Smerte ved hård fysisk træning


Donnerfar
 Share

Recommended Posts

Hej

Kender nogle dette.

Det opstår specielt når jeg virkelig giver den gas, senest igår. Træner interval om mandagen, hvor jeg løber 10 x 800 fuld skrue.

Og det er fuld skrue, jeg bliver helt rød i hovedet og kan sommetider få blodsprængte øje på de sidste par ture.

Der kommer en stikken, prikken og strammen, spænden i højre side af brystkassen. Herudover kan der komme en virkelig stram klemme fornemmelse nede omkring højre lunge. Ikke at det er lungen, men ca. det sted.

Er der nogle der kender til noget lignende?

Det skal siges jeg har før en ultralydsscanning af mit hjerte, og hjertets sundhed/funktionalitet er over gennemsnittet

Jeg er en lille smule overvægtig, 5-8kg hvis det kan have noget at sige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville snakke med praktiserende læge om det. Det er lidt for usikkert at tage mod råd om den slags på nettet, særligt når din beskrivelse af fx lunge/brystkasse symptomerne er diffuse.

Har ikke tidligere hørt om blodsprængte øjne ifbm løb, så vil tro det er relateret til et forhøjet blodtryk, men det er rent gætværk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ved læge :)

Har fået scannet hjertet dets tilstand er bedre end gennemsnittet.

Mit hvilepuls er lavere end gennemsnittet

Mit blodtryk er fuldstændig perfekt, mit blodsukker er fuldstændig perfekt.

Der skulle generelt intet været galt med min krop overhovedet.

I starten var jeg lidt bange, men efter diversen undersøgelser er jeg ikke længere bange. Men mere nysgerrig efter hvad der kan være galt.

Link to comment
Share on other sites

10x800 meter lyder også af meget - især i forhold til at du er overvægtig og man derfor foranlediges til at tro din erfaring med konditionstræning og intens konditionstræning er begrænset!

Det kan måske være. Jeg har dog altid dyrket meget sport,(Håndbold,Fodbold,Rugby) De sidste 2 år også en del spinning. Så jeg er vant til interval træning, dog ikke helt i stil med 10x800m. Men det er jo meningen det skal være hårdt :)

Og har altid vejet de er 5-10kg for meget. Det er ikke sådan jeg er tyk. Jeg er 174 og ligger på 81-83 kg.

Jeg mener min krop burde kunne klare det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share