Hvad skal jeg klaske på rugbrødet?


Jakse
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg skal til at starte i skole igen (whoho) og så skal der jo smørres madpakke igen! Her i sommerferien har min forkost ellers blot været to skiver rugbrød med en dåse makrel i tomat - sådan!

Nu ved jeg dog ikke, hvad jeg skal smide på mit rugbrød, da sådan en gang makrel ikke ligefrem passer godt til en klapsammen i rygsækken. Så jeg har egenligt et hurtigt spørgsmål: Skal jeg i stedet for makrel bruge tun eller kylling? Eller skal jeg skifte mellem dem, så det bliver tun den ene dag og kylling den anden dag? Grunden til at det er disse to valg jeg har at vælge imellem, er fordi, det er nemt, hurtigt og nok også sundt.

Ud over mine to klapsammener (<-- Hvordan i al verden staver man til klapsammen i flertal? :p) består min madpakke også af nogle gulerødder eller æbler.

Så hvad er best: Tun, kylling eller skiftevis begge?

Takker på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Skiftevis begge. Smid gerne kalkunpålæg oveni hatten også, hvis det er magert pålæg, du går efter. Men for alt i verden så meget variation, som overhovedet muligt. Din makrel i tomat kan du også sagtens bruge. Køb dåser, der kan åbnes uden dåseåbner og køb en pose eller to med engangsgafler. Så kan du tage en gaffel og en dåse med de dage, hvor du vil have makrel på rugbrødet.

Generelt er rådet: Så mange alternativer, som muligt. På den måde undgår du at blive træt af din madpakke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du køber noget rugbrød der smager godt skal der jo ikke så meget til før madpakken bliver fin:

- kartoffel og/eller oksespegepølse

- diverse kylling/kalkunpålæg

- Ost (evt mager hvis du er fedtforskrækket)

- Peanutbutter

- laks (anbefales kun hvis I har køleskab i skolen)

Som smørrelse kan pesto evt bruges fremfor smør ved nogle af ovenstående. Herudover suppler med tomat, gulerod, agurk, peberfrugt og/eller diverse frugter på siden.

Det behøver ikke være så svært :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share