Bakket løb og dårlige vægtskiver


freakofnature
 Share

Recommended Posts

Mandag

Løb

6,5 km, inkl. 2x700m intervaller. Jeg kunne godt mærke at jeg sang på sidste vers inden et par dages pause. Jeg fik dog løbet mig helt i sænk da en pige forgæves forsøgte at overhale mig på den sidste interval.

Styrketræning

Lateral Raises db

12x4kg

12x6kg

4x12x7kg

Military db press

15x16kg

12x21kg

2x10x23,5kg

9x23,5kg

Australske pull ups

4x12

Dips

4x12bw

Mave på pilatesbold

Stående side crunches m. kabeltræk

Og så restitution

Link to comment
Share on other sites

Så endte jeg lige med 3 dage uden træning. Delvist fordi jeg mistede en halv liter blod tirsdag, og lidt fordi jeg endte på spontan druk onsdag efter jeg hjalp en ven med at flytte.

Træning fredag

Front squat

15x45kg

12x65kg

3x10x75kg

Dødløft

12x70kg

3x10x120kg

Og det var hvad jeg magtede. Jeg blev noget mere svimmel end normalt under dødløft, dog ikke nok til helt at undskylde en så sørgelig forestilling. Det kan kun blive bedre i morgen

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

7km løb, 3x700m intervaltræning.

Helt smadret, og forestillede mig at jeg var noget mere forpustet efter hvert interval end normalt. Forhåbentligt bedre næste gang. Ellers helt fine ben, det er efterhånden længe siden at jeg har mærket noget til skinnebensbetændelse. Forrige gang og et par gange i træk før havde jeg smerter i venstre fod ved nedslag. Det føltes som om at smerten fordeltes i den mediale længde bue, men det har ikke generet mig de sidste gange.

Styrketræning

Lateral raises

15x4kg

12x6kg

5x10x7kg

Military db press

15x16kg

12x21kg

3x10x23,5kg

Australske pull ups

4x12

Dips

4x12bw

Mave på pilatesbold

Og så ellers bare hjem og fråde æg og bacon, yes!

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Styrketræning

Squirt

15x45kg Der hvor jeg træner har vi to (2) stænger til vægtløftning o.l. Den ene er kun på på 15 kg, formoder jeg, uden at være sikker. Den ene er bukket på niveau med olympiske stænger når man løfter 200kg+ i dødløft. Den er egentlig okay, bortset fra at enderne har det med at blive løse og skal skrues fast. Den anden er på 20 kg og helt fin. De sidste par gange har jeg måttet se mig nødsaget til at bruge den første, hvilket er ok, det er bare ærgerligt når andre er lige så kræsne som jeg selv.

15x65kg

10x95kg

3x10x105kg yeah

Snatch dødløft

15x65kg

10x115kg

2x8x115kg

Calf Raises

20x40kg

5x15x70xkg

Bænkpres

20x20kg

20x15kg

4x8x80kg På det sidste sæt var jeg "nødt" til at ændre på min stilling, herunder at presse nakken mere ned i bænken end normalt. Jeg endte med en åndssvag hold i nakken på grund af de tre sidste, stædige repetitioner. Havde 2 timer tidligere overbevist en veninde om at jeg aldrig havde lidt med hold i nakken, på trods af at mit studie er ret væsentligt for denne slags. Det er ved skrivende stund lidt bedre, omend ikke meget.

Droppede pulls ups

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tid til en opdatering

Sidste uge gik med den sædvanlige træning, omend lidt stille og roligt efter jeg for første gang, af hvad jeg husker, fejlede en øvelse nok til at tiltuske mig en omgang hold i nakken. Det tog heldigvis kun en uge at få bevægelsen tilbage, og i mellemtiden havde jeg en køn, ung dame til at nusse mig i nakken.

Denne uge startede i fint tempo med styrketræning:

Squat

15x50kg

12x80kg

10x100kg

3x6x120kg

Snatch dødløft

12x50kg

3x10x100kg

Calf Raises

15x30kg

4x15x50kg

Bænkpres

20x15kg

15x45kg

10x75kg

3x7x85kg

Pull Ups

3x12bw

mave på pilatesbold

Dips

3x12bw

Tirsdag

5 km løb, lidt bakketræning undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Front Squat

12x50kg

10x70kg

3x8x80kg

Dødløft

12x70kg

10x120kg

8x150kg

2x5x180kg

Forsøgte mig lige med 210kg, men stangen ville knap løfte sig, så det må blive en anden dag.

