Elsker træning- måske også for meget:)


Lone78
 Share

Recommended Posts

Hejsa:)

Ny her på siden, så vil lægge ud med at fortælle kort om mig selv:)

34 årig mor til to livlige drenge (den ene med ADHD), fuldtidsarbejde i et fysisk aktivt arbejde.

Jeg er lakto-ovo pesco vegetar, dvs at jeg ikke spiser kød (gris-ko-lam-kylling) og så er måltider, noget for mig der bare skal overståes ( er vist temmelig kræsen på det punkt)

Jeg tæller kalorier, og er i minus med 600-1000 dagligt, det er ikke fordi jeg ønsker at tabe mig at jeg er i underskud, men har været i behandling for en atypisk spiseforstyrrelse, og gør stadig store fremskridt. jeg ligger stabilt på 57-58 kg og er 168 høj.

Mit ønske med træningen er at få strammet lidt op (børnefødsler, hurtige store vægttab og klub 30+ har sat et par spor)

Min træning:

Træningserfaring:

Løbet on/off i perioder , 3 x ugentlig maks 5 km.

Startede op i juni 2012 igen, en hård opstart. Havde lungekollaps 3 gange i december 2011 og startede derfor meget stille op med 2-3 km x 3 ugentlig og øgede gradvist med 1-2 km.. Midt juli gik det så godt og jeg øgede turene til 5-10 km x 5-6 ugentlig.

Og nu er der så blevet lidt for køligt, så jeg gjorde som jeg plejer når vinteren nærmer sig- melder mig i fitness.dk for at løbe i varmen. Prøvede en times bodypump og nu har min træng så ændret sig til :

Min træning:

Man - ons - fredag : 60 min bodypump, er efter 3 uger oppe på 17 kg i squats. 10 kg triceps og totalt slap ved bicepsene 5 kg

Ud over det dyrker jeg 3 gange om ugen enten : 60 -75 min yoga på basisniveau, 60 min bodyjam, 60 min cykling eller en løbetur på mellem 5-10 km med ca 5,5 min pr km.

Og jeg elsker det hele...:) det gir mig følelsen af velvære og en lille pause i hverdagens rutiner som handler om arbejde og alenemor..

Edited by Lone78
Link to comment
Share on other sites

Ahh ok, tak tak:) er ny på siden, havde skrevet en hel masse i den log jeg ville oprette- og så valgte mit net at hoppe af- så alt gik tabt...:( Og så blev det bare lige hurtigt gjort om, noget kortfattende og kun lige om det der fyldte mest i hovedet ..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tager på, er du ikke i kalorieunderskud. Så nemt er det.

Det lyder som om dit forhold til mad er grænsende til det vanvittige. Lakto-over-prosher vegetar? WTF? Er det overhovedet noget man kan være? (to minutter på google afslører at det betyder du er vegetar, der spiser æg og mælkeprodukter?) Hvad "prosher" delen betyder vides ikke, måske fisk?

Skræmt over kalorier i proteinpulver? Åh GISP! Som det ser ud lige nu, vil jeg gætte på at dit kalorierindtag er omkring 1000-1200 kcal, hvilket er helt absurd.

Link to comment
Share on other sites

Gættet rigtigt, bare mig der er en træt trunte, lakto ovo pesco vegetar:)

Vægtøgningen er nok muskler , da jeg aldrig har trænet andet end løb:)

Og mht til mit forhold til mad, ja så har jeg også nævnt at jeg har været i behandling for en atypisk spise forstyrrelse, gør maks fremgang og lærer stadig;)

Edited by Lone78
Link to comment
Share on other sites

Ha! - Jeg havde tænkt på at skrive noget i stil med "Hvorfor er du egentligt vegetar?"

... Men så tøvede jeg fordi jeg var i tvivl om det var for groft (Altså i den forstand at vegetarer for det meste er meget ekstremistiske.)

Men helt ærligt manden over mig har ret -

Får dine børn så heller ikke kød?

Link to comment
Share on other sites

:) vegetarismen har Intet med min spiseforstyrrelse at gøre- og er heller ikke hellig (bryder mig dog ikke om de aflivningsmetoder der er grusomme, og går heller ikke med ægte pels)

Er det at den simpleste grund- det vokser simpelthen i munden på mig- og det har været sånt lige så langt jeg kan huske tilbage.

Mine drenge får kød- minimum 6 dage om ugen, og jeg har Intet problem med at forberede deres mad:)

Men som jeg nævner tidligere så ønsker jeg ikke et vægttab- men en veltrænet krop...

Link to comment
Share on other sites

:) vegetarismen har Intet med min spiseforstyrrelse at gøre- og er heller ikke hellig (bryder mig dog ikke om de aflivningsmetoder der er grusomme, og går heller ikke med ægte pels)

Er det at den simpleste grund- det vokser simpelthen i munden på mig- og det har været sånt lige så langt jeg kan huske tilbage.

Mine drenge får kød- minimum 6 dage om ugen, og jeg har Intet problem med at forberede deres mad:)

Trods alt en ærlig forklaring.

Det eneste der i min verden vil give mening er at din spiseforstyrrelse har sat din krop i en position hvor den gemmer hvad den kan - Og det er nok ikke primært muskler... Det er nok fedt.

Men jeg tror sådan set at dit forhold til mad er mere psykisk end fysik - Så det er nok en god ting, at der er folk herinde, som kan skære det ud i pap for dig.

