Westside Barbell Club


TLunau
 Share

Recommended Posts

Hvordan kan det være at de i WSB går så meget op i box-squats?? kan man ikke sagtens få samme resultater ved ikke at bruge en boks?? ...sad lige og læste denne artikel og flere spørgsmål meldte sigHow to do the squat

Er der nogen der kan bekræfte det Louie siger med at bred stand er bedre end smal???

But why do powerlifters use a wider stance? Because you use more muscle, and isn’t that what we’re after on the sports field? Only a wrestler would find himself in the weakest joint angles of an Olympic squat. That’s probably why there are no old, great Olympic lifters. Their joints are gone.
Vil det sige at det er mest fordelagtigt at stå så bredt som det nu er muligt med god form???
Let's get to squat technique, starting with the feet. They should be pointed straight forward. This forces the hip muscles into play. It is much harder to break parallel because the hip extensors and flexors are put in a very strong position for flexion. Turn the feet outward slightly if you are not flexible or if you are very thick in the waist and upper thighs. If you see someone who walks with their feet turned outward, they have weak hamstrings.

Fik også øje på det Louie skrev omkring fodstanden... synes ellers rådene her på Mol når man har spurgt til føddernes placering i squat at man "bare" skulle stå med dem som man nu synes føles mest naturligt??? igen er det nogen der kan bekræfte det ovenstående jeg har qouted fra Louie??? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige at det er mest fordelagtigt at stå så bredt som det nu er muligt med god form???
Hvis du er stærkest i den stand og kan komme under parrallel så ja :) I det forbund WSB løfterne er i er der så vidt jeg ved ikke krav om at de skal under parrallel, og det er immervæk noget sværere at komme derned hvis man står meget bredt, det er det da i hvert fald for mig. Desuden så bruger de monolift og kan altså stille sig ind under vægten i den stand de skal squatte, de behøver ikke selv at gå ud og ind med den, hvilket også bliver besværligt når man står så bredt. Stil dig som det passer dig bedst, lad være med at prøve at stå i en eller anden ekstrem bred stand fordi Louie Simmons siger at det er godt.
Fik også øje på det Louie skrev omkring fodstanden... synes ellers rådene her på Mol når man har spurgt til føddernes placering i squat at man "bare" skulle stå med dem som man nu synes føles mest naturligt??? igen er det nogen der kan bekræfte det ovenstående jeg har qouted fra Louie???  

Så vidt jeg ved så skal du stå med fødderne så de peger i den retning knæene vandrer.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

If you see someone who walks with their feet turned outward, they have weak hamstrings.

Det behøver ikke nødvendigvis høre sammen!

Jeg har set flere hofteproblemer som følge af "overdreven" bred fodstand i squat.

Hvis du prøver dig systematisk frem vil du opdage at der er en position hvor du er stærkest i, det er den jeg ville bruge.

Link to comment
Share on other sites

Ser man på løfterene på feks. et IPF VM, så er det nesten ingen som løfter så bredt som "Westside" og WPO løftere. Det er fordi de ikke kan komme dypt nok på denne måten. WPO er et tulleforbund med tulleregler!

Sguat med ekstrem fotstilling er dessuten stygt å se på!!!

Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share