Meniskskade-bevæge til smertegrænse


met935g
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

For en måned siden måtte jeg endelig vende tilbage til mit håndbold igen efter ½ års pause pga. lille korsbåndsskade(ingen operation). Jeg nåede at være med til 2 træninger inden mit højre knæ igen fik et kraftigt vrid ved et retningsskifte. Knæet hævede straks op, der var smerter og benet kunne ikke strækkes eller bøjes + der var stærke smerter. Både min fysioterapeut og læge mener det er indvendig menisk den er gal med denne gang.

Der er nu gået 3 uger: benet kan stadig ikke strækkes, hævelsen er reduceret betydeligt, jeg har smerter ved hvert skridt + der er stadig ømhed, hvis jeg trykker på indersiden. Min MR-scanning sker først om 2 ½ uge, og jeg er simpelthen bange for at ventiden medvirker, at meniskskaden bliver værre, så mere af menisken evt. skal fjernes. Jeg vil derfor meget gerne høre jeres erfaringer eller viden omkring meniskskade! Jeg ved ikke, om jeg skal bevæge mig til smertegrænsen inkl. lave strækkeøvelser selvom det gør ondt. En af mine venner der for nylig er blevet opereret for menisk nævnte nemlig, at hans ventetid på nogle uger gjorde at mere af hans menisk måtte fjernes. Jeg ved hvor vigtig en menisk er for knæleddet, så det er virkelig noget der tynger mig, at jeg ikke ved om jeg for hver dag gør skaden værre ved et tage bare ét skridt.

Håber virkelig på nogle svar :-)

Mvh Mette, 17 år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share