10 uger til optagelsesprøve....HJÆLP!


Letreb
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde.

Jeg har valgt at ansøge om optagelse i FKP, og min form skal lige strammes op på de ca. 10 uger der er til ansættelsesprøverne. (Coopers test minimum 2800m, Bronze cirkel 3 gange inden 12 min) plus div.

Derudover er der en optagelseprøve som kommer senere, hvor der kommer ca. 70 km march, undervandssvømning, 300m på 8min. Osv.

For sjov skyld prøvede jeg i dag om jeg kunne tage ansættelsesprøven fra basic formen, det lykkes.

- Coopers testen var på sekundtet.

- Bronzecirklen var på 10.53min

Uden tvivl kræver der meget træning for at være selvsikker i disiplinerne, især skal der bygges meget styrke op, inden opstart.

Jeg har behov for at lægge et stramt kostprogram og træningsprogram med 2 hviledage om ugen.

Hvor et mål på ca. 3300m på Coopers og 9 min på Bronzecirklen gennemføres uden så voldsom udmattelse.

Nogen der er frisk på at hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

10 uger... om 10 uger er det uge 44 - og i Kongsøre betyder det så vidt jeg ved meget mere end en cooper test og 3 x bronzecirkel...

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men 10 uger er ikke lang tid, hvis du ikke er klar nu får du svært ved at blive det.

Link to comment
Share on other sites

Er det en "i sidste øjeblik" beslutning at du søger?

Hvordan er din form\erfaring mht. march og svømning?

Jeg haft en generel god form, har svømmet meget de sidste 3 år, og løber minimum 3 gange om ugen 5-10-15km.

Så der skal lidt til at få mig til at svede...

Der skal gennemføres en Coretest niveau 4, som jeg ikke har problemer med, og så løbes en cooperstest. Som heller ikke volder problemer.

Der jeg tror jeg få en udfordring er den rå styrke i ben og bryst, som jeg mener er det eneste som jeg skal træne op til det optimale på ti uger.

Nogen gode råd?

Link to comment
Share on other sites

Er det en "i sidste øjeblik" beslutning at du søger?

Hvordan er din form\erfaring mht. march og svømning?

Nej, det er ikke nogen i sidste øjeblik ansøgning... Jeg mener bare ikke der har været grund til at træne målrettet imod krav jeg endnu ikke kender, derfor har jeg fokuseret på en allround god form som kan trænes bedre, når ansættelsesprøven er overstået.

Link to comment
Share on other sites

10 uger... om 10 uger er det uge 44 - og i Kongsøre betyder det så vidt jeg ved meget mere end en cooper test og 3 x bronzecirkel...

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men 10 uger er ikke lang tid, hvis du ikke er klar nu får du svært ved at blive det.

Tak for din respons, 10 uger er for mig rigeligt til at styrke min form og styrke, da den blot skal fin pudses.

Jeg skal have trænet ben og bryst, dog har jeg en par tidligere kollegaer som har gennemført, og formen var ikke det vigtigste, men derimod viljen. Har man ikke viljen til at gennemføre så er formen ligemeget. "Pumpede og overtrænede personer" gennemfører ikke den første uge. Derfor er det blot en grundform jeg vil optimerer.

Link to comment
Share on other sites

Kost der virker, hvis det har interesse.

- skummetmælk, jeg drikker 1.5/2 liter om dagen.

- havregryn

- frugt/grøntsager

- magert kød

- vand

-INGEN KAGE ELLER SLIK, spis et æble istedet...

Og så er viljen den vigtigste del mener jeg, der findes mange der er stærkere end mig, men få har en brændende vilje for at gennemføre det. Samtidigt skal man fortrænge negative tanker og smerte og fokuserer på det positive altid.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg har også søgt. Du er sgu i god grundform så det er nok ikke nogle problemer med ansættelsesprøven. :)

Hvor gammel er du? Har du nogle gode støvler at lave march i?

Jeg laver ansættelsesprøvene nu i ugen, på torsdag, og hvis det er gået godt på min (og din) ansættelsesprøve (har du fået dato??) så kan vi sgu lave lidt march nogen weekend!

edit: Da man laver 70(+) km march på optagelsen så er det sgu prio 1 at lave march er min tanke. Har du nogle march-erfarenheder? Og hvad er dine fysiske stats (kropsvægt, squats/lunges-PR etc)?

Og btw, hvis det er nogen anden der kommer igennem ansættelsesprøvene så send mig et PM så kan vi lave måske 30km march x 3 dage og sove i skoven (ikke noget tælt) f.eks. uge 38!

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Hej

Prøv at kigge på principperne beskrevet her: http://fitnessblackbook.com/strength-training/how-to-get-stronger-at-push-ups-and-pull-ups-using-a-soviet-special-forces-technique/

Du kan så selv overføre det til de øvelser der er relevante i forhold til prøven.

Du behøver ikke nødvendigvis køre "stigen" helt præcist, men kan evt sprede gentagelserne ud over en hel dag hvis det passer bedre. Det vigtigste er at gå efter et højt antal repetitioner, men uden at arbejde til udmattelse...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share