Lateral Raises

12x4kg

10x6kg

4x10x7kg

Australske Pull Ups

4x12bw

Mave på pilatesbold

Jeg har en aftale om morgentræning med en kammerat på fredag, og jeg har lidt et ønske om at smadre mine patter godt og grundigt i bænkpres, nu jeg for en gangs skyld har en spotter. Derudover venter jeg en ny termokande i morgen, så jeg kan dope mig med kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

6 km løb med en fin omgang bakketræning. Jeg syntes at mærke en snert af ømme skinneben, men det blev vist ikke til mere end bare mistanken om det. Ellers en del DOMS og generelt trætte ben fra den sidste tids træning. Jeg modtog termokanden i dag, så nu skal jeg bare præstere ikke at blive et hyperaktivt vrag i skoletiden.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Ham jeg skulle træne med var en bitch og bakkede ud, så jeg måtte klare mig selv. Jeg nåede også lige at drikke 4 øl om eftermiddagen, så jeg måtte vente til 8-tiden før mine ben var helt sikre til at squirte på.

Squat

15x50kg

12x70kg

3x10x100kg

BOR

12x70kg

3x10x90kg

Calf Raises

15x40kg

5x15x80kg

Bænkpres

20x20kg

15x50kg

10x80kg

5x100kg

8x80kg

6x80kg

Dips

12bw

2x10bw

Trætte muskler under træningen, ved ikke om jeg skal beskylde øllene for det, eller at jeg er ved at være trænet ned. Eller begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Mandag gik med styrketræning

En gruppe drenge fik den idé at de skulle træne med vægtstænger og ikke kun kabeltræk, så jeg måtte starte med lateral raises.

Lateral Raises

12x6kg

4x10x8kg

Military db press

15x17,5kg

12x22,5kg

2x10x25kg

9x25kg

Skuldrene var helt udmattede herefter, jeg må lige genoverveje min strategi med at køre skuldre før front squat næste gang. Det er umiddelbart ikke det, der gør en aller mest psyched efter at lave øvelser i en statisk flekteret stilling.

Front squat

15x45kg

12x65kg

3x10x75kg

Pull ups

4x12bw

Ekstension af albuer med kabeltræk, usikker på vægt

2 lette sæt og 4 mindre lette med 12 repetiotioner

Side crunches med kabeltræk.

Der var ikke så meget juice at give af, men det var alligevel lidt fedt at kunne yde mere på pull ups, når jeg ikke havde myrdet mig selv med dødløft først.

Tirsdag

6,5 km, 2x700m intervaller. Regnvejr og lidt modvind. Venstre skinneben brokkede sig en smule på anden interval, derfor ikke flere af dem.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Squat

15x50kg

12x80kg

10x100kg

2x8x120kg

4x140kg - jeg så stjerner efter at have lagt stangen på plads

BOR

15x50kg

4x10x80kg

Calf Raises

15x40kg

4x15x80kg

Bænkpres

20x20kg

15x50kg

4x8x80kg

Pull ups

3x12bw

Albueekstenion

1 opvarmningssæt, 1 lidt for tungt sæt og 4 tilpas med 12 reps

Jeg får snart mindreværdskomplekser af mine latterligt små lægmuskler, så fra næste gang af bliver calf raises med noget højere belastning og 8 reps i stedet for de 15

Link to comment
Share on other sites

God squat session!! Men hvad laver du med den bænk? Og hvor er vægten på chins?

Den bænk er mig der er for stor en kylling til at træne tungere, når jeg er alene. Selvom det nok er ved at være på tide at bede om hjælp til at spotte, når andre sætter fødderne i bøfrummet. Dårlige undskyldninger hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Den bænk er mig der er for stor en kylling til at træne tungere, når jeg er alene. Selvom det nok er ved at være på tide at bede om hjælp til at spotte, når andre sætter fødderne i bøfrummet. Dårlige undskyldninger hele vejen.

