Spinning - før eller efter styrketræning?


T-OB
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst et sted at man godt kan integrere let spinning i sit styrketræningspas uden at tabe muskelmasse.

Råd: man skal spise kulhydrater 20 mins før træning og starte træningen med spinningen.

Jeg træner for øget muskelmasse men vil meget gerne holde mig i gang kondimæssigt med en 20 mins på spinning cyklen med meget svag modstand (forbrænder 250 kcal).

Hvad er jeres råd, er det før eller efter styrketræningen (og proteinshaken) med spinningen?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det der er vigtigst først. Klassisk kan du bedre styrketræne først og det lyder til det er din prioritet. Christian Thibaudeau fra T-nation, siger at hvis du skal bibeholde den CNS-udfordring du har givet dit system med styrketræningen. skal du træne helt ned på puls 120 hvormed han nok mener 50% af pulsreserven. Men der er altid kompromisser at indgå... Hvis du har muligheden kan du også lave to træningspas på en dag det har jeg undertiden gjort med succes. Ellers tag lidt længere tid på cyklen som opvarning så du får 2x20 min's let motion sammen med din anden træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber om morgenen typisk og styrketræner om aftenen. Jeg har ikke opdaget nogen tab af styrke. Men hvis det er masse du træner hen imod, er kardio nok en ulempe. Fra et sundheds synspunkt er det godt, og jeg tror du får en harmonisk krops komposition af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share