Link to comment
Share on other sites

Råt for usødet- sånt ka jeg li det, og var forberedt på at min spiseforstyrrelse vil være mere i fokus end mit fokus som er træningen:)

Men som tidligere nævnt så er jeg normalvægtig, spiser mere end jeg nogensinde har gjort og er blevet endnu bedre til det efter jeg er begyndt at træne:)

Spiser kun usundt i meget små mængder, men skal da helt sikkert ha målt min fedtprocent, muskelmasse i nær fremtid :) men sidst jeg fik lavet en sådan fedtprocents måling fortalte den at min krop var som en 19 årigs ift fedtprocent og muskelmasse:)

Link to comment
Share on other sites

Du er 34 - Din krop skal ikke være som en på 19 (Udfra et fedt% og muskelmasse-fordelings synspunkt)!

- Hvad er usund kost i din optik? (Er kalorietætte fødevarer no-go i din verden? Hvis protein pulver er for kalorie fyldte, så er du på den! - Personligt drikker jeg en "Sødmælk/proteinpulver/Hørfrø-olie"-blanding, uden at have dårlig samvittighed.

- Udelukker det der Lakto-Oakto Vegetarisme-gøgl også mælk og mejeri produkter?

Link to comment
Share on other sites

Griner... Nej du har nok ret- men sys alligevel det var optur, nu når jeg har fået børn;)

Jeg er nok bedre til at drikke kalorierne end spise dem- men det er helt sikkert på rette vej:)

Drikker mælk og spiser ost og æg:)

Men har jo nok som se fleste gode og dårlige dage:)

Usundt i min optik er : slik, chips, kager, sodavand og cacao ting... Men får det da en gang om ugen ca:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser kulkydrater i form af groft brød- helst rugbrød, ris, pasta og kartofler.

Hvedebrød ryger ind under det usunde- i min optik

Hvad trætheden angår- så er det ikke noget jeg normalt oplever, pånær de gange min spiseforstyrrelse har været helt slem- sidst var i sommeren 2010..

Edited by Lone78
Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil stadig tilføje at jeg er normalvægtig,har været i behandling og oplever stor succes, men er en sygdom - som nok vil præge resten af mit liv..

Men bryder mig ikke om at blive smidt i en kasse. Jeg er glad for mit liv:) tør næsten godt at sige lykkelig.... Lige bortset fra en ny lejlighed så jeg kan få mig en hund;)

Link to comment
Share on other sites

Stod sq op kl 6 og bagte boller til ungerne, kollegaerne og jeg selv:) elsker mine boller(høhø) med havregryn:)

5 timers job i fuld sving, efterfulgt at 1 times bodypump og 1 times bodyflow... Så lækkert:)

Bodyflow var min første gang- super alternativ til yogaen som jeg har lidt svært ved at få passet ind i min hverdag:)

Link to comment
Share on other sites

Endnu en morgen med at bage flere boller:)

60 min bodyattack blev prøvet i dag, det var okay hårdt, pulsen kørte derud af.

Ved ikke lige hvad jeg havde forventet - men blev virkelig positivt overrasket:)

Bare een ting jeg altid kæmper med- mega slappe arme,især ift at lave arnbøjninger... Det blir forhåbentlig bedre med tiden:)

Link to comment
Share on other sites

Fredag nåede jeg ikke bodypump:(

Lørdag stod den på arbejde og så hygge med mad, venner og kæresten.

Søndag op kl 9 og afsted til 60 min. bodypump efterfulgt af 60 min. bodystep- første gang og ikke lige mig.

Og så halvanden times gåtur med hund og kæresten, skønt:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uhh, jeg er da blevet helt bidt af den træning. Har lige haft en super travl børneweekend fyldt med føsdage og arbejde hvilket betød jeg ikke havde tid til at træne i 3 dage:(( gik faktisk rundt med en konstant hovedpine indtil jeg igår kom op og træne.. Det er da underfundigt:)

Jeg oplever nu sult på et helt andet plan- dog nok stadig ikke helt sufficiente, men det bedres, plus jeg er holdt op med at tælle kalorier!! Det er store sager.

Jeg har nu fået en begyndende tydelig sixpack, og mine arme indeholder faktisk også muskelmasse der kan ses - det jo vildt.. Hehe.

Mine lægge er markeret , ryggen tror jeg også er ret pæn. Overvejer snart at få taget nogle billeder så jeg selv kan se min ryg ordentlig.

Overvejer også om noget konkurrence, på amatør plan skal være et mål, men det skal jeg dog lige have undersøgt.

Jeg elsker alt det som træningen gir mig af velvære. Har også fået hevet en veninde med en gang om ugen ca.

God jul og godt nytår til alle :)

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg hjemme i snefyldte, skønne Nordjylland:)

Har igen været ramt af influenza, men dog kun 3 dage der var ulidelige, dvs ingen træning. Men fik besøgt fitnessDK i Hjørring idag, sååå dejligt:)

Centret var pænt, servicen super og smilende og det bedste var at folk rent faktisk sætter deres skiver på plads igen efter brug!! Det ku nogle mennesker lære lidt af ;)

Jeg skulle lige flexe lidt for min far,han sys da godt nok det var sket en del:) især vinger og nakkenusklerne var han imponeret over - så blev den bette pige sq lidt stolt:)

Han sys ideen om et mål, noget amatør konkurrence lød super- min mor derimod er bange for jeg kun blir muskler ;)

Der måtte jeg dog lige berolige hende:)

Tager et træningspas i morgen igen- har jo lige nogle dage der skal indhentes;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share