Nicks vægttabsblog


Bluemountain
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg skriver herinde for at lave en vægttabs blog, i håb om at kunne få lidt støtte og hjælp til hvad jeg har gang i.

Lidt om mig:

Jeg er 24 år, hedder Nick. Jeg er uddannet kok, og er lige blevet ansat i en helt ny kantine. Som skal servere sund og fedtfattig mad til ca 250 mennesker.

Jeg vejer i skrivende stund 123, 6 kg. Er 179 cm høj. Og mit håb og mål er at jeg har tabt mig 23,6 kg, inden min søns 1 års fødselsdag d. 28-11-12.

Et mål, jeg har planer om at nå ved at cykle til og fra arbejde og træne i center 3 gange om ugen.

Min plan er at veje mig hver mandag morgen, og regner med at smide alle sådanne opdateringer herind. Håber på at kunne skrive herinde dagligt, om min træning, tanker om hvordan jeg har det og selv syntes at det går osv. Ved ikke om jeg vil skrive hvad jeg indtager af kost. Kan ikke finde ud af med mig selv om jeg skal eller ej.

Ang. Træningsmuligheder osv.

Mit nye arbejde har stillet et spritnyt trænings lokale til rådighed. Det er ikke så stort, men der er så vidt jeg kan se, alt man skal bruge for at kunne styrketræne.

Da lokalet blev indviet, var der hyret to trænere til at kunne lave programmer til brugerne. Hvilket jeg fik lavet, træneren sagde dog, i henhold til mig at det var et program jeg skulle følge i ca 4 uger, og derefter skulle jeg få lavet et nyt program der ville være mere specificeret i muskelgrupper. Men da de to trænere ikke er der mere, ved jeg ikke hvordan jeg skal få lavet et sådan program, til om 4 uger.

Programmet:

Opvarming 10-15 min

Lunches 3x10 rep

Bænkpres 3x10 rep

Lav roning 3x10 rep

Siddende håndvægtspres (nakke) 3x10

Rygbøjning 3x10-15

Mavebøjning 3x10-15

Planken 2x20-30 sek

Min plan er som sagt at følge dette 3 gange om ugen.

Derudover er min plan at cykle på arbejde. Men da der er 19 km til arbejde, har jeg valgt at cykle de første 10 km og derefter tage toget resten af vejen. Og så selvfølgelig cykle 10 km hjem også. Mit håb er at kunne cykle de 10 km, med en gennemsnitsfart på de 24 km/t. Indtil videre har den dog kun ligget på 21 km/t.

Hvad er der sket indtil videre:

Jeg fik min nye racer cykel i tirsdags, og har siden der cyklet 52 km. 1 gang til og fra arbejde og derefter nogle spredte ture for at vænne mine ben til at cykle igen (og min røv for den sags skyld) da det ikke er noget jeg har gjort meget længe.

Begyndte at træne, og fik trænet både mandag og onsdag, og for satan hvor elskede jeg den følelse jeg havde i kroppen efter træningen.... Torsdagen brugte jeg hele dagen på at flytte for nogle venner, så der lå jeg heller ikke på den lade side. Fredag fik jeg cyklet 14 km over to omgange, og fik lavet en masse hårdt havearbejde i flere timer. Lørdag og idag må jeg indrømme har ikke været mine mest aktive dage.

I morgen mandag d. 21/05-12 begynder jeg så helt med at cykle til og fra arbejde og hoppe til træning 3 gange, (mandag, onsdag og fredag)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21/05/12

Cyklede de 10 km på 26 min med en gennemsnitsfart på 24,3 km/t

Træningen gik fint, ud over den smule kvalme, hvilket jeg tror har været på grund af varmen på arbejdet.

De 10 km hjem cyklede jeg på 21 min, gennemsnitsfart 30,4 km/t, er rimelig stolt over mig selv på det punkt.

Vægten sagde 124 kg, hvilket er den vægt jeg vil arbejde ud fra.

Må se om jeg får cyklet i morgen..

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23/05/12

Turen til arbejde var jeg ikke så stolt af, cyklede de 10 km på 28 min med en gennemsnitsfart på 22,4 km/t.

Kunne slet ikke få mine lår til at virke, og de føltes bare som to store betonklodser.

Træningen på arbejdet gik super godt, Tog ca 50 min.

Cykel turen hjem derefter blev kørt på 22 min med 29,5 km/t. Hvilket jeg er ganske tilfreds med.

Har indtaget ca 1900 kalorier idag. Hvilket ikke er så godt. Gik lidt sukkerkold her til aften.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24/05/12

Mine lår var idag helt smadrede, men formåede alligevel at cykle morgenturen på 25 min med 25,2 km/t.

