vægttab og madplan.


enibas
 Share

Recommended Posts

hej jeg er helt ny inden for vægttab og det med forums.

vægten står meget stille, svinger med 2 kg + - hele tiden :(

og min mave er oppustet meget af tiden.

morgen:

hvedeklid 30g

protein pulver 20 g

jordbær (frosne) 50 g

blåbær (frosne) 60g

skyr 80 g

all bran 10 g

293 kcal

formiddag:

agurk 110 g

12 kcal

middag:

knæk brød 2 stk

hamburgerryg 60 g

160 kcal

eftermiddag:

agurk 110 g

11 kcal

eftermiddag:

agurk 60 g

6 kcal

aftensmad:

suppe

forårs løg 10g

ærter 40g

grøb peber 40g

hvidkål 100g

sellerrod 50 g

kylling 100 g

grønne bønner 100 g

tomater flåede 75 g

bouillon høns 5 g

bouillon grønsager 5g

316 kcal

aftenssnak:

næsten det samme som morgenmaden.

250 kcal

ialt 1126 kcal og mit ligevægtindtag er på 1361 kcal pr dag.

Er den helt hen i vejret?

kom meget gerne med andre forslag og også til træning.

jeg styrketræner 4 gange i ugen, men det har lige stået stille 14 dage tid nu. og laver dagligt mavebøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Du spiser alt for lidt.

Jeg er 184cm høj og tilbage i oktober sidste år vejede jeg 96kg. I dag vejer jeg 79,3kg. Jeg har i løbet af de sidste fire måneder i gennemsnit spist 9100kJ (dvs. ca. 2200kcal) om dagen og stadig tabt mig. Jeg træner 5-6 gange om ugen, fordelt på tre gange styrke og to til tre gange cardio.

Det virker helt tosset på mig at du spiser så lidt, samtidigt med at du styrketræner. Det er altså slet ikke nødvendigt. Hvis du bare træner rigtigt og spiser rigtigt, så kan du sagtens tabe dig uden at skulle spise så lidt, som du gør nu.

Jeg faster fra 1930-1130 hver dag, hvilket i grove træk betyder at jeg bare springer morgenmaden over. I perioden fra min faste slutter til den begynder igen spiser jeg på træningsdage 20% mere end mit ligevægtsindtag (hvilket med mit aktivitetsniveau ligger omkring 11000kJ) og på hviledage (mine cardio-dage) der spiser jeg 10% mindre end mit ligevægtsindtag (dvs. ca. 8000kJ). Dvs. at jeg har dage hvor jeg stort set kan æde det jeg vil i de mængder jeg vil og stadig tabe mig.

Vi er alle forskellige og det er muligt at enten din fysiologi eller din personlighed ikke kan gøre det på samme måde som mig, men jeg synes det er ærgerligt, hvis du tror at du er nødt til at sulte dig selv for at tabe dig, hvis der er andre alternativer.

Nedenstående skrev jeg til en ven forleden, fordi han spurgte ind til hvordan jeg havde tabt mig så meget...

Hvis du læser hvad der står på de her links, så ved du cirka lige så meget som mig om faste, vægttab, fedtprocent, bevaring af muskelmasse osv.

http://leangains.com/ - Martin Berkhans (en af de større guru'er indenfor IF) hjemmeside om intermittent fasting. Set med mine øjne er han lidt full of himself og har en tendens til at være lidt rodet i sin fremstilling af fakta, hvilket gør ham kedelig for mig at læse. Men han er dygtig og dedikeret. Jeg har rimelig tillid til hans videnskabelige evner. Eneste aberdabei er at han set med mine øjne er en smule positivt biased i forhold til stimulants og andre stoffer der forbedre ens præstation i trænings- og vægttabsøjemed (koffein, efedrin, klenbuterol etc.). Personligt er jeg jo tilhænger af at køre det så absolut clean som muligt blank.gif

http://rippedbody.jp - Andy Morgan er så absolut pædagogen i det her show. Hans instruktioner er meget lavpraktiske og slet ikke så tekniske som Berkhans, hvilket er rigtig dejligt når man bare gerne vil have resultater. Som udgangspunkt tænker jeg at man bør afprøve Morgans model og hvis man senere gerne vil vide noget mere om hvorfor det virker, så gå til Berkhan.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/ - Hvis du gerne vil i gang med IF og Leangains med det samme, så er det bare at smække dine stats ind i den her beregner og så har du alt hvad du skal vide for at nå dine mål. Der er ingen forklaringer, bare tal på hvor mange kalorier du skal indtage og i hvilket forhold mellem de tre makronæringsstoffer.

