Løb vs. Cykling vs. Løb.


NAVYSOLDIER
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke så meget om hvad der er bedst løb eller cykling. Personligt løber jeg, fordi det umiddelbart var det jeg havde det dårligste udgangspunkt for at blive god til efter, at jeg sluttede med styrkeløft. Jeg har haft en ret god motor til bænkpres og har været ok god til det og sluttede med bronze til wm og en kropsvægt på 110 kg.

Jeg kan lide at finde ud af, og jeg kan lide at skulle gå all in for at klare de mål, jeg sætter mig i forhold til sport. Jeg har et mål om at løbe Spartathlon på sub 30 timer i 2016, jeg har valgt dette mål, fordi jeg ikke lige kunne finde et mål der var sværere og dog realistisk eller muligt at nå. Så jeg løber for at nå mit mål og få nogle fede oplevelser. Jeg sætter pris på naturen og friheden ved løb, men den fås sikkert også når man cykler. Om hvad der er sundt for ben eller knæ kropsvægt etc piv piv, det bør ikke holde nogle fra at løbe lige som en øm røv ikke bør få mennesker til at afholde sig fra at cykle.

Så løb, hvis det gør dig glad og er det cyklen der giver dig glæde i låget så dyrk den. :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er da rigtig hvad Lars er inde på :smile:

Man skal helt klart træne det man bliver mest "glad i låget" ved at lave :cheer: For det er nu en gange meget nemmere for det første at komme ud af døren og få trænet, og for det andet, give den en ekstra skalle og presse sig selv, hvis man gør tingene mere af lyst end af "tvang"

Man skal nok heller ikke tænke SÅ meget over om den ene diciplin er "sundere" end den anden, eller om man måske kan holde bedre eller længere i / til den ene sport end til den anden (I så fald var der nok ingen der valgte eks. håndbold)

Som Lars siger.: Så løb, hvis det gør dig glad og er det cyklen der giver dig glæde i låget så dyrk den. :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Og der er jo ingen sport / træning, i hvert tilfælde af dem vi her nævner, der ligefrem er usunde. :nonono:

Men hvis man i forvejen har skader, så kan der selvfølgelig være grunde til at vælge den ene dicplien frem for den anden.

Men vi er jo nok alle enige om, at bare man dyrker nogen form for træning så er, og har man det godt. :alright:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share