Generelle spørgsmål


CSHH
 Share

Recommended Posts

Jeg undrer mig lidt over et par ting, i får lige hurtigt lidt baggrundsviden.

Jeg har trænet i omtrent 2-3 måneder, dog med en lang pause grundet studenteruge, festival og noget ferie. Udover det har jeg drykket minimum 3 gange om ugen sommeren over, med undtagelse af ovennævnte begivenheder, der var det hver dag i tre uger. Jeg ryger også, hovedsageligt i forbindelse med fest, men ellers 1-5 cigaretter om dagen. Men jeg har været fysisk inaktiv de sidste par år, jeg har dog styrketrænet lidt for 3 år siden, og som dreng dyrkede utroligt meget konditionstræning i forbindelse med de forskellige sportslige aktiviteter jeg udførte.

Men jeg er så begyndt, at træne som sagt. Og jeg er skam begyndt, at kunne se gode resultater. Jeg har også steget i alt, og også en pæn del. I bænk har jeg fået steget 10 kilo, og jeg stiger snart igen. I biceps har jeg steget 6 kilo i håndvægte. Triceps har jeg steget 8 kilo, dødløft 12 kilo, military press 6 kilo. Og squat holder jeg mig fra, da jeg løber meget.

Men her for en uge siden, begyndte jeg så at løbe. Og jeg ved ikke hvad min krop fejler, men den er for vild. Jeg løb 10 kilometer, 3 dage i træk, på omkring 52 min pr. dag. Slappede af et par dage og løb derefter 21 km på 2 timer. Jeg ved godt det ikke er specielt hurtigt, og idag var jeg ude og løbe 10 igen på 46 min, men mine ben, led, knæ og ankler var ret ømme, ovenpå de mange løbeture sidste uge.

Men jeg vil gerne høre, om for det første, om jeg skal tage nogle forbehold, når jeg kan løbe såp langt, uden min krop reelt er vant til det, for er det normalt, at have så god en naturlig form, at man bare kan løbe så langt uden, at have lavet så meget, udover at have hygge løbet de sidste par år, og så oven på¨sådan en sommerferie?

Og jeg har tænkt mig at løbe 10-15 km tre gange ugentlig, for at forbrænde nogle kalorier, så jeg får strammet min krop op, og ser lidt mere markeret ud.

Men vil det have en negativ indflydelse på min træning? Jeg går i hi nu her med drikkeriet og rygningen, og begynder at gå op i min kost, for det har jeg ikke gjord synderligt meget.

Jeg er forresten 20 år.

180 høj

Nogenlunde kraftigt bygget, knogle mæssigt.

og jeg vejer 74 kilo, har lige taget lidt på sommeren over, men jeg tror også det har noget med muskler at gøre. Men hovedparten af de tilstrømmede kilo, stammer helt sikkert fra alkohol.

Mvh. CSHH

Link to comment
Share on other sites

Jeg løb 10 kilometer, 3 dage i træk, på omkring 52 min pr. dag. Slappede af et par dage og løb derefter 21 km på 2 timer. Jeg ved godt det ikke er specielt hurtigt, og idag var jeg ude og løbe 10 igen på 46 min, men mine ben, led, knæ og ankler var ret ømme, ovenpå de mange løbeture sidste uge. Men jeg vil gerne høre, om for det første, om jeg skal tage nogle forbehold, når jeg kan løbe såp langt, uden min krop reelt er vant til det, for er det normalt, at have så god en naturlig form, at man bare kan løbe så langt uden, at have lavet så meget

Jeg hader at løbe, løber kun når jeg dyrker fodbold/flagfootball(hvilket så kun er om sommeren - når det er godt vejr), men jeg kan godt gå ud og løbe 10-20 km. At mine ankler og skinneben vil være fuldkommen fucked op efter et par +10 km løbeture er en anden sag.

Det jeg prøver at sige er at du godt kan gå ud og løbe relativt langt et par gange, men hvis dine led/sener ikke er tilpasset den store belastning, som løb er, vil du få en del skade. Så start langsomt op, hvis du får ondt i ben, led, knæ og ankler så har du nok overanstrengt dem.

...Men vil det have en negativ indflydelse på min træning?

Et par løbe ture af moderat længde betyder ikke det store for din styrketræning - så længe du ikke løber dig til en skade.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share