Kombination af styrke og konditionstræning?


Wigan Winkler
 Share

Recommended Posts

hej jeg skal skrive en støre skriftlig opgave i Idræt her den 13 december på 10 til 15 side..

jeg har et problem med at finde noget materiale til opgaven, det jeg hovedsagelig søger er nogle bøger og elle nogle reporter.

selve materialet skal indeholde forsknings og resultater omkring hvilken effekt man kan opnå ved at kombinere konditionstræning med styrketræning. mit hove formål er at finde de sundheds mæssige effekt både de negative og positive sider af denne kombinations træning.

det er nemt nok af finde materiale om begge ting separat bare ikke som en fælles kombination.

Håber meget i kan hjælpe mig

MVH Wigan

Link to comment
Share on other sites

Det er desværre et emne, der er ret dårligt belyst rent videnskabeligt. Næsten alle nuværende teorier er baseret på gætteri og pseudovidenskab.

Du kan jo prøve at søge rundt på f.eks. pubmed.com: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=resistance%20training%20aerobic%20combined

Prøv evt. også googles videnskabelige artikler: http://scholar.google.dk/scholar?q=combined+aerobic+resistance+training&hl=da&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ei=QP2tUMSrBobItAaN1YG4Cw&sqi=2&ved=0CCYQgQMwAA

Link to comment
Share on other sites

ahh det er da vist ikke rigtigt.

At det er et dårligt belyst område eller?

Indrømmet første post er en smule overdrevet. Der findes selvfølgelig studier og artikler omkring "kombi-træning". Men det er næsten altid baseret på et 8-12 ugers forløb, og er ofte baseret på utrænede. Det er utrolig svært at dokumentere nogen længerevarende effekt, både de positive og negative aspekter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share