Forslag til et træningsprogram.


MathiasMoeller
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg er ved at træne op til at komme ind i forsvaret. Pt ser mit træningsprogram sådan her ud:

Mandag: Løb

Tirsdag: Svøm

Onsdag: Løb

Torsdag: Svøm (samt idræt på gym)

Fredag: Intet

Lørdag: Løb

Søndag: Intet

Jeg vil gerne løbe 3 gange om ugen, samt svømme mindst et par gange, men det er lidt svært at lave et ordentligt træningsprogram synes jeg. Dette gik egentlig fint i en periode, indtil at jeg begyndte at blive bedre til at svømme. Så begyndte jeg at svømme hurtigere og længere, men nu kan jeg også nogle gange mærke, at jeg ikke altid er klar til at løbe på disse dage, da jeg ikke har restutieret nok. Synes i at jeg skal sætte en bestemt tidsbegrænsning på hvor meget tid jeg skal bruge på at svømme, så jeg er klar til at løbe de andre dage?. Løb er helt klart min første prioritering, men jeg vil også godt blive bedre til at svømme, da jeg har et klart ønske om en karriere indenfor forsvaret.

Jeg vil gerne hører jeres meninger, selvom det nok kan være lidt svært for jer at vurderer.

Mvh Mathias.

Link to comment
Share on other sites

Altid godt med løb. Så kan du da komme hen over jorden.

Hvor langt tid er der til du skal ind, og hvad vil du indenfor forsvaret?

Det er svært at blive mester i flere discipliner på en gang, så hvis du har problemer med ikke at få restitueret ordentlig så må du cutte det knap så vigtige af. Måske du skulle fokusere på én af disciplinerne, imens du vedligeholder den anden.

Henad vejen vil du blive istand til at kappere mere og mere,

Hvis det var mig der skulle have en fremtid i forsvaret, så ville jeg sørge for at få opbygget en god og solid grundstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal først ind til værnepligt, hvorefter jeg gerne vil uddannes i reaktionstyrkerne og derefter vil jeg gerne have officeruddannelsen. Men jeg skal helt sikkert også prøve jægerkorpset.

Så jeg skal ihvertfald både være ekspert til både at løbe og svømme, hvis jeg skal ind til jægerkorpset.

Men tak for rådet. Det lyder meget fornuftigt det du siger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share