Tabe Fedt, men holde vægten


SimpleDanny
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg begyndte at træne for 8-10 mdr. siden og mit mål var at når en vægt på 68 kg. Jeg er 173 høj, og for 1 år siden vejede jeg 79 kg. Jeg har nu nået mit ønskevægt og det er jo meget godt. Jeg kan dog se at jeg stadig har en del fedt på kroppen, især omkring maven.

Så mit spørgsmål er egentlig hvad kan jeg gøre for at beholde min nuværende vægt men samtidig ændre kroppen så den indeholder mindre fedt, men flere muskler. Kan det overhoved lade sig gøre at opnå det uden at øge vægten?

Hvis løsningen er at vægten bliver øget en smule så er det også fint med mig. Hvis der bare er tale om et par kg. Lige for tiden kører jeg med en kost plan hvor jeg får ca. 25 % fedt. og 25 % protein, og resten kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Du skal måske tænke lidt over, hvorfor tallet på vægten er så vigtigt for dig? Hvis du gerne vil se ud på en bestemt måde, nytter det ikke noget at du er fokuseret på de tal, vægten viser - så er du nødt til at bruge spejlet som målestok for, hvor du er i forhold til dit mål. Og evt. dit fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Da muskler vejer mere end fedt, er det ikke muligt at holde din vægt, hvis du ændrer din krops-komposition (øger din muskelmasse og nedsætter din fedtprocent). Det handler om at få gang i noget styrketræning med god belastning, og indtage tilstrækkeligt med protein, så du kan få opbygget muskelmasse. Ved en øget muskelmasse vil du også opnå en højere forbrænding, som vil hjælpe dig med at tabe fedtet.

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige at hvis jeg ændrer på kosten så den indeholder flere proteiner, og samtidig styrketræner, så vil jeg kunne tabe yderligere fedt? Jeg vil samtidig lidt i vægt, som egentlig er ok nok.

Det er observationer jeg har lavet ved at kigge mig i spejlet at jeg kan se at der er lidt fedt her og der på kroppen der lige skal forbrændes.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share