Opstramning af baller


Camish
 Share

Recommended Posts

Hej

Ved godt dette emne er vendt rigtig mange gange, men jeg søger hjælp et program - gerne split - som primært kan stramme mine balder (gluteus maximus) op. Har ikke overvægt eller lign., men som mor til to er det som og røven er blevet banket flad med en ladeport og tyngdekraften trækker kraftigt ned i den..

Så gerne størrer, runde og strammere balder. Kender til squat, lunges, benpres, og bent leg raise. Gluteus medius og minimus kender jeg én øvelse til.

MEN er der flere øvelser ? og er der nogle der kan hjælpe mig med at lave et split program, hvor primær fokus er på balderne.

Har et træningscenter med alt i udstyr til rådighed og ingen skader :-)

Ser frem til at høre fra jer / Camish

Link to comment
Share on other sites

Kig på nedenstående link. Den er skrevet af en gut med tilnavnet "The Glute Guy" - han går altså meget op i ballerne og træning heraf. Han har arbejdet med en del kvindelige "physique athletes" og jeg tror det er et rigtigt godt sted at starte.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth

Link to comment
Share on other sites

Og husk belastning. Tungt tungt og tungt... Max 10rep du skal være mega presset på nummer 8rep hvis du kører 10rep.

Du må meget gerne køre mellem 5-10rep. Hvis du kan køre mere end 10rep er den for let. Mere på på stangen!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share