Nicks vægttabsblog


Bluemountain
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 18-06-2012

Har haft en super fed dag idag, ud over at jeg er gået op i vægt så har den været fantastisk. Syntes virkelig at jeg fik givet den gas til træning, havde dog ikke den store energi igennem arbejdsdagen. Men kunne slet ikke mærke noget til det under træningen.

Overvejer lidt om jeg skal prøve at tage billeder af det mad jeg spiser og lægge ind i mine indlæg. Men må lige se om jeg husker det.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19/06-2012

Egentlig en stille og rolig dag idag. Har spist rigtig sundt, men har ikke rigtig fået motioneret.

Men tager revance i morgen...

Cykle til arbejde, træne og ihvertfald cykle 10 km hjem igen.

Var oppe på vægten igen idag, fordi jeg ikke helt troede på hvad den sagde igår og den sagde så 121,2 i forhold til de 122,2 som den sagde igår. Men vil gerne tabe mig meget mere. Og det sker vel kun hvis jeg får rørt mig endnu mere end jeg gør i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20/06-2012

Super fed dag idag. Startede med at cykle hele vejen til arbejdet. 40,50 min. med 27,2 km/t.

Har virkelig holdt mig væk fra alt det usunde, syntes at det var hårdt ikke at røre noget brød overhovedet. Men har da klaret mig igennem dagen. Har taget billeder af det mad jeg har spist idag, men da billederne fylder for meget, og jeg ikke gider at skulle reducere dem. Så kommer de ikke op.

Var nede og træne også, det blev en lidt fremskyndet en af slagsen, da jeg havde gæster derhjemme.

Opvarmning 10 min løb

bænkpres 2*10*12.5 kg 1*10*15 kg (første gang jeg er oppe på 15 kg.)

Low row 3*10*70 kg

nakkepres 3*10*12,5 kg (første gang på 12,5 kg, brugte 9 kg før)

dumbbell lying triceps extension 3*10*20 kg

ryg træk til hage 3*10*45 kg

tricep pushdown 3*10*45 kg

Lænd 3*12*10 kg

mavebøjning 3*10

maveøvelse med pilates bold 2*3*15 (2*3* = 2 forskellige øvelser)

efter træning cyklede jeg hjem på 40,38 med 27,2 km/t er rimelig stolt for følte at jeg ingen kræfter havde i benene næsten hele turen, og mine lår brændte meget

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Søndag d. 30. september

Har ikke skrevet herinde i lang tid, og det er nu ikke fordi jeg har stoppet med træningen, har bare ikke kunne finde overskuddet til at skrive herinde.

Men derudover kan jeg sige at jeg stadig holder træningen, træner 5-6 dage om ugen. Er begyndt at træne fra 6-7 om morgenen inden jeg møder på arbejdet. Hvilket giver mig et super fedt energi boost.

Min vægt siger 115,5 kg. Hvilket vil sige at jeg har tabt mig 6 kg mere siden sidst jeg har skrevet herinde.

Jeg kunne sagtens have været med længere nede i vægt. Og ved at det skyldes at jeg har haft rigtig mange synde dage i de sidste par måneder. Men efter at jeg er begyndt at træne med min lillebror om morgenen, har jeg fået mere energi og lyst til at gøre noget igen, en lyst som virkelig har manglet på det sidste. Har siddet fast på 116 kg i 1½ måned. Min krop gik i stå med at tabe sig, og samtidig mistede jeg lidt lysten til at rigtig kæmpe for det.

Efter at have læst lidt om det, har jeg mere eller mindre fundet frem til at jeg nok har tabt mig, men har opbygget noget muskelmasse i stedet for. For har lagt mærke til, på mine arme f.eks. at de er blevet mere faste, og er vokset 3 cm i omkreds på dem begge. Har dog også siden jeg startede med mit vægttab, mistet 11 cm omkring maven. Hvilket jeg virkelig har kunnet mærke på mit tøj.

Er begyndt på et 2 dags split program, som ser således ud.

Mandag: ryg, biceps, mave

Tirsdag: bryst, triceps og nakke

Onsdag: cardio

Torsdag: ryg, biceps, mave

Fredag: bryst, triceps og nakke

Jeg har fordelt øvelser til ben lidt ud over hele ugen, da det kommer lidt an på hvor meget tid jeg har.

Nogle gange hvis jeg har overskud så træner jeg også om lørdagen, men det er dog ikke altid at jeg har tiden og lysten til det.