Her er lige tre links til tre andre gutter der er rigtig store indenfor trænings- og kost universet, som ofte bliver citeret af Morgan og Berkhan og alle deres "tilhængere".

http://www.bodyrecomposition.com/

http://www.alanaragon.com/

http://www.marksdailyapple.com/

Håber at du kan bruge det til noget. Husk at være kritisk. Det er ikke alt hvad der står der er lige fornuftigt og ikke alt som jeg synes at kunne stå inde for...

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

hvis jeg spiser mere end det jeg gør nu, bliver min mave mere oppustet og jeg tager på det er helt sikkert. er min mad forkert så? eller hvad går der lige galt? jeg er 169 høj og vejer nu 58,6 og i tirsdag vejede jeg 57.7 så næsten pluds 1 kg på 2 dage. og ikke fordi jeg har spist så meget mere end min madplan.

har prøvet at køre clen men ikke noget stort result, måske 0.5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ikke at alt hvad du skal vide er indeholdt i de links ovenfor, men der er RIGTIG meget at gå i gang med og meget af det er ret fornuftigt, uanset om man kan lide diætplanen (leangains, intermittent fasting og ultimate diet 2.0) eller ej. Gør dig selv klog på de her ting ved at læse om det og tag en beslutning.

Oppustethed kan selvfølgelig være et problem, hvis det er meget voldsomt. Men igen hvis det er meget voldsomt, så er det nok fordi du enten spiser mere end du er vant til eller spiser noget du ikke kan tåle. Jeg er tilbøjelig til at kalde det "first world problems"... Get over it.

At spise nok og vænne sin mave til at rumme mere er en vane/træningssag. Hvis det bare er det, så handler det om at du bare beslutter dig for at ændre på dine maves rummelighed og gør noget ved det dvs. spiser MERE.

At undgå at spise noget du ikke kan tåle må du snakke med en dietist eller læge om. Evt. kan du bare prøve dig frem med dig selv, for at se hvad der udløser oppustetheden. (klassiske fødeemner der fører til luft i maven, uanset om man er allergisk eller ej, er porre, løg, bønner, mælk og mange proteiner).

Alles vægt svinger meget. Det er helt normalt, at vægten kan fluktuere ½-5kg fra uge til uge. Det kommer an på din kropssammensætning, dine spisevaner, hvor ofte du går på toilettet, hvad der kommer ud når du gør på toilettet og hvordan du træner. Drop at bruge badevægten som mål for hvor godt du klarer dig på din kur. Brug spejlet og evt. en fedttang. Vej dig hver 14. dag og gem vægten helt væk mellem vejningerne. Din badevægt narrer dig, fordi den ikke kan tage højde for hvor meget af det du vejer er væske og tarmindhold. Sukkerlagrene i musklerne lagre enormt meget vand, ligeså med fedtdepoterne i kroppen. Tarmen kan rumme en hel del fordøjet mad, som venter på at komme ud. Sammenlagt kan det alt efter ens krops størrelse betyde en forskel på nogle kilo, bare fra dag til dag.

Det er idioti at forsøge sig med stoffer, når din kur i forvejen er knald i låget. Drop clen fuldstændigt. Det er noget du kan give dig i kast med hvis du er under 10% i fedtprocent og gerne vil helt ned og skrabe de encifrede. Clen virker ved at ændre på hvor meget af det du æder der ryger til muskelopbygning frem for fedtdepoterne, men hvis du i forvejen spiser som en idiot, så er der jo ikke meget for clenbuterolen at arbejde med. Så fuck det! Go natural!

Bottomline:

Gør dig klogere end du er nu. Drop at springe over hvor gærdet er lavest med stoffer. Spis nok, træn nok og få søvn nok. Under 1300kcal per dag gavner ingenting for dig, i særdeleshed ikke hvis du også træner 4 gange om ugen. Lær at leve med det ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share