Hvor mange set/reps


Trixi
 Share

Recommended Posts

Jeg dyrker crossfit 3-4 gange om ugen og prøver at komme ind og træne tungt 2 dage også - nogle dage i stedet for CF og andre dage bagefter.

Målet er generelt at blive stærkere og de øvelser vi ofte fokuserer på er squats (front & back) samt dødløft. Jeg har døjet med et skulderskade som stadig brokker sig engang imellem så øvelser som press og push press kan jeg desværre ikke tage så meget i.

Andre forslag til øvelser er velkomne, målet er jo at blive stærkere all round.

Som det er lige nu kører vi 3x8 reps men jeg er i tvivl om dette er den rigtige måde at gøre det på hvis målet er øget styrke og muskelmasse.

Forslag modtaget med kyshånd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Målet er generelt at blive stærkere og de øvelser vi ofte fokuserer på er squats (front & back) samt dødløft. Jeg har døjet med et skulderskade som stadig brokker sig engang imellem så øvelser som press og push press kan jeg desværre ikke tage så meget i.

Jeg er ikke 100% sikker på hvad du spørg om, men hvis du vil være bedre til dødløft/squat så træn dødløft/squat. Hvis dit mål er at blive stærkere i hele kroppen så køre et fullbody program 2-3 gange om uge med fokus på squat, dødløft, bænk og pull ups.

Som det er lige nu kører vi 3x8 reps men jeg er i tvivl om dette er den rigtige måde at gøre det på hvis målet er øget styrke og muskelmasse.

3x8 er et udmærket begynder set/rep valg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share