Hjælp søges


rikkek
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er en 24-årige pige der er begyndt på seriøs træning.

Jeg trænger 6 dage om ugen af 1 1/2 time. (for det meste 45 min. på crosstrainer og 45 min. styrke)

1-2 gange om ugen trænger jeg 1 times bodypump.

Jeg er 165 cm høj og vejer 50 kg.

Jeg har lagt min kost meget om - eller dvs. jeg undgår slik (og alt andet usundt) og alt for mange kulhydrater.

Jeg spiser masser af grønsager, frugt og masser af kød (for det meste kylling)

- udover dette holder jeg mig også væk fra alkohol så meget som muligt.

Mit problem er bare, at jeg ikke syntes jeg får nok ud af min træning. Jeg har været i gang på denne måde i snart 3 måneder.

Mit nuværende mål er en pæn sixpack og pæne markeret arme og ben.

Jeg har lavet en del reseach her på internettet - og jeg er kommet frem til at min fedtprocent er for høj - siden man ikke kan se mine mavemuskler fx. -

jeg er bare bange for at, hvis jeg taber mig bliver jeg "slatten" at se på - lige nu syntes jeg selv jeg har pæne veltrænede ben, baller og lår - og det vil jeg være bange for at miste, hvis jeg nu gik på kur.

Udover det supplere jeg kun min træning med en proteinbar i ny og næ - burde jeg også køre noget proteinpulver - hvis ja, hvilket kan så anbefales?

Link to comment
Share on other sites

Ting tager tid. 3 måneder er ikke længe set i trænings øje med. Jeg vil tro du kan se noget om 6 måneder hvis du fortsætter på denne måde.

Erstat evt cross trainer med anden Cardio så kroppen bliver mere stresset.

For fedt forbrænding er det optimalt at kære styrke før Cardio

Link to comment
Share on other sites

du spurgte

Er det bedst at styrketræne inden kondition? eller hvordan?

Man kan ikke tale om at det er bedst, det giver forskellige effekter/træner kroppen forskelligt(at starte eller slutte med styrke eller kondi). Når det så er sagt er det ikke det vigtigste i verden at gå op i, medmindre man er meget ambitiøs.

Arcus udsagn understøttes af en artikel som den her

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/styrketraening_foer_konditionstraening_oeger_fedtforbraendingen/

i forhold til hvad man konkret bør gøre er der mange nemme bud at gå til f.eks her

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/den_optimale_vaegttabstraening/

Der er masser af viden at finde hvis du leder.

Når det så er sagt, handler det at trimme fedt af, mest om kost. Omend hvis man slank, som dig og vil tabe sig yderligere, så er det at tabe sig relativt langsomt og huske sin styrketræning, vist den mest optimale måde at sikre sig at man kun taber fedt. Men det vist ikke helt let. Ydermere nævner du at du gerne vil have synlige mavemuskler... Der er mange kvinder med lav fedtprocent og fin form som ikke har synlige mavemuskler. Det er efterspurgt og svært at få, særligt for kvinder. Hvis du vil have decideret sixpack er det et ret omfattende projekt, der kommer til at kræve en stor indsats.

Go fornøjelse

Mvh

Don155

Link to comment
Share on other sites

Det er ligegyldigt hvad du træner først.

For det første er det, det samlede antal kalorier forbrændt der tæller, og ikke om det er kulhydrater eller fedt der forbrændes.

For det andet vil du altid forbrænde mere fedt ved det efterfølgende træningspas, da glykogendepoterne (kulhydrat) er mindre ved træning nr. 2, og kroppen vil derfor automatisk går over til at forbrænde mere fedt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke

Jeg er enig i det der ellers er skrevet til dig. Jeg har udregnet dit Body Mass Index (BMI), da din vægt slog mig som meget lav ift. din højde og fik følgende resultat:

"165 cm høj og vejer 50 kg"

Det giver dig et BMI på: 50Kg/1,65m*1,65m = 18,36Kg/m²

Dette BMI placerer dig i kategorien undervægtig. Ud fra et sundheds perspektiv, bør du ikke tabe dig i vægt, snarere tage på!

www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/beregn_dit_body_mass_index_-_bmi/

Venlig hilsen

Brian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share