Nakke skade grundet plankning


Bjensen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL. Jeg dyrker judo i min fritid og for to dage siden var jeg nede og træne med en kammerat. Vi varmede op og startede på at kæmpe, hvor vi brugte 21 minutter på at træne coren ved at planke, før vi stoppede.

Vi startede med at stå 30 sekunder, hvor efter den anden tog over. Det gjorde vi i seks minutter, hvor efter vi stod i et minut hver. Det skal siges at vi begge kan stå fire minutter i planke uden større problemer. Da vi havde stået i planke i 10.5 minut hver stoppede. Men da jeg var noget til min tredje sidste tur begynde det at føles som om mine fødder og skuldre ikke stod rigtigt, i forhold til hinanden. Det føltes skævt i ryggen.

Jeg vågnede dagen efter og havde ondt i nakken, og kunne næsten ikke dreje hovedet, det blev dog bedre i løbet af dagen. Det kan også mærkes i dag.

Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende og er det grundet jeg har stået for meget i planke, i forhold til hvad min krop kan klare?

På forhånd tak for svaret :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

du har overtrænet den øvre trapezius muskel. Det foretager sig om et par dage. Det kan være du kan optimere teknikken, svært at sige udefra din post

Tak for svaret, det gav klarhed over ømheden. Er der noget der skal afklares for at det bliver lettere at sige?

Link to comment
Share on other sites

Når man mister teknikken og ikke kan holde "Spændet" i selve "core"-muskulaturen (Abs, Obliques ect.) Så ryger teknikken sig en tur, og det bliver hurtigt til en meget dårlig øvelse! - Hellere stoppe når røven falder det mindste!

Prøve at pege dig selv i næsen med navlen når du spænder i maven! (Selvfølgelig uden at bøje hovedet eller krumme ryggen!)

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share