Det sidste vægttab - hjælp!


Tanja Lilly Eriksen
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er en pige på 17år, der har knoklet med vægttab de sidste 3 måneder.

Jeg har en højde på 175 og min start vægt var 96kg. Jeg er nu nede på 80kg og er her gået lidt i stå.

Vil gerne ned på 65kg i sidste ende har derfor stadig 15kg foran mig.

den motion jeg får på en uge ser tit sådan ud:

fx

mandag: morgenløbetur 25min, eftermiddags svømning 40min

tirsdag: styrke/kondition 1½ time

onsdag: Zumba 1 time

torsdag: hvile/gåturs dag

fredag: styrke/kondi træning 1½ time

lørdag: Svømning 50 min

søndag: styrke/konditrænning 1 time

Vil gerne hører hvad i mener jeg burde spise i løbet af dagen for at tabe mig de sidste 15 kg, vil rigtig gerne have nogle forskellige forslag til de forskellige måltider, jeg bor alene, er ikke specielt kræsen og elsker at lave mad, så der er intet problem i hvad det sådan er. Er bare i tvivl om hvor meget jeg må spise og hvad der er bedst at spise?

vil gerne have hjælp til hvornår ens måltider og træning er bedst at ligge på dagen? vil gerne gøre det der er bedst for en et godt vægttab. Har allerede taget 16 af, men kan lidt føle at de sidste 15 kommer til at skulle hentes hjem på kosten.

Link to comment
Share on other sites

Måltider:

Enhver kombination af grøntsager/ruebrød + magert kød er et godt måltid. Skære ned på hurtige kalorier(slik, kager...), prøv at undgå flydende kalorier(øl, juice, vin...).

Jeg tæller ikke kalorier og jeg spiser til jeg er mæt, min kost består af 90% ruebrød, grovpaster, kartofler og gulerødder/rodfrugter + oksekød, tun, og kylling.

Sigt efter 4-5 måltider om dagen.

En standard dag for mig er:

Kl 7: Morgenmad: 4-6 stykker ruebrød med kødpålæg.

Kl. 11: 1. frokost: 4-6 stykker ruebrød med fisk.

Kl 15: 2. frokost: 4 stykker ruebrød med kødpålæg.

Kl 17-18: 3. frokost: 4 stykker ruebrød med kødpålæg.

Kl 20: aftensmad: grønte eller/og pasta med 250-300 gram kød.

På træningsdage: kl 22-23: natmad: 4 stykker ruebrød med kødpålæg.

Det skal siges at jeg ofte laver noget grønt/pasta jeg kan spise til næste dag i stedet for en af mine ruebrød+pålæg måltider.

Nemt og effektivt.

Protein shake efter styrketræning.

Træning:

4 dage 2-split samt 20 min cykling frem og tilbage fra arbejde i kbh 5 dage om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tanja. Rigtig flot med første del af dit vægttab! Det må føles skønt allerede nu, men kan godt forstå at det er demotiverende, når vægttabet går i stå. :)

Jeg vil anbefale dig at du begynder at tælle kalorier. Selv bruger jeg madital.dk, som er gratis, men kan også bruge madlog.dk eller kostdagbogen på iform.dk. Ved at indtaste forskellige oplysninger finder du ud af, hvor meget energi du forbrænder i løbet af en dag, og hvor meget du skal spise for at tabe dig i det ønskede tempo. Du taster alt hvad du indtager ind, så du får øjnene op for, hvad det egentlig er du propper i munden og hvordan det påvirker dit vægttab og dit kalorieregnskab. Det har i hvert fald været en kæmpe øjenåbner for mig. Du skal ikke nødvendigvis taste ind indtil du har tabt dig så meget, som du ønsker, men det er en god idé at gøre indtil du har fået overblik over, hvad du kan spise i løbet af dagen uden at overskride det antal kalorier, du må indtage. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share