Nicks vægttabsblog


Bluemountain
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg skriver herinde for at lave en vægttabs blog, i håb om at kunne få lidt støtte og hjælp til hvad jeg har gang i.

Lidt om mig:

Jeg er 24 år, hedder Nick. Jeg er uddannet kok, og er lige blevet ansat i en helt ny kantine. Som skal servere sund og fedtfattig mad til ca 250 mennesker.

Jeg vejer i skrivende stund 123, 6 kg. Er 179 cm høj. Og mit håb og mål er at jeg har tabt mig 23,6 kg, inden min søns 1 års fødselsdag d. 28-11-12.

Et mål, jeg har planer om at nå ved at cykle til og fra arbejde og træne i center 3 gange om ugen.

Min plan er at veje mig hver mandag morgen, og regner med at smide alle sådanne opdateringer herind. Håber på at kunne skrive herinde dagligt, om min træning, tanker om hvordan jeg har det og selv syntes at det går osv. Ved ikke om jeg vil skrive hvad jeg indtager af kost. Kan ikke finde ud af med mig selv om jeg skal eller ej.

Ang. Træningsmuligheder osv.

Mit nye arbejde har stillet et spritnyt trænings lokale til rådighed. Det er ikke så stort, men der er så vidt jeg kan se, alt man skal bruge for at kunne styrketræne.

Da lokalet blev indviet, var der hyret to trænere til at kunne lave programmer til brugerne. Hvilket jeg fik lavet, træneren sagde dog, i henhold til mig at det var et program jeg skulle følge i ca 4 uger, og derefter skulle jeg få lavet et nyt program der ville være mere specificeret i muskelgrupper. Men da de to trænere ikke er der mere, ved jeg ikke hvordan jeg skal få lavet et sådan program, til om 4 uger.

Programmet:

Opvarming 10-15 min

Lunches 3x10 rep

Bænkpres 3x10 rep

Lav roning 3x10 rep

Siddende håndvægtspres (nakke) 3x10

Rygbøjning 3x10-15

Mavebøjning 3x10-15

Planken 2x20-30 sek

Min plan er som sagt at følge dette 3 gange om ugen.