OK!

Torsdag

Løb, ca 8km.

Herunder 4x800m intervaller, på en ny, super fed atletikbane. Det kunne godt gå hen og blive en vane

Skal du ikke have nogle tider på det der?

Link to comment
Share on other sites

Weekenden gik med at spise kage, og så en halvkort løbetur søndag i lidt blandet terræn

Tirsdag:

8,8 km løb, med 5x800m intervaller. Ret bombet.

Styrketræning onsdag:

Front squat:

15x50kg

3x10x80kg

Dødløft

12x50kg

12x100kg

2x8x150kg - og så krampede benene, da jeg hoppede ned fra pull up barren

Pull ups

3x12bw, kørte sættene sammen med dødløft, da jeg godt kunne mærke at armene ville sige stop, hvis jeg ventede.

Calf raises

15x40kg

15x80kg

4x12x110kg

Ab roll med en længe savnet ab roller

3x10. Føj for søren, de kan mærkes i skrivende stund!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Løb, lidt over 8 km. Jeg prøvede en rute ad nogle stier jeg kun havde rekognosceret vha. mols egen ruteopmåler i forvejen. En del af vejen var på lidt mindre sti end jeg havde regnet med, så jeg endte med en kilometer længere end jeg havde regnet med. Nogenlunde skinneben, det føltes næsten dom en lille smule doms i venstre bens dorsalflektorer. Generelt trætte ben fra gårsdagens træning, og stadigt tiltagende ømme mavemuskler.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Zræning

Det var egentlig meningen at jeg ville køre lidt squat, men stængerne var optaget. Det, og en smule træthed i benene, overbeviste mig om at køre lidt cirkeltræning med kropsvægt og så nogle lette i stedet

Lateral raises

15x5kg

4x12x8kg

lidt skyggeboksning til at få gang i blodomløbet

3xbronzecirkel

pause

2xbronzecirkel

Bend over row

15x50kg

3x10x80kg

Triceps brachii cable pull down

et let sæt + 4x12 med 8 blokke, ingen vægtindikation

Ab roll

3x10

Jeg blev ret hurtigt ret stakåndet af skyggeboksning.Jeg må hellere vænne mig til at bruge alle ekstremiteter på en gang, så jeg ikke forbliver en sløv klump.

Link to comment
Share on other sites

Jeg formåede ikke at gå tidligt død lørdag, og søndag fortsatte med at drikke et par øl da jeg tog med et par venner ud og se fodbold.

Tirsdag aften:

5 km løb, godt tempo. Det er noget tid siden jeg bare har løbet en kort tur uden at smide mindst et par intervaller ind, så det føltes ret godt bare at kunne give den fuld smadder. Plus at jeg tonsede forbi en ret sød udseende pige.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Træning med en kammerat

Front squat

12x40kg

12x50kg

8x70kg

2x8x80kg

Dødløft

12x70kg

12x120kg

2x8x150kg

Bænkpres

15x20kg

15x50kg

8x80kg

2x5x100kg

4x100kg

Pull ups

2x12bw

Chin ups

2x12bw

ab roll

3x10

Jeg tog den med vilje lidt med ro, da jeg gerne vil spare benene og energien til at løbe på i morgen og de næste par uger.

Link to comment
Share on other sites

Løb torsdag aften

Det blev lidt sent, kl 21, fordi jeg var på et kursus i at lave hokus pokus.

6,5 km i alt

1,7 km til og fra atletikbanen, og intervaller

1000 m - 3.27 min

2 min pause

1000 m - 3.28 min

2 min pause

1000 m - 3.35

Smerter i venstre fod, hvad jeg forestillede mig var i springbuen uden at vide det. Det må gerne stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag, træning med bror.

Bænkpres

3x8x80kg - patterne var ramt af heftig doms

Pull ups med vægt

4x30kg

5x30kg

4x30kg

8x15kg

Skulderpres, db

12x16kg

2x10x22kg

8x22kg - patterne blev også irriteret her

Lateral raises

10x8kg

3x10x12kg

Row, siddende i maskine

3x8 med ukendt belastning, føltes ret tungt.

Maverul i bænk med ekstra vægt

15x15kg

20x15kg

18x15kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share