Turen hjem blev noget længere, 20 km på 52 min med 25,1 km/t.

Har spist for 1700 kalorier idag.

Prøver at holde mig til så mange grøntsager som muligt, og rent protein, såsom i kød har jeg hørt skulle være det bedste.

Må prøve at se om jeg kan finde nogle gode opskrifter på nettet

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28/05/12

Har ikke skrevet herinde siden torsdag sidste uge. Har ikke haft tid til at være foran en computer.

Fredag fik jeg styrketrænet. Men ikke cyklet. Lørdag, lavede jeg mad til et selskab. Som blev holdt søndag.

Har holdt min nye livstil så vidt muligt. Og har indtaget max 2200 kalorier, som var om lørdagen.

Idag:

Har været ude og spille fodbold i et par timer, med drengene. Spillet petanque med familien. Holdt diæten.

Men vægten siger at jeg har taget 1 kg på.

Så 125 kg. Ikke lige det jeg havde håbet på, ved ikke lige umiddelbart hvad jeg har gjort forkert, siden jeg ikke har tabt mig.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 29/05/2012

Fik ikke cyklet idag. Men fik dog trænet, selvom det ikke er den normale dag at jeg træner på. Syntes selv at jeg gav den rigtig godt gas. Så er lidt stolt af mig selv.

Har prøvet at komme mig over mit tilbage slag igår. Med hensyn til vægten. Også derfor at jeg gav den gas idag.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30/05/12

Da træningen er blevet rykket, holder jeg hviledag

morgenmad: grov bolle med en skive ost

frokost: Div. ting fra salatbaren og bagt mørksej

Aftensmad: bøf, stegt, ristede svampe, små kartofler og mango, asparges, cherrytomat salat.

kalorier. ingen anelse

Link to comment
Share on other sites

torsdag d. 31/05-2012

Fik trænet idag, er begyndt at lave ekstra øvelser til triceps, biceps og mave, da jeg føler at de bliver glemt lidt i det andet program.

fik trænet 1 time, hvoraf 10 min var opvarmning.

morgenmad: grovbolle med kyllingepålæg, 1 skive ost

frokost: lidt ris med vegetarisk ret, med 1 skive farsbrød, og blandet salat.

kalorier har jeg ingen anelse om, syntes at det er svært at holde øje med og regne ud

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 01/06-2012

Fik trænet lidt på crosstraineren og romaskinen.

Er begyndt at kunne holde til højere hastighed og level på crosstraineren. Hvilket jeg er meget glad for.

Har spist sundt idag syntes jeg.

morgenmad: kvark med blåbær og mandler

frokost: salat bar, 1 stk krebinet og 1 skive rugbrød

Aftensmad: bagt laks med salat og kartofler

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 03/06-2012

Jeg var på vægten idag, og har tabt mig 3,1 kg, siden sidst. Hvilket jeg synes er helt fantastisk.

Glæder mig meget til at komme ned og træne i morgen, men skal snart til at finde et nyt program, syntes at jeg leder og leder på nettet, men kan ikke rigtig finde noget der passer ind i det jeg gerne vil.

Men må bare søge videre.

Ny vægt 121,9

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 04/06-2012

Fik indviet nogle nye maveøvelser idag, ordentligt. Hvilket godt kunne mærkes..

Lavede også nogle ekstra ben øvelser. Da jeg har følt at de lidt blev glemt i det program jeg havde fået til at starte med.

morgenmad: grovbolle med 2 skiver 45% ost

frokost: lille portion grove ris med noget kyllinge gryde til (fedtfattig)

aftensmad: Spaghetti med kødsauce og salat

Har egentlig haft en god dag. Er begyndt at glæde mig meget til at komme ned og træne. Hvilket er en følelse jeg sådan aldrig har haft før.

Link to comment
Share on other sites

Hej & velkommen til :).

Skide godt med dit vægttab på trods af den første uge.

Du spiser godt og træningen kører.

Hvad havde du tænkt dig i forhold til træningsprogram? Hvad vil du gerne opnå?

Hejsa og mange tak

Med hensyn til min træning, så skal jeg først og fremmest tabe mig. Men kunne også godt tænke mig at få opbygget nogle ordentlige muskler i stedet for det slatne fis jeg har gang i pt.

