Restitution


Mikael Meldgaard
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg har igennem en længere periode trænet 3 gange om ugen. Fredag: Bryst/Ryg, Søndag: Ben og Tirsdag: Skulder/Arme.

Da jeg kun træner den samme muskelgruppe en gang om ugen kører jeg den altid helt ud og træner 2 1/2 - 3 timer hver gang så jeg mere eller mindre rammer failure.

Mit problem er nu, at min bryst/ryg træning er begyndt at tage skade af, at mine arme ikke er fuldt restitueret, selvom der er 3 dages restitution i mellem de 2 træninger.

Det jeg søger er råd og vejledning til, om der findes et tilskud eller noget man selv kan gøre for at restituere bedre. Jeg har hørt at kreatin skulle forbedre restitutionen, men ved ikke helt hvordan det skal doseres, da der er 500 forskellige måder folk siger man skal gøre det på.

Jeg er åben for at begynde på kreatin, men også for andre tilskud, produkter eller madvarer der kan sætte skub i restitutionen.

Håber på konstruktive svar, da det er ved at være et ret stort problem.

Mikael Meldgaard.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

For dit centralnervesystems skyld er der ingen grund til at træne mere end 45-50 min ad gangen. Du risikerer bare det virker negativt. Hvis du gerne vil give den spade med dit iøvrigt fornuftige split, så kør arme/skuldre, ben dagen efter - restitution - bryst/ryg - restitution. Altså en femdagesrutine. Men så skal du holde træningsmængden nede i hvert session

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share