Statisk træning


blanco
 Share

Recommended Posts

Så netop at en debat, som var drejet om til at handle om statisk træning var havnet i garbage, hvilket gav mig den ide at udnytte MOLs lyst til at diskutere dette, til at få svar på nogle spørgsmål.

Hvodan kan statisk træning hjælpe på den funktionelle styrke og hvad kan vi rent faktisk bruge det til i modsætning til eksplosiv styrke?

Det må vel være et vigtigt element i brydning eller.......(?)......

Har statisk træning i øvrigt også en god hypertrofisk effekt?

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Og ... kan vi komme med nogle eksempler på "statisk træning" ?

Fordi er det virkelig som hejder sagde...."at spænde alle musklerne !" ?

Jeg ved ikke rigtig hvad det er, men posering er vist statisk træning eller hvad ? - de er jo helt kvæstede efter en posering og musklerne bliver spændt helt op til lir.

Giver det noget - når man tænker på musklerne ?

(umiddelbart vil jeg mene efter min nye viden, at der er spænding, men ikke noget spændingsniveau - så det burde ikke give noget).

Link to comment
Share on other sites

Fittsmoker--> spørgsmålet er nu ikke i stil med Hejders... statisk vil bare sige at der ikke foregår nogen bevægelse i det pågældende led men derfor kan musklen godt trække sig sammen for at modvirke en ydre kraft... f.eks. under squat vil din abdomen-region (mave-musklerne) og erector-spinae ( den dybe rygmuskel) sørge for at skabe stabilitet så du ikke vælter hverken for-over eller bag-over med vægten... rent funktionelt er statisk styrke meget vigtig i forskellige situationer så du ikke udfører et løft med dårlig form... jeg vil vove den påstand at en person der kan dødløfte og squatte (med god form vel og mærke) omkring 250kg ikke behøves at træne maven seperat med mindre maven er det svageste led i netop omtalte øvelser og gør at der ingen fremgang er ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share