Jeg har besluttet mig, ved at skrive det her indlæg at jeg vil forsøge at opdatere herinde en del oftere. Hvilket ikke burde være så svært, i og med at jeg ikke har skrevet herinde i flere måneder.

Og er derudover i gang med at nå mit næste del mål, der hedder at jeg skal have tabt mig 15 kg inden 1. november. Hvilket jeg virkelig håber vil lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 1/10-12

Havde lidt kvalme hertil morgen. Så valgte at lade cardioen være. Og gik direkte til vægt træningen.

Bænkpres:

1*10*37,5 kg

1*10*35 kg

1*10*30 kg

Tricep push down:

3*10*25 kg

BB shoulder lift:

2*10*25 kg

DB shoulder lift:

2*10*12 kg

1*10*14 kg

Flyers i maskine:

3*10*40 kg (har en dårlig skulder, så er nødt til at passe på at den ikke bliver revet af led når jeg bruger denne maskine)

Mave:

En masse forskellige øvelser

Har holdt diæten rigtig godt, og har spist under 2200 kcal idag, hvilket jeg er rimelig stolt af.

Glæder mig til at hoppe på vægten i morgen. Håber at den er faldet.

Glæder mig også super meget til at komme ned og løbe en god tur på båndet. Savner at give den gas idag kan jeg godt mærke.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 02-10-2012

Startede med at sove 30 min over mig SKØNT !!! så morgen træningen blev lige flyttet til om eftermiddagen. Da jeg ikke orkede at styrte rundt for at nå at blive klar til at komme ud af døren på 5 min.

Fik endelig endelig fixet min cykel !! for fanden det var nice, Den har stået stille siden den 16 august kunne jeg se i endomondo. Så det var fandme lækkert at få den fixet. Og var selvfølgelig nødt til at tage en lille hurtig aften tur, (dog kun på 10 km) kunne godt mærke at det var et stykke tid siden sidst at jeg havde siddet i sadlen.

Har ikke cykel så meget på det sidste nede i FW. Har prøvet at prioritere at blive bedre til at løbe, Da jeg altid har været røvdårlig til det. Det har aldrig rigtig sagt mig noget. Også mest fordi jeg er så overvægtig som jeg er, hvilket har gjort at det slet ikke har været sjovt at løbe.

Men nu er jeg da begyndt at opbygge en kondition, der går at jeg løber 1 km på under 7 min. Hvilket er det hurtigste jeg har løbet en km på i mange mange år (siger jeg, får mig sgu til at lyde så gammel !). Nå men kan endelig løbe 1 km uden at holde gå pause undervejs. Er så stolt af mig selv. Kan virkelig mærke hvor meget bedre min konditon bliver desto mere jeg taber mig. (lyder dumt at skrive sådan, men man indser det først når man prøver det). Alle de ting jeg kan nu, bedre end hvad jeg kunne for bare nogle måneder siden, er helt utroligt. Også selvom jeg kun har tabt mig lidt over 10 kg. Og 11 cm omkring livet gør at jeg har været nødt til at gå i kælderen og hive en masse tøj frem ud af gemmerne fordi det gamle ikke rigtig passer mig mere.

Selve træningen idag nede i FW blev ikke til det store da der var en masse mennesker. Og må indrømme at jeg hader at skulle stå og vente på maskiner (det er et af de mindre centre). Så kørte nogle af de vigtigste ting igennem. Tog lige 2 km på 13 min på løbebåndet med også. Men men men, fik kørt i store dele det program jeg plejer at have til min biceps og ryg tirsdag.

Var på vægten i morges. Igår havde den sneget sig op på 116.5 men hertil morgen sagde den 115,0 kg ! fandme fedt. Håber på at kunne komme under 115 inden ugen er omme.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: d. 3-10-2012

Fik givet den gas til træningen i morgen, var så pisse fedt. Fik også kæmpe ros af hende der står bag skranken. Hun kunne virkelig se hvor meget jeg havde tabt mig.

Ud over den halve hjemmelavede pizza til aftensmaden så synes jeg at jeg har holdt kcal tallet rigtig godt idag.

Vægten sagde 114,9 her i morgen, så teknisk set har jeg været under 115, men synes ikke rigtig at den tæller, da det kun er 100 gr vi snakker om.

Men må indrømme at jeg glæder mig til at give den gas igen i morgen. Glæder mig også til at se hvad vægten siger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share