Hvilket motions-ur?


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Har i et stykke tid brugt et pulsur og telefonen til at tracke ture i skoven på MTB og med løbefutterne. Andre yndede beskæftigelser er bjerge/backcuntry og svømning. Telefonen er noget juks fordi den ikke er skabt til mudder og vand, og så sidder den ikke så man kan se displayet, og det er ikke skabt MTB på løbe programmer etc. Så jeg tænker lidt at et gps/hr ur må være løsningen, da det er mere robust og man har let adgang til at se hr hastighed osv. Bagsiden er at det ikke holder batteri så længe, så det et ikke nødvendigvis en løsning til flere dage i vildmarken?

Er uret den mindst problematiske løsning og hvad skal man så vælge af brand?

Link to comment
Share on other sites

Suunto Ambit - Ikke meget andet at sige.

Den fungerer super til alt du har nævnt undtagen Svømning. - Der er også mulighed for at ændre hvilke ting man kan se på uret.

Og bedst af det hele; Det holder strøm rigtig længe!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

KRF: Jeg hader dig.

zP10f.gif

Suunto Ambit er virkelig et godt ur - dog er prisen derefter.

Et "stort" minus er dog at der ikke er de helt vilde interval-funktioner endnu, men her i November skulle der komme en opdatering med mange nye features heriblandt: En interval-funktion.

Jeg har lovet en anmeldelse af uret, og det skal nok blive en realitet. Men jeg venter lige til November-opdateringen. - Anmeldelsen kan findes i min log, til den tid. :bigsmile: Indtil da er der også rigtig meget info at hente rundt omkring på nettet!

Link to comment
Share on other sites

Interval programmering er et must og noget der er virkelig gode muligheder for med Garmin.

Jeg er intet mindre end enig -

Jeg bruger endomondo på telefonen når jeg bruger intervaller, det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt at skifte udstyr, når man vil have andre funktioner. - Det fungerer ok, når det overhovedet er værd at bruge ur i stedet for mobil, så er det ofte (Med mit perspektiv) heller ikke smart at gennemføre intervaller.

Men som sagt så kommer der også interval-funktioner her i november - Som jeg venter spændt på.

Men med de ting som Schroinx efterspørger, tror jeg selv Ambit, uden interval-funktioner, er det bedste bud.

Mine erfaringer med Garmin og polar er at begge virker meget utilgængelige og komplicerede - dette er måske fordi jeg ikke har haft tiden til at "lege" med det, siden jeg aldrig har ejet et, kun lånt og pillet ved. - Dog skulle de generelle træningsfunktioner være en anelse bedre (Kun lidt), og uret er en smule billigere.

GPS'en i Suunto skulle så være fuldstændigt overlegen - Og mine erfaringer med denne, er også kun meget positive.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share