra jeg står op til jeg får fri fra skole. Samt en masse frugt og juice. Men er det overhovedet nok til at dække mit protein-behov? Og hvis ikke, har i så nogle gode råd til gode og "transportable" proteinkilder? Altså transportable i den forstand at det er nemt at have med i madpakken, uden at være sindsygt dyrt, eller at det bliver klamt når det ligger i en halv-varm skoletaske..

I denne forbindelse skal det nok lige siges at jeg vejer 72 kilo og er 187 høj. ca.

Håber i forstod mig, og at i kan give et par gode råd!

- Hygge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Umiddelbart lyder det som om at du får alt alt for lidt protein. Men det er svært at sige før at du har regnet det ud. Prøv at taste alt det ind du spiser på f.eks. madlog.dk og post resultatet herinde. En ting der altid er nem at have med i tasken er shakes med f.eks. proteinpulver, havregryn og banan. Hvis du smider den i fryseren et par timer før du skal i skole kan den ligge og tø op i tasken, så er den stadigvæk kold når du drikker den :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo også drikke en liter kakaomælk pr. dag. Der er også de der proteinbarer, man kan købe-lidt peprede, men de fylder ikke meget og givert godt med protein.

Jeg har netop opdaget en herlig Mathilde Kakao version med 0,5 procent fedt og sødet med kunstige sødemidler(uhauha-dam-dam-dam). Den er skide lækker, giver masser protein og har kun 150KJ pr. 100gram - det er mindre end almindelig minimælk, som har 160KJ.

Den giver ret meget protein - nemt og billigt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share