14 dage til at rykke min kondition!


Larson
 Share

Recommended Posts

Hey guys and girls.

Jeg har idag 14 dage til at træne mig op til forsvarets coretest niveau 3 (http://www2.forsvaret.dk/temaer/vaernepligt/efter_forsvarets_dag/Documents/Core_test.pdf). Og være i stand til at løbe 2750 m. på 12 min.

Jeg er ikke langt fra at nå disse mål. slet ikke!

Men mit spørgsmål er om min krop overhovedet er i stand til at rykke sig på så lille et tidsrum?

Mit træningsprogram vil være en rotation af crossfit, coretesten x 3 og løbeture hvor jeg fokusere på at nå 3.0 km på 12 min.

mandag: løb

tirsdag: coretest x 3

onsdag: crossfit

torsdag: løb

fredag: corestest x 3

lørdag: crossfit

osv.

Burde jeg indlægge pausedage, for at optimere min træning? Eller er det ligegyldigt når det drejer sig om 14 dage?

Alt jeg faktisk spørger om hvordan jeg optimere min træning og om det er muligt at rykke på sin fyskiske form på 2 uger?

Venlig hilsen

M-L

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk også sådan jeg tænker. "Vende min krop til øvelserne og presse mig selv hårdere"

Har så gransket det store internet og fandt frem til denne artikel (http://www.motion-on...se_paa_14_dage/) Og den beviser at man faktisk godt kan rykke sin kondition selvom man ikke har mere end 14 dage til rådighed.

Med hensyn til mit "program" for de næste 14 dage. Hvad tænker du/i der? Er det overkill, der vil resultere i overtræning og skader?

jeg halter lidt på mine rygøvelser

Det vil blive:

Mandag: tempoløb 3 km (4.00 pr km) ud og 3 km hjem i jævnt tempo (4.45-5.00 pr km)

Tirsdag: Coretest niveau 3 hvor hver øvelse vil blive gennemført til maximum af min kapacitet 3 gange.

Onsdag: Crossfit WOD - forhåbentligt med fokus på rygøvelser

torsdag: Intervalløb

Fredag: Coretest - se tirsdag

Lørdag: Crossfit - se onsdag

osv osv. indtil søndag d. 28/10 som er eneste pausedag er søndag. Dagen inden jeg skal stå ret og gennemføre optagelsesprøven.

Edited by Larson
Link to comment
Share on other sites

Det er optagelsesprøverne til MP Sergent. Jeg har klaret dem en gang tidligere, men jeg har være sengeliggende det sidste stykke tid grundet sygdom, og kroppen er ikke i det højeste gear længere.

De vil så teste os igen på mødedagen for at sikre at vi ikke er faldet af på den.

Jeg er ikke andet end nogle få sekunder fra at klare coretesten. Værst er "planken", hvor jeg mangler 30-40 sek.

Løb tester jeg idag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville træne igennem op til 3 dage før. Her ville jeg forstætte 2 dage mere, med lav intensitet, kune for at holde kroppen igang, også have en komplet hviledag inden du skal ind.

Husk at spise godt og få godt med søvn, så giver du dig selv de bedste forudsætninger for at præstere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share