Link to comment
Share on other sites

Mit ændrede træningsprogram ser ca således ud:

Opvarmning: 10-15 min crosstrainer og ro maskine

Triceps:

3*10 Lying Triceps Extension

3*10 Push down with rope attachment

Biceps:

3*10 Barbell curl

3*10 Barbell reverse curl

Skulder:

3*10 Dumbell Shoulder Press

Ryg:

3*10 Lever Seated Row

3*10 Cable Pulldown

3*10 Close Grip Pulldown

3*10 Står i en stander, med benene låst og bukker mig for over med en vægtskive i armene

Bryst

3*10 Smith Bench Press

3*10 Cable Standing Fly

Mave:

3*10 Lying Twist

3*10 Lying Straight Leg Raise

3*10 Siddende russian twist.

Ben:

3*10 Dumbbell Lunge

3*10 Sled Seated Leg Press

3*10 Sled Seated Calf Press

3*10 Lever Seated Leg Curl

Ved selvfølgelig ikke rigtig noget om det, så hvis i har ændringer så lytter jeg gerne. Der er muligvis nogle ting jeg ikke kan lave, da mit trænings lokale er meget sparsomt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 06-06-2012

Dagen idag er gået ok, fik ikke så meget søvn i nat, så har været lidt kvæstet.

Træningen gik godt dog. Var nødt til at skippe to øvelser, da jeg var lidt under et tidspres.

Men ellers syntes jeg at det gik godt, havde lidt problemer med mine lår øvelser må jeg dog sige.

Maden idag har også været stille og roligt.

Morgenmad: grovbolle med 1 skive ost

frokost: 1½ stk laksetærte på grov bund.

aftensmad: rugbrødsmadder

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 08-06-2012

Fik ikke trænet idag, blev kaldt til møde klokken 12, hvor jeg skulle lære om kroppens anatomi, muskel sammensætning, og om hvordan man laver et korrekt trænings skema. Der var en mand ude fra aktiv firma fitness til at hjælpe os og guide os igennem det hele.

Mødet sluttede først klokken 17, så det var bare om at komme direkte hjem bagefter.

morgenmad: grovbolle 1 skive ost 45 %

frokost: intet

Aftensmad: hjemmelavede burgere

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 09-06-2012 & Søndag d. 10-06-2012

Lørdag var ikke min sundeste dag, der var drukfest på bakken, forsøgte at holde mig mere i skindet, end hvad jeg normalt ville have gjort. Spiste også sundere derinde, men der røg stadigvæk en del alkohol indenbords.

Kan ikke huske så meget af hvad jeg spiste.. så vælger bare at lade være med at skrive det ind her.

Søndag, ved godt at jeg havde bestemt mig for at veje mig hver mandag, men vejede mig sidste gang søndag, og var nysgerrig og min manglende træning fredag, og mine udskejelser lørdag havde gjort noget ved min vægt.

-0,4 kg ny vægt 121,5 kg

Så længe der ikke står plus på, så er jeg glad. Men har allerede bestemt mig for at give den en ekstra skalle i morgen. Skal bare lige have lavet et nyt program. Da det foregående er 4 uger gammelt. Og føler at der skal prøves noget nyt.

Skriver mit nye program ind senere. Og hvis der er nogle der følger med i min blog, der har lyst til at give en hjælpende kommentar på den, så skal i være mere end velkomne til det. Jeg lytter hjertens gerne.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 13/06-2012

Super fed dag, er begyndt at veje min morgenmad, og bruger en kalorietæller for at ca kunne regne ud hvor mange kalorier, det er at jeg indtager, synes egentlig at det fungere meget godt.

Træningen gik sindsygt godt, gik lidt op i vægte, og havde den fedeste følelse i kroppen bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14/06-2012

Cyklede til og fra arbejdet idag, 18,93 km på 43 min 26,5 km/t, hjemturen 18,68 km på 51 min 21,2 km/t

synes faktisk at det gik rigtig godt på cyklen idag, men var godt nok træt i mine ben da jeg skulle hjem. Og den direkte modvind hjalp heller ikke rigtig på situationen.

Men glæder mig til at træne i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15/06-2012

Ret så fed dag, træningen gik super godt, er virkelig begyndt at kunne mærke ændringer, kan ikke rigtig se nogle, men kan mærke at der sker noget. Glæder mig meget til at se om jeg har tabt mig i denne uge.

Edited by Bluemountain
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16/06-2012 & Søndag d. 17/06-2012

Har godt nok syndet her i weekenden, har det egentlig dårligt med dig, men ved godt at jeg bare må op på hesten igen i morgen. Tvivler på at jeg kan se noget ske med min vægt med alt det alkohol jeg har indtaget i løbet af weekenden. Men er alligevel spændt på at se hvad den siger.

God weekend til alle herinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share