Pingvinens Logbog


PingvinenUdenJakkesæt
 Share

Recommended Posts

Intro

Hej allesammen, jeg er fed og det er jeg træt af.

Jeg er 23år og har været fed lige siden jeg var 15/16 år gammel. Jeg har været på mange slankekure og tabt mig op til 10-12kg, men jeg har taget det hele på hver gang.

Sidste år begyndte jeg at løbe hvilket resulterede i at jeg deltog i et løb på 5km som jeg gennemførste på 35min, jeg var overlykkelig for det var pisse fedt for første gang at deltage i et løb. Jeg fik desværre en skade og stoppede med at løbe og begyndte at tage vægt på igen.

For cirka et havlt år siden begyndte jeg i et motionscenter sammen med en ven, det var pissefedt at bokse og kaste rundt med nogle vægte. Min ven stoppede desværre i det han flyttede. Og kort tid efter stoppede jeg også fordi jeg ikke kunne finde motivation til at foresætte alene.

Det er nu cirka 2 måneder siden jeg sidst har været i motioncenter, og jeg er mega ulykkelig over at jeg stoppede for jeg var i mit livs bedste form.

Nu er jeg kommet til det punkt i mit liv hvor jeg er blevet så fed at jeg er bange for at jeg kun vil tage mere og mere på resten af mit liv.

Når jeg ser mig selv i spejlet tænker jeg altid; "hahaha kæft du er fed, du vejer sikkert 200kg når du fylder 30år."

Hverdag er jeg deprimeret og ender for det meste at bestille takeaway for at føle det godt i 5min.

Jeg er træt af mit liv som en 23årige fed og ulykkelig dreng, så nu skal det fandme være nok!

Jeg vil derfor til at bruge motion-online som logbog, og notere min træning og alt hvad jeg spiser.

Jeg håber en logbog kan få mig til at finde mine fejl og motivere mig til at tabe mig.

Mål

Mit absolute mål er 90kg og fået lidt muskler på kroppen.

Jeg har valgt at opdele mit mål i 4 mindre mål som skal hjælpe med at motivere mig.

1. 105kg

2. 100kg

3. 95kg

4. 90kg

Når jeg har nået mål nr. 4, vil jeg finde nogle mål indenfor styrketræning som jeg ønsker at opnå.

Derudover deltager jeg et 5km løb sidst i september, og jeg vil meget gerne slå min gamle tid på 35min.

Stats

Start vægt 6/8-2012:

113kg.

185cm.

Nuværende vægt 6/8-2012:

111.1kg.

Træningsprogram

Jeg har valgt styrketræne hveranden dag og løbe hveranden dag.

Styrketræning:

10min løb som opvarmning

3x8 Mavebøjninger

3x8 Skrå mavebøjninger

3x8 Squat

3x8 Bænkpres

3x8 Dødløft

3x8 Military press

3x8 Rows

30min Boksning

Løb:

5km så hurtigt som muligt

Rekorder

ingen :(

I er velkommen til at komme med feedback :)

Edited by PingvinenUdenJakkesæt
Link to comment
Share on other sites

Jeg var en tur i centeret i går aftes for at træne mit gamle program, så jeg kan sammenligne med sidst jeg var nede og træne.

5/6 2012

Seated leg press: 2x12 130kg

Seated rowing: 2x12 40kg

Lat pulldown: 2x12 45kg

Chest press: 2x12 55kg

Shoulder press: 2x12 35kg

6/8 2012

Seated leg press: 1x8 100kg 1x8 110kg 1x8 120kg

Seated rowing: 1x8 35kg 1x8 40kg 1x8 45kg

Lat pulldown: 1x8 40kg 1x8 45kg 1x8 40kg

Shoulder press: 1x8 30kg 1x8 35kg 1x8 40kg

Bænk press: 3x8 cirka 40kg

Deres bryst press maskine var desværre i stykke, så jeg prøvede for første gang at bænke! :D

Jeg valgte at tage lidt vægt på, da jeg ikke har balancen i orden, det er langt tid siden jeg har trænet, og jeg var bange for at tabe den ned i brystet på mig selv lol.

Udover at styrketræne løb jeg 10min for opvarmning og 15min boksning efter træning.

Jeg synes faktisk det gik skide godt i går, når jeg tænker på hvor lang tid jeg sidst havde styrketrænet :D:D

Jeg var dog lidt bange for at jeg skulle starte helt forfra, men det er heldigvis minimalt hvor meget jeg har mistet på min to måneders pause.

Edited by PingvinenUdenJakkesæt
Link to comment
Share on other sites

Vægt

111.7kg

Mad i dag

Jeg havde desværre ikke tid til at handle i dag, så den stod på hvad jeg havde i køleskabet.

Morgenmad:

250g A38.

50g ymerdrys.

Middag:

2 skiver rugbrød med lidt smør og pålæg chokolade.

1 banan.

Aftens mad:

150g mager kød.

300g kartoffel mos.

30g ribgele.

Træning

Jeg løb desværre kun 2.67km, jeg fik utrolig ondt i skinnebenene og anklerne.

Jeg løb de 2.67km på langsomme 25min og 55sek.

Jeg løb ikke de 5km pga af smerter.

Edited by PingvinenUdenJakkesæt
Link to comment
Share on other sites

Vægt

111.7kg

Mad i dag

Jeg tror desværre jeg har spist lidt for meget idag.

Morgenmad:

2 skiver lys brød med lidt smør.

Middag:

415g bønner i tomat.

200g mager kød.

100g salat.

Aftens mad:

2 skiver rugbrød med spegepølse.

Efter træning:

200g A38 med en banan.

Frugt:

2 nektariner.

2 appelsiner.

1 banan.

Træning

Jeg har aldrig udført disse øvelser før, så jeg tog mig god tid for at få teknikken på plads.

Opvarmning løb 1.42km på 10min

3x8 mavebøjninger

3x8 skrå mavebøjninger

3x8 40kg Squat

3x8 40kg Bænkpres

3x8 40kg Dødløft

3x8 22.5kg Military press

3x8 40kg Rows

30min boksning

Jeg synes træningen gik meget godt, men jeg kan godt mærke at jeg skal øve mig meget på teknikken, i sær dødsløft og squat.

Edited by PingvinenUdenJakkesæt
Link to comment
Share on other sites

Vægt

111kg

Mad i dag

Jeg stod meget sent op idag, så jeg sprang overmorgen mad og lavede middagsmad istedet.

Middag:

415g bønner i tomat.

200g mager kød.

100g salat.

Aftens mad:

200g bønner i tomat.

150g mager kød.

100g salat.

Efter træning:

200g A38 med lidt sukker

Frugt:

3 banan.

2 nektariner.

Træning

5km på 49 min og 52km, meget dårlig tid.

Jeg havde ikke ondt i mine skinnebenene idag, men jeg havde dog meget ondt i min højre ankel.

Smerter i højre ankel stammer fra en gammel skade.

Edited by PingvinenUdenJakkesæt
Link to comment
Share on other sites

Vægt

111.1kg

Mad i dag

Jeg stod meget sent op idag, så jeg sprang overmorgen mad og lavede middagsmad istedet.

Middag:

4æg, lavet som omelet på panden med lidt fedtstof

150g mager kød.

Aftens mad:

100g A38

20g ymerdrys

Frugt:

intet endnu

Forbudte ting:

170g chili nødder

Træning

Jeg var desværre ikke nede og træne i dag fordi jeg har været et skavsår af at løbe i nogle ubehagelige boksershorts i går. Dem skal jeg aldrig løbe i igen.

Hvis skavsåret er helet i morgen skal jeg ned og styrketræne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share