Nybegynder søger råd


Davallen
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg er ny i forummet og i træningens ånd der søger råd til at opnå den ønskede krop.

Jeg er 176 cm høj og 97 kg tung gut på 26 år der gerne vil igang med at træne. De 97 kg. kan absolut ikke ses. De er godt fordelt på kroppen men maven er ikke så lille endda.

Jeg ved ikke hvad denne type krop hedder, men har fundet en video med en fyr der har den krop jeg gerne vil opnå

Har i nogle gode råd til hvor mange gange om ugen der vil være passende for en far med fuldtidsjob, at træne og hvor lang tid. Evt. Et træningsprogram der lige passer til mig som i kan henvise til.

Jeg takker på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til.

Gutten i videoen har siden han var omkring de 15 stort set ikke lavet andet end at løftevægt, løbetræne og spise/sove korrekt. At få en krop som ham kræver års hård træning, korrekt kost og søvn.

Har i nogle gode råd til hvor mange gange om ugen der vil være passende for en far med fuldtidsjob, at træne og hvor lang tid. Evt. Et træningsprogram der lige passer til mig som i kan henvise til.

"Vi" skal vide et par ting før vi kan svare:

  • Hvad er din træningserfaring?
  • hvor meget tid har du om dagen/ugen til at træne?

Derudover så skal du have styr på din kost, alverdens træning hjælper ikke hvis du ikke spiser det rigtige og få sovet nok.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Igen vil jeg gerne slå på tromme for de mange dejlige og nyttefulde links der er blevet samlet i BEGYNDER tråden herinde.

Det er altid en god ide at læse og studerer lidt op selv, sådan man også stille mere kvalificerede spørgsmål, end lav et træningsprogram til mig.

Når det er sagt så.

fullbody

Fullbody og

Fullbody

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar begge to.

Jeg har ikke meget erfaring, trænede i en periode 5-7 gange om ugen i ca. Et halvt år, men stoppede fordi jeg ikke lavede andet end natarbejde, sove, træne og arbejde igen. Jeg kan træne 3-5 gange om ugen. Spiller fodbold 1-2 gange om ugen og cykler nogle gange om ugen.

Hvordan betegnes den type krop, er det markering?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke meget erfaring, trænede i en periode 5-7 gange om ugen i ca. Et halvt år, men stoppede fordi jeg ikke lavede andet end natarbejde, sove, træne og arbejde igen. Jeg kan træne 3-5 gange om ugen. Spiller fodbold 1-2 gange om ugen og cykler nogle gange om ugen.

Hvis dit mål er at ligne manden i videoen så kommer du ikke til at lave andet end at arbejde, sove, spise og træne i minimum 2-3 år.

Med din vægt vil jeg først og fremmest fokusere på din kost og et vægttab. Selvfølgelig vil/bør træning være en del af dit vægttab, men du skal have styr på din kost.

Hvordan betegnes den type krop, er det markering?

Den hedder ikke rigtigt noget, udover en markeret/cutte krop.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Hmm. Har set videoen nu, og han er jo ikke specielt stor eller lignende. Hvis du stræber efter en smule mindre muskler men en markerede krop burde du kunne nå det inden for 2 år med 3 ugentlige fullbody dage, og evt nogle Cardio dage ind i mellem.

Og ja din kost og søvn skal også spille.

Sæt evt nogle lidt mere relistiske mål det første år,men jeg er sikker på At hvis du springer på nakke af et fullbody program med fokus på core øvelser, vil du smile af dit spejlbillede om 1 år. Hvis ikke mindre.

Når du er kommet igang kan du jo læser op på hvordan du optimere din træning osv.

Link to comment
Share on other sites

Hej Davallen

Jeg mener man bør være forsigtig med at søge et særligt udseende på baggrund af noget man har set i et blad/på film(folk der poser ser sjældent ud på optagelsen/billedet som de gør til daglig).

Der er afgjort ting man selv kan ændre på i forhold til udseende, og en række af disse vil gøre en mere ”sexet/attraktiv for hovedparten af det modsatte køn/gøre man laver op til et eller andet ideal for udseende”

Men:

du har et sæt gener der sikkert ikke er lig den person vil efterligne og det er et handicap i jagten at efterligne vedkommende.

Ting der er under kraftig indflydelse af hvem dine forældre er:

Relation men mellem dine skuldres bredde og din hofte. Din knogle størrelse er så vidt jeg ved givet, knoglerne densitet, og hvad der er udenom dem af fedt+muskler er muligt at manipulere. Ratioen mellem din livvidde og dine skuldre er lidt nemmere at ændre.

dine muskel fiber type er heller superlet at ændre

ratioen mellem din torso og dine ben er heller ikke oplagt at ændre.

Din somatype =Om du er ectomorph, mesomorph eller endomorph er heller ikke til at ændre på(så vidt jeg ved).

Når det så er sagt bliver de fleste mere ”lækre” af at spise sundt + at dyrke noget motion.. Ydermere er der en lang række andre gevinster associeret med det.

Go fornøjelse

vh

Don155

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share