5 måneder til at jeg skal ind til Forsvaret


Jonasgodsk
 Share

Recommended Posts

Jonas du er altså vanvittig urealistisk. Det vil nok gå op for dig på et tidspunkt, og så kommer det til at gøre ondt.

En forbedring på en cooper fra 2km til 3, er en kæmpe forbedring.Det kan simpelthen ikke lide sig gøre på 4 måneder. Da jeg foreslog dig et mål på 3, troede jeg du løb minimum 2500m nu.

Det er ikke specielt svært at træne sig op til ca. 2500m, men derefter er selv 100m en god fremgang.

Du bliver nød til at sætte dit mål ned til 2500-2600, ellers bliver du bare slemt skuffet. Du bliver simpelthen nød til at forstå, du kan ikke nå et "højt" niveau på under et halvt år. Træningsfremgang tager lang tid, og kræver en god mængde tålmodighed. Hvis du ikke evner denne tålmodighed, er elitestyrkerne absolut ikke noget du skal sigte efter....

Link to comment
Share on other sites

Hej Jonas jeg arbejder selv ved forsvaret som sergent pt. Jeg har et kompendium liggende med forskellige core øvelser og et Excelark der udregner hvor hurtigt du skal løbe forskellige intervaller ud fra din 12 min test, hvis du er interesseret.

Lyt til de råd du allerede har fået. Styrketræning med basis øvelser 10x3, Løb som andre har beskrevet. March i støvler med maks 10kg de første gange. Og core øvelser.

Når du ikke har trænet i et år skal du lytte til din krop så du ikke får skader. dine sener tager 8-9 måneder før de vænner sig til belastning.

Drop sodavand, chips og slik! spis sundt så virker din træning meget bedre.

Og med dit ønske ang. Eliten så er vedholdenhed og kontinuerlig træning der vil få dig op på det niveau. Og husk uden vilje og motivationen på plads kan du være nok så stærk og ikke nå dine mål

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share